Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine en programma's  (gelezen 696 keer)

Offline hvb

  • Lid
Wine en programma's
« Gepost op: 2008/11/12, 21:20:35 »
Ik heb met een beetje beginners moeite Wine geïnstalleerd en twee programma's: word 2000 en een bekende html-editor.

Bij Word moest ik de 25 cijferige code invoeren bij het installeren en nadien toen ik Word voor de eerste keer opstartte. Weer de code ingevoerd en toen leek alles te werken. Alleen heb ik nu het probleem dat  ik elke keer bij het opstarten weer de code moet invoeren en krijg ik te horen dat deze ongeldig is (iets met registreren). Ik kan dat scherm wel wegtrekken maar geen documenten bewerken of beginnen.
Ik vraag me ook af of dit iets te maken kan hebben met het al geïnstalleerde Word onder Windows (dual boot).

Als ik de editor wil opstarten via wine- programma's-....  krijg ik in de statusbalk onderaan te zien "naamloos document" maar verder niks.

Wie heeft een idee?

hans

Re: Wine en programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/12, 21:28:37 »
Heb je Word/de code legaal of illegaal?

Offline hvb

  • Lid
Re: Wine en programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/12, 21:31:16 »
Heb je Word/de code legaal of illegaal?

Een volkomen legale word 2000 versie, aanwezig bij mijn aldi computer

Re: Wine en programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 21:37:35 »
Kijk eens bij de reacties hier: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=5124 (vooral bij HOWTO). Daar staat een oplossing voor uw probleem :)

Offline hvb

  • Lid
Re: Wine en programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/12, 22:02:38 »
Kijk eens bij de reacties hier: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=5124 (vooral bij HOWTO). Daar staat een oplossing voor uw probleem :)

Ik heb even rondgesnuffeld op jouw link, en zie dat je vrij diep en niet geheel risicoloos in het register moet duiken. Onder windows heb ik dat nog nooit gedaan als beginner, en ondertussen weet ik me redelijk te redden onder ubuntu, maar heb van windows niks meer bijgeleerd.
Bovendien zijn de reakties nogal verschillend van "bagger" tot platina.
Downgraden naar een lagere versie van Wine zou ook nog kunnen, maar ik wil er niet te veel moeite aan besteden.
Als ik dit niet op een makkelijke manier kan oplossen dan is dat jammer, maar ik ben er niet van afhankelijk.
Het was meer voor mijn dochter bedoeld, die meestal nog word gebruikt en voor de rest open office. 

bedankt,

hans