Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: streaming media met DRM  (gelezen 3728 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
streaming media met DRM
« Gepost op: 2010/05/11, 21:47:18 »
Sommige video's, met name van commerciƫle sites, zijn vercijferd met DRM techniek. Deze video's zijn eenvoudig af te spelen in Windows of op een (geschikte) mobiele telefoon maar/en niet in Ubuntu. Niet.

Aan de pagina's "Direct Doen" en "Multimedia completeren in Lucid Lynx" heb ik een waarschuwing toegevoegd:

<!> Sommige multimedia, met name van commerciƫle websites, is vercijferd met DRM en weergave is dan niet mogelijk met Ubuntu.

Dat bepaalde video's niet afgespeeld kunnen worden, in welke open-source toepassing dan ook, is niet altijd duidelijk voor nieuwe gebruikers. Het is zinloos internet af te zoeken naar "tips": DRM ontcijfering is (wordt?) niet ondersteund.

Voorbeelden van het gebruik van DRM zijn te veel om op te noemen. Lijkt mij beter dit op te merken dan 100% dekking te suggereren.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jan11000

  • Lid
Re: streaming media met DRM
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/12, 05:53:51 »
Drm kan zover ik weet niet afgespeeld worden in linux.
Drm files die je download kun je allleen maar afspelen op het apparaat waar je gedownload hebt, dus pc1 kan afspelen en pc2 kan dit dus niet. Dus even kopieren werkt niet.
Bij windows opnieuw installeren moet je alles opnieuw downloaden(en misschien betalen), zover als ik weet, weet niet of je een backup kan maken van je drm rechten.

Dus drm is rotzooi.

Re: streaming media met DRM
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/14, 15:46:39 »
Number 1 Flash Content     
Number 2 Silverlight Content
Number 3 Aples DRM