Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar moet je Vuescan (of andere dergelijke programma's) plaatsen?  (gelezen 1294 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Hoi,

Ik heb zonet Vuescan ge-download in \Mijn downloads en hem daarin ook ge-extraheerd. Het programma draait, dus nu wil ik het steken op de plaats waar in Ubuntu normaliter de programma's terecht komen ...

Vraag 1: op welke plek moet ik al mijn Vuescan bestandjes parkeren, waar ook de andere programma's staan van Ubuntu? (/usr/bin/Vuescan leek me een leuke plek)

Vraag 2: kan je eigenlijk vuescan ook via Synaptic installeren? Zo ja, kan iemand me dan eens de juiste repository daarvoor doorgeven?


Jens


Opmerking on the side: na maandenlang knoeien met Xsane en mijn scanner --Minolta Dimage Dual II-- heb ik beslist om Vuescan te gaan gebruiken. Weliswaar te betalen, maar Xsane werkt langs geen kanten om mijn dia-scanner aan te spreken (grokverdrie, zou Guust Flater zeggen). Ik moet dus zeggen dat ik Vuescan echt wel een fantastisch programma vind.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Waar moet je Vuescan (of andere dergelijke programma's) plaatsen?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/11, 14:43:41 »
/usr kun je beter vanaf blijven, die is van het package management systeem. /usr/local is bedoeld voor zelf ge