Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden  (gelezen 5475 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/31, 16:26:09 »
Bij mij is windows 7 ook retetraag geworden en dat komt allemaal door .Net framework... Mscorsvw.exe neemt 100% cpu tijd en ook met geheugen springt het niet zuinig om. :(

Ik blijf bij m'n oordeel:
Windows XP is het beste wat Microsoft ooit heeft gemaakt :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/31, 16:40:16 »
Mag het weer on topic?
De laatste reacties gaan weer vooral over een ander besturingssysteem dan Ubuntu.
Dat is op zich geen probleem als je een vergelijking tussen beide wil maken, maar ondertussen begint het steeds meer op bashen te lijken.

Uiteindelijk denk ik dat je veel verder komt door juist de goede dingen van Ubuntu te laten zien dan door het systeem wat ze nu gebruiken af te kraken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/31, 16:51:31 »
Mag het weer on topic?
De laatste reacties gaan weer vooral over een ander besturingssysteem dan Ubuntu.
Dat is op zich geen probleem als je een vergelijking tussen beide wil maken, maar ondertussen begint het steeds meer op bashen te lijken.

Uiteindelijk denk ik dat je veel verder komt door juist de goede dingen van Ubuntu te laten zien dan door het systeem wat ze nu gebruiken af te kraken.

Dat is ook mijn ervaring.
Tevens zijn Windows gebruikers blij met hun systeem en er zijn er zelfs bij die het gewend zijn dat het niet allemaal even goed werkt.
Ze staan er niet bij stil dat die dingen opgelost kunnen worden door middel van een verse installatie van Windows of een andere besturingssysteem.

Nog een ding als je Windows zit te bashen en je hebt ze over gehaald om Linux te gebruiken, zodra het fout gaat krijg je het dubbel zo hard terug en de kans dat er iets fout gaat is vrij groot.

Laat ze zien hoe het werkt en laat ze er mee werken en je krijgt werk.
Ik mag komende week weer 2 systemen voorzien van Ubuntu.
1 met Unity en 1 met Xubuntu met daarop DockbarX. Unity was niet zijn ding vanwege het menu maar ik moet er wel van alles opzetten om het zo veel mogelijk op Unity te laten lijken.
Hij wil nu hetzelfde als ik mijn Xubuntu heb. Hij zag het filmpje en nu wil hij het ook.
Belde mij net tijdens de F1 >:(
Maarja pak hem wel een keer terug.

Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/31, 20:29:19 »
"Dan is er een probleem met je Windows 7 en moet je hem er maar eens opnieuw opzetten en goed updaten."

Dus het is bij mij, mijn vriendin, tiempjuuuh en niekn zijn vriend allemaal niet goed en mijn vriendin heeft W7 er al een paar keer opnieuw opgezet. Dat is wel opvallend dat er dan al 4 niet goed zijn...

Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/31, 22:45:25 »
Anekdotisch bewijs... laten we het er maar op houden dat gebruikerservaringen sterk uiteenlopen. Dat zie je hier op het forum toch ook? De mensen die hier teleurgesteld afhaken zullen ook wel roepen dat Ubuntu prut is, onstabiel etc. Terwijl de mensen die het al sinds jaren dagelijks gebruiken erbij zullen zweren hoe soepel en stabiel het allemaal draait.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #30 Gepost op: 2011/08/01, 00:20:34 »
@Vistaus, Wil best je Windows installatie een keer in orde maken voor je.
Over 2 a 3 weken doe ik er nog 1 voor iemand die het nu 3x heeft geprobeerd maar het niet lukt om het goed werkend te krijgen.
Ik heb het al een keer voor hem gedaan maar omdat die dokus zijn virusscanner uit zette om dingen te downloaden... tja je weet wel wat er gebeurde.

Denk alleen dat ik voor Windows installaties geld ga vragen.
Installatie is zo gedaan maar daarna het updaten en het instellen van alles duurt zeer lang.

Hij krijgt wel Libre Office in Windows en een dual boot met Xubuntu. Dat wou hij ook hebben na hij er bij mij zijn mail mee heeft bekeken.
Had niets gezegd en alleen maar ingelogt voor hem onder Xubuntu. Na een uur vroeg ik of het lukte en hij was verkocht van Xubuntu en nu wil hij het in dual boot.
Hij was onder de indruk en dat zal hij ook zijn als ik klaar ben met zijn pc.
Ga Windows wat tweaken zodat het wat sneller is en Xubuntu pimpen zoals ik het heb.

Anekdotisch bewijs... laten we het er maar op houden dat gebruikerservaringen sterk uiteenlopen. Dat zie je hier op het forum toch ook? De mensen die hier teleurgesteld afhaken zullen ook wel roepen dat Ubuntu prut is, onstabiel etc. Terwijl de mensen die het al sinds jaren dagelijks gebruiken erbij zullen zweren hoe soepel en stabiel het allemaal draait.

Gebruikers ervaringen verscheeld per gebruiker.
Het kan al verschillen op 1 en dezelfde pc. Als de eigenaar gewend is dat het 10 minuten duurt voor hij kan werken na het opstarten dan zal hij dat anders ervaren dan iemand die er achter gaat zitten en gewend is dat hij na een minuut kan werken.
Mijn vaders pc was zo'n ding maar ik mocht er niets aan doen omdat alles werkte.
Hij zet de pc aan en gaat dan naar de wc daarna naar de keuken om wat te eten en te drinken te halen en als hij klaar is, is zijn systeem gebruik's klaar.

Ook is het hardware afhankelijk.
Neem een budget pc van de mediamarkt van nog geen 500 euro compleet met alles er op en je kunt problemen verwachten met je software dankzij de budget hardware die ze gebruiken.

Dat speelt allemaal mee.
Zo moet je ook kijken wat iemand doet met zijn pc want een aantal videokaarten presteren onder Linux minder dan in Windows door de drivers.
Is het een gamer en draait de videokaart niet optimaal in Linux dan zal dat merkbaar zijn.
En natuurlijk het probleem met bepaalde hardware en producten die niet onder Linux draaien zoals Tom Tom en dergelijke.
Dat kan ook een gebruikers ervaring negatief beïnvloeden.
Net als te weinig info over hoe iets werkt en dergelijke. Daarom als je iemand aan Linux helpt, help dan die persoon ook met het leren omgaan met Linux om er voor te zorgen dat de ervaring zo positief mogelijk verloopt.

Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #31 Gepost op: 2011/08/01, 10:47:30 »
@emiel: Dan moet er eerst een nieuwe harde schijf in die laptop.
Daarbij zet ik nooit beveiliging uit op Windows. Sterker nog: de enige keren dat ik Windows op die laptop opstartte was voor webcammen op MSN en verder eigenlijk niet echt iets. Maar toch ging dat opstarten steeds trager en trager... Dusja, dat trage opstarten van Win gebeurt dus nog steeds. Alleen nu per gebruiker verschillend, kennelijk.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #32 Gepost op: 2011/08/01, 16:51:38 »
@emiel: Dan moet er eerst een nieuwe harde schijf in die laptop.
Daarbij zet ik nooit beveiliging uit op Windows. Sterker nog: de enige keren dat ik Windows op die laptop opstartte was voor webcammen op MSN en verder eigenlijk niet echt iets. Maar toch ging dat opstarten steeds trager en trager... Dusja, dat trage opstarten van Win gebeurt dus nog steeds. Alleen nu per gebruiker verschillend, kennelijk.

Kom maar langs want dan staat er waarschijnlijk iets niet goed.
Toch wel Windows 7 he?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #33 Gepost op: 2011/08/01, 17:00:47 »
Nee, iets wat daar heel veel op lijkt, ik dacht iets met een 'k' XD

Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #34 Gepost op: 2011/08/01, 20:25:02 »
@emiel: Ja, Win 7. Maar zoals ik al zei: dan moet er eerst een nieuwe harde schijf in.
@tiempjuuuh: Ja, dat stond erop voordat die harde schijf kapot ging XD

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gezocht: overtuigingsmateriaal voor geinteresseerde Linux vrienden
« Reactie #35 Gepost op: 2011/08/01, 21:41:17 »
Kopen en op je fietsje naar Helmond komen.
 XD

Zal ik er gelijk Linux voor je er op zetten. Dat is echt iets voor jou. XD