Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux met windows  (gelezen 1775 keer)

patrick01

  • Gast
linux met windows
« Gepost op: 2007/11/02, 19:05:05 »
ik heb voor een opdracht van school linux geinstaleerd op mn laptop, hele domme fout geweest achter afgezien want ik had windows vista nog op mijn computer staan met al mijn belangerijke bestanden. maar nu wil ik weer van linux af. het bevalt me echt niet en herkent niks van mij programma's. maar nu heb ik de recovery dvd van vista der in gedaan maar nu blijft grub komen en krijg ik met geen mogelijkheid weg waardoor ik alsnog niet bij windows kom. weet iemand hier raad mee hoe ik dit in godsnaam weg krijg???

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
linux met windows
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/02, 19:30:14 »
Controleer de boot volgorde in de BIOS, staat daar de CD voor de HD ?
Hier een stukje van Microsoft, hoe je de MBR kunt herstellen:
http://support.microsoft.com/kb/927392
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

patrick01

  • Gast
linux met windows
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/02, 21:40:56 »
nee mn HD staat voor mn DVD maar hij blijft gewoon opstarten met grub, en het lukt mij ook niet om dit te verweideren. heb op dit moment linux weer opnieuw geinstaleerd maar dit werkt ook al niet. dus ik ben het spoor bijster

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
linux met windows
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/02, 22:03:24 »
Dan staat grub nog op de bootsector van de hardeschijf !
Je zult toch echt de CD/DVD voor de hardeschijf moeten hebben, wil je iets kunnen doen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

hosti

  • Gast
linux met windows
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/02, 22:46:04 »
Citaat van: patrick01
...weet iemand hier raad mee hoe ik dit in godsnaam weg krijg???
LOL :)

patrick01

  • Gast
linux met windows
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/04, 10:19:36 »
maar ik heb de dvd van mij laptop om hem helemaal terug te zetten, maar dit werkt niet... en aan hosti... ik ben icter en ik maak websites, alles ben ik nu al kwijt door linux. dus ik ben der helemaal niet blij mee met dit geintje

linux met windows
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/04, 10:41:24 »
Ik snap dit stukje niet zo erg:  "herkent niks van mij programma's." Programma's voor Windows draaien nu eenmaal niet standaard onder Linux....
Om van GRUB af te komen: kijk eens op deze pagina, staat beschreven hoe je de MBR (waar GRUB staat) weer kunt "herstellen": http://support.microsoft.com/kb/927392
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
linux met windows
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/04, 10:44:42 »
Citaat van: patrick01
maar ik heb de dvd van mij laptop om hem helemaal terug te zetten, maar dit werkt niet... en aan hosti... ik ben icter en ik maak websites, alles ben ik nu al kwijt door linux. dus ik ben der helemaal niet blij mee met dit geintje
Gelukkig ben je nog een ICT'er *in opleiding*, want dit zijn wel belangrijke lessen voor je:
1. Maak altijd een backup van belangrijke bestanden voordat je iets ingrijpends doet aan je computer (uitleg overbodig).
2. Wees niet bang voor andere besturingssystemen (je leert voor ICT'er, niet voor Windozer).
3. Wees zorgvuldig met het invoeren van commando's in je PC (je had je probleem allang kunnen oplossen met het zorgvuldig uitvoeren van de tips die je al hebt gekregen in deze draad).

Groet, Pjotr.

linux met windows
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/04, 10:48:26 »
Citaat van: pjotr123
Gelukkig ben je nog een ICT'er *in opleiding*, want dit zijn wel belangrijke lessen voor je:
1. Maak altijd een backup van belangrijke bestanden voordat je iets ingrijpends doet aan je computer (uitleg overbodig).
2. Wees niet bang voor andere besturingssystemen (je leert voor ICT'er, niet voor Windozer).
3. Wees zorgvuldig met het invoeren van commando's in je PC (je had je probleem allang kunnen oplossen met het zorgvuldig uitvoeren van de tips die je al hebt gekregen in deze draad).
Ik zou er zelfs nog bij willen zetten:
4. Voordat je iets doet, zorg dat je wat informatie hebt voor als er iets fout gaat
5. Leer Google te gebruiken, Google is je beste vriend ;)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

jean

  • Gast
linux met windows
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/19, 14:07:07 »
Hoe kan mp3 afspelen in ubuntu 7.10
Sorry, maar ik ben echt een beginner.

Offline emargen

  • Lid
linux met windows
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/19, 14:24:10 »
Saai maar waar nog maar een keer dan! Medibuntu heft veel van dit soort problemen op!

https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu
of
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/m … stalleren/

Offline siegi

  • Lid
linux met windows
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/19, 14:34:38 »
@jean,
Het is gemakkelijker om voor elke vraag een nieuw topic te openen.  
Trouwens de tweede link van emargen is  fout.
Hier is de goede