Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop Sony Vaio FZ21M en Ubuntu  (gelezen 4847 keer)

mcsalty

  • Gast
Laptop Sony Vaio FZ21M en Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2008/01/05, 11:40:06 »
Heb nog altijd geen antwoord gehad op de mail.
Ik heb het geluk dat mijn wireless (wifi en bluetooth) standaard ondersteund wordt. De kaarten van Nvidia zijn kwalitatief wel goed, maar de drivers zijn echt wel irritant onder Linux. Ze belsuiten geen open source drivers te maken, dus wij moeten steeds wachten op mogelijke oplossingen en ondersteuningen. Bij Intel daarentegen, daar gaat het er (naar het schijnt) beter aan toe.
Maar ik ben al bij al heel tevreden over de fz21m. Hij is nog relatief nieuw, dus echt goede ondersteuning zal wel komen.

Mijn vorige laptop was een Toshiba Satellite A60-120, ben er heel tevreden van geweest, maar na een tijd kreeg ik last van het warmteprobleem dat heel gekend is. De computer was te zwaar voor de behuizing. Maar Toshiba heeft wel een goede reputatie als het gaat om laptops, hier bij ons toch.

Jij gewapend met je live-cd naar de winkel, ik gewapend met stress en doorzettingsvermogen om het helderheidsprobleem op te lossen.

Groeten,

mcsalty

  • Gast
Laptop Sony Vaio FZ21M en Ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2008/01/13, 13:52:11 »
Nog altijd geen concrete oplossing voor het brightness probleem. Ik heb een aantal minuten geleden een mail gestuurd naar het Nvidia team. Hopelijk weten zij meer.

Groeten,

Offline lizardman

  • Lid
Laptop Sony Vaio FZ21M en Ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2008/01/13, 15:52:59 »
Heb je Hardy Alpha 3 ook al geprobeerd?  Vanwege de nieuwere kernel?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

mcsalty

  • Gast
Laptop Sony Vaio FZ21M en Ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2008/01/15, 20:05:21 »
Hardy Alpha blijkt problemen te geven, momenteel geen oplossing dus. Ik had een mail gestuurd naar nvidia, hier het antwoord (goed nieuws lijkt me wel):

Hello,

There have been recent reports of problems changing brightness.  Can you
generate and provide an nvidia-bug-report.log so we have another test
case to work with.

Thanks,
Roland

Nightcrawler

  • Gast
Laptop Sony Vaio FZ21M en Ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/30, 12:28:30 »
Citaat van: mcsalty
Tot nu: Laatste stabiele release van Ubuntu met laatste updates.

-Volledige 3d ondersteuning na het installeren van de nieuwste Nvidia drivers + Meerdere schermen mogelijk.
(Eén detail, de drivers beweren dat mijn 3d kaart 512MB is, hoewel dit maar 256MB is, hij gebruikt geen shared geheugen, waarschijnlijk een verkeerde instelling)

-Camera wordt herkent na installeren van een aantal paketten, maar heb nog niet geprobeerd.

-Hotkeys (play, stop, ...) werken.

-WIFI + Bluetooth werken perfect.

-Cardreader wordt herkend, maar lukt me nog niet om te mounten (nog niet echt op gezocht).

-Express card: Geen idee tot nu toe, ik zie ze wel staan bij m'n apparaten.

-Firewire: Blijkt te werken, wordt herkent.

-Interne modem: Wordt herkent en blijkt te werken.

-Interne NIC: Wordt natuurlijk herkent.

-Ondersteuning voor de 2 processoren + temperatuur.

-!!!Schermhelderheid is een ramp!!!, je kijkt precies naar een supernova, maar men is bezig om dit probleem op te lossen.

-Fn-keys: Mute werkt, dat is alles (tot nu toe).

-Nog geen volledige support voor blu-ray films, maar dit komt wel.

-Geluid werkt perfect.

Verder werkt het systeem heel stabiel en heel snel, uiteraard vlotter dan vista!
Ik heb een sony viao VGN-FZ31Z ook met een interne wecam en blu-ray...
Welke parketten heb geinstalleerd voor de webcam en de hot-keys, de fn-keys