Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Mediaspeler ziet bestanden niet meer  (gelezen 606 keer)

Offline eddy1964

  • Lid
[OPGELOST]Mediaspeler ziet bestanden niet meer
« Gepost op: 2014/06/02, 20:46:29 »
Hallo allemaal,

Omdat ik wat problemen had na de laatste upgrade heb ik een schone installatie gedaan van Lubuntu 14.04. Het is een mini pc met niet al te hoge specs, vandaar voor Lubuntu gekozen. Na de installatie ook Samba geinstalleerd. De pc zit (bedraad) op m'n netwerk waar ook mijn mediaspeler op is aangesloten. Deze ziet de mini pc en ik moest ook weer inloggen, maar daarna krijg ik de melding dat er geen media beschikbaar is. (er staan een paar filmpjes in de download folder). Met de toegangsrechten van de folder spelen helpt niet, maar waarschijnlijk ben ik nog wat vergeten. Voor de nieuwe installatie werkte het prima.

Wie kan me helpen?

B.v.d.
Eddy
« Laatst bewerkt op: 2014/06/03, 20:14:24 door eddy1964 »

Offline eddy1964

  • Lid
Re: [OPGELOST]Mediaspeler ziet bestanden niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/03, 20:21:03 »
Ben verder gaan speuren en kwam er achter dat je de folder die je wilt zien moet delen. In de bestandbeheerder van Lubuntu kan dat in ieder geval niet, dus toen gezocht hoe dat in Samba moest. Omdat ik niet handig ben met de CLI (terminal), gezocht naar een grafische interface voor Samba. Deze in Synaptic pakketbeheer gevonden en geinstalleerd. Daarna was het eenvoudig een folder/map te delen.

Het werkt nu weer.

Gr.
Eddy