Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mijn muziekspeler staat niet in de lijst van standaard toepassingen en toch wil  (gelezen 630 keer)

Offline rkerklaan

  • Lid
ik het . . . dat was toch de vrijheid van Ubuntu vs Windows ?

Als standaard muziekspeler wil ik graag gmusicbrowser welke dus geinstalleerd is op mijn systeem en heerlijk werkt. Echter bij de systeeminstellingen, standaard toepassingen, muziek staat VLC, totem, rhythmbox en banshee, maar niet mijn geliefde gmusicbrowser. Hoe krijg ik die in de lijst zodat ik hem kan selecteren ?

Een vervolgvraagje . . . als deze mijn standaardspeler is . . . gaat hij dan ook reageren op de bijbehorende toetsen op mijn keyboard (play/pauze, next, vorige) ????? of moet ik daar weer wat anders voor doen ?

Zet bij het tabblad Multimedia de balk met Multimediaspeler op Aangepast, nu kan je bij opdracht invullen: gmusicbrowser
Wat je tweede vraag betreft, je kan in gmusicbrowser op het tabblad Keys toetsen in stellen. Ik heb op mijn desktop toetsenbord(je) een Fn toets zitten waarmee ik in combinatie met de functietoetsen voor o.a. audio, hiermee werkt het niet, ik denk dat mijn toetsenbord niet herkend wordt door gmusicbrowser. Ik heb dit verder niet bekeken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dit heeft niets met "vrijheid" te maken, maar met de manier waarop een bepaald stuk software een standaard implementeert. Ik vind het zo'n loos argument, "Ubuntu doet niet wat ik wil, maar belooft dit wel want het pretendeert vrijer dan Windows te zijn"... :P

gmusicbrowser voldoet niet aan de FreeDesktop-specificaties blijkbaar. Fout van de software.

Offline rkerklaan

  • Lid
sorry zofo ik heb niet zo'n tabblad (zie afbeelding)  . . waarschijnlijk n andere ubuntu versie ?

Idd Ubuntu 10.10, in Ubuntu schijnt het zo te zijn(info internet) dat je een muziekspeler installeert, waarna je deze kan kiezen in de lijst, die je hebt bijgevoegd. Dus niet meer op de door mij eerder genoemde manier.
En zo installeer je het:  http://www.n00bsonubuntu.net/content/how-to-install-gmusicbrowser-using-ppa-on-ubuntu-11-10/
« Laatst bewerkt op: 2012/03/27, 22:47:26 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.