Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netatalk 3 installeren.  (gelezen 680 keer)

Offline Prdele

  • Lid
Netatalk 3 installeren.
« Gepost op: 2012/08/26, 22:15:51 »
Ik wil op een testserver Netatalk 3.0 installeren, maar een duidelijke how-to kan ik niet echt vinden.
Ik heb eerst het volgende geprobeerd:
http://www.ubuntugeek.com/getting-timemachine-to-work-under-ubuntu-10-04-lts-os-x-lion.html
Uiteraard heb ik alles van 2.2.1 aangepast naar 3.0
Opzicht ging alles vrij goed tot dat ik de services moest herstarten.
sudo /etc/init.d/netatalk restart && service avahi-daemon reload
Dan krijg ik de melding: bash: /etc/init.d/netatalk: Bestand of map bestaat niet
Uiteindelijk heb ik alles weer er van af gegooid met dpkg -r netatalk

Ook heb ik op de site van Netatalk zelf via een handleiding geprobeerd.
http://netatalk.sourceforge.net/3.0/htmldocs/installation.html#id4265367
De stappen $> which git en $> git clone git://netatalk.git.sourceforge.net/gitroot/netatalk/netatalk
gingen zonder problemen, maar $> git pull geeft dan weer een fout.
"fatal: Not a git repository (or any of the parent directories): .git"

Een beetje lastig, en ik loopt er behoorlijk mee vast, is er misschien iemand die me wat tips kan geven?
Als vast vriendelijk bedankt.

Offline Zwitsal

  • Lid
Re: Netatalk 3 installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/27, 17:07:16 »
Ik heb nog even zitten te denken over wat er eventueel fout kan gaan, ik kan natuurlijk heel makkelijk
een handleiding voor Netatalk 2.2.1 aanpassen voor versie 3.0, maar wie zeg dat versie 3.0 dezelfde locaties
gebruikt voor zijn bestanden als versie 2.2.1?
Ik heb dit namelijk al eens een keer meegemaakt met een ander programma (ik dacht Webmin)

Wat ook erg dom van mijn was om niet een snapshot van mijn schone installatie te maken.
Dus heb ik vanmorgen even snel Ubuntu server opnieuw geïnstalleerd en gelijk een snapshot gemaakt.

Punt is alleen dat versie 3.0 redelijk nieuw is, dus een how-to is dan ook moeilijk te vinden.

<Edit>
Ik ben dus op een of andere manier op mijn werk ingelogd met het account van mijn collega  o_0
« Laatst bewerkt op: 2012/08/27, 17:09:24 door Zwitsal »