Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution  (gelezen 1073 keer)

Evolution
« Gepost op: 2011/01/24, 01:43:40 »
Hallo Ubuntuers,

Heb geprobeerd Evolution te installeren werkt voor een deel goed maar ik krijg een
foutmelding bij het verzenden:

smtp.live.com
geef wachtwoord in

 en als ik dan het wachtwoord ingeef  blijf hij met de foutmelding komen.
Ik heb gmail als voorkeur ingegeven IMAP
bedankt weer

Bram uit Tirol

Re: Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/24, 08:25:34 »
Als je Evolution wil laten werken met live.com dan moet je de wachtwoorden en servers opgeven van live.com En idem als je gebruik wil maken van gmail, dan geef je de servers en wachtwoorden op van gmail. Die twee laten zich niet zomaar mixen. Je kan ze wel alletwee onder Evolution instellen en gebruiken.
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Re: Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/24, 09:28:03 »
Hallo Digiplace,

Heb dat gedaan en ze beiden weer eruit gegooid gmail opnieuw geinstalleerd werkt en ontvangt alles maar als ik dan een mail gaat zenden
komt hij met dat antwoord van wachtwoord live.com geef ik dat in kent hij het niet.
En dat terwijl ik hotmail bij Evolution eruit gegooid heb.

groeten Bram

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/25, 13:19:11 »
Meneer de Sommelier

mag ik u aanraden vanuit de softwarebronnen (met synaptic / pakketbeheer dus) het volgende te installeren: evolution-plugins-expertimental

Als u dit heeft geinstalleerd, is het opzetten van een Gmail account in Evolution een fluitje van een cent. Er is dan nl een wizardje ingebouwd, die zijn werk meer dan perfect doet. Tevens heeft u dan op dezelfde gemakkelijke manier de mogelijkheid om de Google agenda en de Google contactpersonen in Evolution te gebruiken. Echt helemaal geweldig!

Ik zou voor de zekerheid eerst even de nu aanwezige accounts verwijderen. Dan die wizard installeren en uitvoeren. en dan als laatste dat live account toevoegen.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/26, 02:18:15 »
Hallo Meneer JanE,

Hartelijk bedankt het werkt

Bram uit Tirol

Re: Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/26, 12:37:44 »
Hallo Meneer Jan E,

Evoltuion werkt deels goed, Internet pagina's via Mail gestuurd aan mij opent het niet goed moet je verder klikken.
Dan wel.
Verder kan ik Gmail adressen en Agenda niet inladen weet ook niet hoe heeft u een oplossing.?

groeten

Bram

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/26, 20:42:12 »
Dag Bram

Dat van die internet-pagina's snap ik even niet goed.. Misschien even iets beter uitleggen. Tenzij je bedoeld, dat afbeeldingen niet automatisch geopend worden. Per mail kan je beslissen of je de afbeeldingen wilt zien. Zo ja, klik je op CTRL I (de control en de I toets tegelijk, dus...)

Voor het onderstaande is het noodzakelijk dat je die experimentele plugins hebt geinstalleerd, anders werkt het niet.

Bij Adresboek: In de linker balk gaan staan, onder de reeds bestaande agenda. Rechts klikken. Agenda toevoegen. Kies uit het afrol menu voor Google. Daar vertellen hoe je adresboek heet, daaronder je e-mailadres en even SSL aanvinken. C'est tout. Das ist alles...

Bij de Agenda: In de linkerbalk, op persoonlijke agenda gaan staan. Rechts klikken. Adresboek toevoegen. Kies uit het afrol menu voor Google. Daar vertellen hoe je agenda heet, daaronder je e-mailadres. C'est tout. Das ist alles...

Succes


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/27, 12:55:03 »
Hallo Jan E,

Ik heb het nu anders opgelost en Gmail als standaard mail geinstalleerd werkt prima geen problemen meer.

Bedankt voor de informatie.

Bram uit Tirol