Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce  (gelezen 1064 keer)

Offline yJi

  • Lid
32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Gepost op: 2015/10/03, 11:15:21 »
Kun/mag je updaten naar 64 bit Linux Mint Xfce en behoud je dan wel al je instellingen en ook de virtuele Windows 7?

Denk je dat kort kunt beantwoorden met Ja (waarom wel), of Nee (waarom het niet gaat).
Als dit niet gaat dan ga ik helemaal terug naar Windows 7 en mogelijk later Windows 10.
(Moet windows gebruiken omdat mijn Brother alleen maar print in alle Linux systemen, ook Brother heeft daar geen oplossing voor.)

Bedankt alvast.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline midas

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/03, 12:15:00 »
Begrijp ik goed dat je nu Linux Mint Xfce in 32-bit draait en wilt updaten naar de 64-bits versie? Nee, dat zal niet lukken. Je zult weer opnieuw moeten installeren.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/03, 12:57:09 »
Je kunt wel opnieuw installeren (geïnstalleerde applicaties raak je kwijt) met behoud van je instellingen en persoonlijke bestanden : https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=83024.0 Lijkt me dat dat met Mint ook wel kan, maar geen ervaring mee. Op die manier moet je ook een 32-bits installatie kunnen vervangen met een 64-bits.  Die Windows VM staat ergens in je /home denk ik? Die blijft dus behouden maar het programma om de VM mee te draaien (VirtualBox?) moet je opnieuw installeren. Maak uiteraard wel backups voor je begint!
« Laatst bewerkt op: 2015/10/03, 12:59:56 door erik1984 »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/03, 12:59:01 »
Wanneer er minder dan 4GB (de grens is toch 4GB?) geheugen in de PC zit, heeft omschakelen naar 64bits niet veel zin.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline yJi

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/03, 21:50:51 »
denk nog even na over jullie opties, maar het lijkt erop dat ik helemaal terug gaat naar Windows,
dat enkel en alleen maar vanwege mijn Brother functies.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline daniel

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/04, 10:43:14 »
Lang leven de Windows  :(

Even de nadelen van Windows op een rij:

1.) Gesloten code
2.) Mooi blauw bescherm bsod (vastlopers)
3.) Defragmenteren
4.) Word na veel gebruik steeds langzamer en moet dan weer opnieuw geinstalleerd worden.
5.) Is de zwakste schakel in veiligheid
6.) Vatbaar voor virussen en hackers.
7.) register fouten.

Windows is ooit verkeerd begonnen, ze hebben hun besturing systeem op drijf zand gebouwd en Linux daar in tegen op beton.
Daardoor zou in mijn ogen Windows nooit wat worden.
Overweeg aub goed wat je wil doen voordat je helemaal overstap op Windows.
Een ander altenatief zou kunne wezen om Linux naast windows te draaien..

Veel succes in de overweging naar Windows.

MVG een 8-9 jaar gebruiker van Linux.

Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/04, 11:20:20 »
Dat is allemaal leuk maar als je hardware niet (goed) werkt met Linux houdt het snel op. Of je moet overgaan op andere hardware.

Offline daniel

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #7 Gepost op: 2015/10/04, 12:12:27 »
Ik weet niet hoe oud of nieuw de printer is maar je kunt ook over wegen om een andere printer te kopen die wel ondersteund word door Linux.
Dan kun je Linux gewoon blijven gebruiken en een snelle stabiele computer behouden.  :)

Offline MKe

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #8 Gepost op: 2015/10/04, 13:35:31 »
Tja, misschien zou je eerst wat moeten vertellen over die brother, wat het probleem is bijvoorbeeld. Misschien kunnen we je helpen. Verder snap ik niet wat een verandering naar 64 bits er mee te maken heeft. Maar als je graag terug wilt naar Windows houdt niemand je tegen hoor.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/04, 22:27:09 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline Tom

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #9 Gepost op: 2015/10/04, 15:14:34 »
Ik weet niet hoe oud of nieuw de printer is maar je kunt ook over wegen om een andere printer te kopen die wel ondersteund word door Linux.
Dan kun je Linux gewoon blijven gebruiken en een snelle stabiele computer behouden.  :)

Niet iedereen groeit het geld op de rug ,effe een andere kopen ,zeker in deze tijden niet ,ik begrijp haar best !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #10 Gepost op: 2015/10/04, 15:19:58 »
Tja, misschien zou je eerst wat moeten vertellen over die brother, wat het probleem is bijvoorbeeld. Misschien kunnen we je helpen. Verder snap ik niet wat een verandering naar 64 bits er mee te maken heeft.
Inderdaad. Ik vind het een nogal onduidelijk verhaal....

Citaat
Maar als je graag terug wilt naar Windows houdt niemand je tegen hoor.
+1

Geen probleem. Even goede vrienden.  =D

« Laatst bewerkt op: 2015/10/04, 15:31:37 door Pjotr »

Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #11 Gepost op: 2015/10/04, 21:34:54 »
Ik weet niet hoe oud of nieuw de printer is maar je kunt ook over wegen om een andere printer te kopen die wel ondersteund word door Linux.
Dan kun je Linux gewoon blijven gebruiken en een snelle stabiele computer behouden.  :)

Niet iedereen groeit het geld op de rug ,effe een andere kopen ,zeker in deze tijden niet ,ik begrijp haar best !.

Dat is waar, maar een Windows licentie is volgens mij al gauw rond de 100 euro. Voor dat bedrag heb je volgens mij toch best al een aardige printer die wel met linux werkt :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #12 Gepost op: 2015/10/04, 23:25:29 »
Ik weet niet hoe oud of nieuw de printer is maar je kunt ook over wegen om een andere printer te kopen die wel ondersteund word door Linux.
Dan kun je Linux gewoon blijven gebruiken en een snelle stabiele computer behouden.  :)

Niet iedereen groeit het geld op de rug ,effe een andere kopen ,zeker in deze tijden niet ,ik begrijp haar best !.

Dat is waar, maar een Windows licentie is volgens mij al gauw rond de 100 euro. Voor dat bedrag heb je volgens mij toch best al een aardige printer die wel met linux werkt :)

Dat klopt maar het is denk ik makkelijker om aan een 'gratis' Windowslicentie te komen dan aan een gratis printer ;)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #13 Gepost op: 2015/10/05, 00:11:29 »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline yJi

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #14 Gepost op: 2015/10/05, 09:08:15 »
Ik ga hier dus niet meer op in. Mijn verhaal over mijn Brother MFC-J5910DW is hier al lang en uitvoerig belicht geweest, en heeft NIET tot
de juiste oplossing kunnen leiden.
Ondanks alle tegens tegen Windows 7, want dat weet ik ook, heb ik geen andere keuze.
De MFC-J5910DW is naast een printer, kopieërder, en scanner ook nog wel mijn fax, en ik ga deze DUS NIET vervangen.
Installeer Linux Mint er wel virtueel in. Het is bij mij niet anders dan het IS!
Ook een andere PC heeft dit ook al niet kunnen oplossen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #15 Gepost op: 2015/10/05, 10:02:53 »
Ik ga hier dus niet meer op in. Mijn verhaal over mijn Brother MFC-J5910DW is hier al lang en uitvoerig belicht geweest, en heeft NIET tot
de juiste oplossing kunnen leiden.
Ondanks alle tegens tegen Windows 7, want dat weet ik ook, heb ik geen andere keuze.
De MFC-J5910DW is naast een printer, kopieërder, en scanner ook nog wel mijn fax, en ik ga deze DUS NIET vervangen.
Installeer Linux Mint er wel virtueel in. Het is bij mij niet anders dan het IS!
Ook een andere PC heeft dit ook al niet kunnen oplossen.

Dat verhaal heb ik dus gemist, excuus daarvoor. Net als Baas zag ik ook een .deb file op de site van Brother. Normalerwijze zou je denken dat dit toch een uitkomst moet bieden. En Erik1984 de 'gratis' versies van Windows zou ik om veiligheidsredenen sowieso afraden.  Wanneer ik kwaad in zin zou hebben en met je gegevens aan de loop zou willen gaan, dan is het in ieder geval de manier om mijn 'kwade' code te verspreiden :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline DeBaas

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #16 Gepost op: 2015/10/05, 11:02:19 »
Toch ben ik overtuigd dat deze Brother machine, inclusief scanner en fax, kan draaien onder ubuntu/mint/debian.
Heb helaas geen garage vol printers om te testen.
Alle info en .deb driver en software files + installatie handleiding zijn te vinden.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline aartje

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #17 Gepost op: 2015/10/05, 11:36:16 »
Ik ben een echte Brother-fan en heb nooit problemen met Brotherprinters gehad.
Ik heb nooit scanner/printer combinaties gebruikt maar altijd een aparte scanner (eerst HP P5 met SCSI,
na Canon Lide110).

Volgens mij staat je antwoord in de volgende link:

http://www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/brother-mfc-j5910dw-scanner-4175507393/

en een verandering van 32bits naar 64bits zal niet helpen

Offline MKe

  • Lid
Re: 32bit -> 64 bit Linux Mint Xfce
« Reactie #18 Gepost op: 2015/10/05, 20:14:21 »
Ik heb dat ook gemist. Als je een draadje begint is het misschien beter om wat vollediger te zijn met je info in plaats van zo cryptisch te zijn. Je hele verhaal van 64 bits is mij natuurlijk nog steeds van harte welkom.nog steeds volslagen onduidelijk en ik snap ook niet wat dat met je Brother printer te maken heeft. Als je vraag was of je dan nog steeds windows virtueel kunt draaien, dan is het antwoord bevestigend. Maar volgens mij had je je mening al gevormd voordat je dit onderwerp hier opende en dan is het moeilijk voor mij of anderen om te helpen.

Mocht je om wat voor reden later weer terug komen op Linux dan ben je hier