Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brasero en video DVD?  (gelezen 1997 keer)

Offline kihid

  • Lid
Brasero en video DVD?
« Gepost op: 2008/04/28, 23:03:49 »
Is het mogelijk om met Brasero (het standaard brandprogje) een video DVD te branden, dus met Audio_TS en Video_TS?

Ik kan het niet vinden en heb om verder te gaan maar K3B geinstalleerd.

Wie geeft raad?
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline tabasco

  • Lid
Brasero en video DVD?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 03:41:41 »
Citaat
Video DVD:
- works if you provide AUDIO_TS/VIDEO_TS (and all appropriate files) in a data project
- can be copied/written to disc if libdvdcss is installed
libdvdcss heb je dus ook nodig
Hier staat een uitgebreide uitleg hoe je libdvdcss installeert.

Offline vanadium

  • Lid
Brasero en video DVD?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 11:39:43 »
libdvdcss heb je volgens mij enkel nodig om commerciële, geëncrypteerde DVD's te decrypteren. In sommige landen/omstandigheden kan dat onwettelijk zijn.

Wellicht kan je wel een correcte  VIDEO_TS/ AUDIO_TS naar een functionerende video dvd branden met brasero, maar mogelijk zal het bestandsysteem dan niet het video-dvd bestandssysteem (UDF) zijn. De meeste dvd spelers kunnen daar evenwel ook mee weg.

"Authoren" van een DVD is helemaal niet niet mogelijk met brasero.

Omwille van die compatibiliteit maak je best eerst een DVD compatibele ISO van je DVD ddatastructuur. Die kan je dan met brasero branden.

Er zijn verschillende tooltjes om video DVD te maken (qdvdautor, dvdstyer, devede, ..). Die laten steeds toe van meteen het eindresultat naar een ISO te schrijven.

Offline kihid

  • Lid
Brasero en video DVD?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 13:47:19 »
Heren,

libdvdcss is uiteraard geinstalleerd en wat ik bedoel is: in K3B heb je de mogelijkheid om in het menu te kiezen voor een: Nieuw Video-DVD Project.
Dat aan geklikt hoef ik aleen nog maar het mapje Video_TS daar naartoe te slepen en te branden en mijn Video DVD is klaar om af te spelen.

In mijn ogen is dus Brasero maar een simpel brandprogje wat geen mogelijkheden voor Video heeft, dus K3B blijft mooi staan.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline Mij

  • Lid
Brasero en video DVD?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 13:55:28 »
Citaat van: kihid
Heren,

libdvdcss is uiteraard geinstalleerd en wat ik bedoel is: in K3B heb je de mogelijkheid om in het menu te kiezen voor een: Nieuw Video-DVD Project.
Dat aan geklikt hoef ik aleen nog maar het mapje Video_TS daar naartoe te slepen en te branden en mijn Video DVD is klaar om af te spelen.

In mijn ogen is dus Brasero maar een simpel brandprogje wat geen mogelijkheden voor Video heeft, dus K3B blijft mooi staan.
K3B is uiteraard veel uitgebreider, hoop dat ze deze functionaliteit bij Brasero in een volgende versie doen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Brasero en video DVD?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 13:57:30 »
K3B blijft kampioen!   :-)

Offline kihid

  • Lid
Brasero en video DVD?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/30, 14:01:30 »
Citaat van: pjotr123
K3B blijft kampioen!   :-)
Zo is het maar net, heb voorheen altijd met KDE gewerkt en was echt "verslaafd"aan K3B.
Moet in Gnome mijn weg nog echt vinden met de andere programma's.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.