Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen install doen via terminal  (gelezen 913 keer)

Pasqual

  • Gast
Kan geen install doen via terminal
« Gepost op: 2008/02/07, 13:34:05 »
Beste members.

Ik probeer via de terminal skype te instaleren maar het lukt mij niet omdat hij de volgende melding geeft, wat doe ik fout?

pasqual@pasqual-laptop:~$ sudo apt-get install skype
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd      
Reading state information... Klaar
E: Kon pakket skype niet vinden
pascal@pascal-laptop:~$

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/07, 13:59:34 »
alle bronnen aangevinkt in de synaptic? let op bij skype komt de install met een licentie! deze wel ondertekenen.

Pasqual

  • Gast
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/07, 14:08:23 »
Ik begrijp je vraag niet. Ik ben nog niet zo bekend met Ubuntu. Ik zit in " synaptic pakketbeheer" te zoeken maar zie het niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/07, 14:13:14 »
Skype zit bij mij ook niet in de pakketbronnen. Je kunt een losse deb binnenhalen vanaf de webstek van Skype:
http://www.skype.com/intl/nl/download/skype/linux/

Kies de Feisty Fawn-versie (ook al draai je Gutsy).

Debje gewoon dubbelklikken, net als bij een .exe van Windows.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/07, 14:26:09 »
nou de medibuntu repos. biedt skype wel degelijk aan. alleen die zit niet standaard in off. ubuntu bronnen.
onderstaand gaat uit van gutsy en de gnome werkomgeving
dus: Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster. In de terminal, tik (of kopieer en plak) het volgende commando:

sudo cp /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.old

En druk op Enter. Vul desgevraagd uw wachtwoord in en druk weer op Enter. (uw wachtwoord blijft onzichtbaar, u ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo)

2. Voeg de benodigde pakketbron toe aan uw bronnenlijst, met het kladblokje Gedit. In de terminal:

gksudo gedit /etc/apt/sources.list

Druk op Enter.

Nu opent zich het kladblokje Gedit, met een tekstbestand. Aan het eind van de tekst in dat tekstbestand, kopieer en plak:

deb http://packages.medibuntu.org/ gutsy free non-free

Sla het tekstbestand op en verlaat het kladblokje Gedit.

3. Voeg de sleutel toe om deze pakketbron zonder problemen te kunnen gebruiken. Kopieer en plak in de terminal:

wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add -

Let op: vergeet het laatste liggende streepje niet!

Druk op Enter.

4. Vernieuw de pakketbronnenlijst. In de terminal:

sudo apt-get update

Druk op Enter.
daarna:
Citaat
sudo apt-get install skype

Pasqual

  • Gast
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/07, 14:29:19 »
Het is me gelukt, hij staat erop.

Bedankt voor jullie reacties. Toppie

marco1981

  • Gast
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/09, 23:58:17 »
hallo iedereen ik heb een vraag ik ben pas 2 dagen in het bezit van ubuntu nu probeer ik die control panel van compiz te instaleren nu weet ik wat dat de cide is maar als ik die code intyp dan vraag i om een wachtwoord sudo.....password maar wat ik ook intyp er komt niks te staan maakt niet uit of ik een letter of een cijfer intyp er komt niks te staan kan ik dat i om een password uitschakellen of wat moet ik doen kan iemand mij helpen mvg marco

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/09, 23:59:21 »
Citaat van: marco1981
hallo iedereen ik heb een vraag ik ben pas 2 dagen in het bezit van ubuntu nu probeer ik die control panel van compiz te instaleren nu weet ik wat dat de cide is maar als ik die code intyp dan vraag i om een wachtwoord sudo.....password maar wat ik ook intyp er komt niks te staan maakt niet uit of ik een letter of een cijfer intyp er komt niks te staan kan ik dat i om een password uitschakellen of wat moet ik doen kan iemand mij helpen mvg marco
Wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo. Maar het wordt wel degelijk geregistreerd. Druk maar op Enter.

marco1981

  • Gast
Kan geen install doen via terminal
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/10, 16:46:29 »
als ik dit intyp

sudo aptitude install compizconfig-settings-manager druk op enter krijg ik dit dat i om een password vraagd maar wat ik ook typ ik zie niks komen bij password en het kan zijn dat ik het niet zi einderdaad maar ik zie ook geen steretjes en vandaag probeerde ik het weer en als ik sudo aptitude install compizconfig-settings-manager intyp en druk dan op enter krijg ik weer marco@marco-laptop:~$ te zien dus nu doet i weer wat anders raar maar  waar kan iemand mij pleass helpen mijn msn is marco1981_nl@hotmail.com ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij even er mee kan helpen waarscheindelijk is het maar wat kleins aleen ik kan op heel internet de fout di eik krijg niet vinden mvg marco