Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog 100 dagen windows xp  (gelezen 13272 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Nog 100 dagen windows xp
« Gepost op: 2013/12/30, 21:22:52 »
een interessant onderwerp, en reacties,  op gratissoftware.nl
 http://www.gratissoftwaresite.nl/nog-100-dagen-xp-en-dan-linux

Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/30, 22:00:27 »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/30, 22:34:05 »
een interessant onderwerp, en reacties,  op gratissoftware.nl
Interessant onderwerp, de reacties kan je eventueel overslaan
Mensen pleur die ouwe pc bij het oud vuil. Linux overleeft 2014 echt niet.
Linux overleeft 2014 echt wel... maar misschien niet in combinatie met je ouwe pc. :evil:
Verder een interessante site:
5. Ubuntu - Het beste gratis besturingssysteem heeft de laatste jaren ook een mooi uiterlijk gekregen en breidt in 2014 uit naar tablet en smartphone.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/31, 09:22:48 »
Interessant onderwerp, de reacties kan je eventueel overslaan
Mensen pleur die ouwe pc bij het oud vuil. Linux overleeft 2014 echt niet.
Linux overleeft 2014 echt wel... maar misschien niet in combinatie met je ouwe pc. :evil:

waarschijnlijk heeft die gast niet door dat elk gegoogeld woordje door linux verwerkt word en dat hij het elke dag tegen zijn oor aan houd (android) en ik betwijfel of hij t nieuws rondom steam gelezen heeft...

Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/31, 11:25:39 »
Zo niekn, je bent helderziende of ga je ervanuit dat iedereen die Android-meuk gebruikt??? Sorry, maar je kunt echt niet weten wat iemand voor telefoon heeft, niet iedereen heeft die Androïde-meuk.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/31, 11:28:08 »
Zo niekn, je bent helderziende of ga je ervanuit dat iedereen die Android-meuk gebruikt??? Sorry, maar je kunt echt niet weten wat iemand voor telefoon heeft, niet iedereen heeft die Androïde-meuk.

ik wilde alleen maar duidelijk maken dat die gast niet weet waarover hij t heeft. =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/31, 12:23:29 »
Interessant onderwerp, de reacties kan je eventueel overslaan
De reacties laten wel zien dat er mensen zijn die denken dat een virusscanner op een pc voldoende is om veilig te kunnen internetten met windows xp. Ook in het bedrijfsleven zie ik tot nu toe nog maar weinig actie om windows xp te vervangen, maar ja, we hebben nog 100 dagen ;-)
Ben blij dat ik linux gebruik  :D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/31, 13:04:10 »
Interessant onderwerp, de reacties kan je eventueel overslaan
De reacties laten wel zien dat er mensen zijn die denken dat een virusscanner op een pc voldoende is om veilig te kunnen internetten met windows xp.
Dat was me ook opgevallen.

Het vreemde is dat men hier zegt: of er nu updates komen of niet, ik (met een driedubbele firewall + antivirus) ben veilig. Logisch geredeneerd geldt dat dus niet alleen voor na 8 april, maar per definitie ook daarvoor. Eigenlijk hoef je volgens deze ontkenners dus nooit updates te downloaden en installeren is de redenatie. Waar zijn die updates dan voor, zou je je af kunnen vragen? En als je het zo uitlegt, zullen ze dit natuurlijk ontkennen, want zij hebben vast altijd geroepen: installeer altijd je updates. Zelf beschouw ik dit dus als een gevalletje cognitieve dissonantie, recht praten wat krom is en het ontkennen van de nieuwe realiteit.

De werkelijke boodschap is en blijft: Internetten en zeker telebankieren met XP is na 8 april onverantwoord. Punt.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/31, 14:23:21 »
De werkelijke boodschap is en blijft: Internetten en zeker telebankieren met XP is na 8 april onverantwoord. Punt.
Juist. Bovendien eisen de banken ook, dat je met een bijgewerkt besturingssysteem bankiert. Anders hoef je niet meer bij ze aan te kloppen voor vergoeding van schade wegens fraude.

Offline petervs

  • Lid
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/31, 15:03:04 »
Zo niekn, je bent helderziende of ga je ervanuit dat iedereen die Android-meuk gebruikt??? Sorry, maar je kunt echt niet weten wat iemand voor telefoon heeft, niet iedereen heeft die Androïde-meuk.
Waar maak jij je nou druk over??  Eenieder begreep de opmerking van niekn wel hoor.

Zo, en nu weer verder met de Ubuntu-meuk, Apple-meuk of Windows-meuk enz.
Ubuntu MATE 16.04

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #10 Gepost op: 2013/12/31, 15:06:26 »
Zo niekn, je bent helderziende of ga je ervanuit dat iedereen die Android-meuk gebruikt??? Sorry, maar je kunt echt niet weten wat iemand voor telefoon heeft, niet iedereen heeft die Androïde-meuk.
Waar maak jij je nou druk over??  Eenieder begreep de opmerking van niekn wel hoor.
En daarbij, waarom is het 'meuk'. Het zal wel een persoonlijke anti-voorkeur zijn, maar het komt niet echt respectvol over.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #11 Gepost op: 2013/12/31, 15:10:20 »
De werkelijke boodschap is en blijft: Internetten en zeker telebankieren met XP is na 8 april onverantwoord. Punt.
Juist. Bovendien eisen de banken ook, dat je met een bijgewerkt besturingssysteem bankiert. Anders hoef je niet meer bij ze aan te kloppen voor vergoeding van schade wegens fraude.
Ik wil jullie graag geloven, en als ik de regels lees hebben jullie gelijk maar de meneer van de bank ziet dit niet zo zwart-wit:
Hoewel Windows XP binnenkort niet meer wordt ondersteund, is dit geen reden om te vrezen dat je hierdoor op eens voor de schade moet opdraaien als je slachtoffer wordt van internetfraude.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #12 Gepost op: 2013/12/31, 15:15:37 »
Ik wil jullie graag geloven, en als ik de regels lees hebben jullie gelijk maar de meneer van de bank ziet dit niet zo zwart-wit:
Hoewel Windows XP binnenkort niet meer wordt ondersteund, is dit geen reden om te vrezen dat je hierdoor op eens voor de schade moet opdraaien als je slachtoffer wordt van internetfraude.
De bankwoordvoerder spreekt zichzelf vierkant tegen. Een uitgebreider citaat:
Citaat
Met een goede beveiliging bedoelen we dat mensen een redelijke inspanning hebben gedaan om hun computer te beveiligen. (....) Een redelijke inspanning betekent dat je een officieel besturingssysteem gebruikt wat nog onderhouden wordt met regulier toegevoegde security patches. Een opensource systeem is ook goed. (....)

Hoewel Windows XP binnenkort niet meer wordt ondersteund, is dit geen reden om te vrezen dat je hierdoor op eens voor de schade moet opdraaien als je slachtoffer wordt van internetfraude.
Dat kan dus logischerwijze niet kloppen.  :o
« Laatst bewerkt op: 2013/12/31, 15:17:46 door Pjotr »

Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #13 Gepost op: 2013/12/31, 15:20:55 »
Zo niekn, je bent helderziende of ga je ervanuit dat iedereen die Android-meuk gebruikt??? Sorry, maar je kunt echt niet weten wat iemand voor telefoon heeft, niet iedereen heeft die Androïde-meuk.
Waar maak jij je nou druk over??  Eenieder begreep de opmerking van niekn wel hoor.
En daarbij, waarom is het 'meuk'. Het zal wel een persoonlijke anti-voorkeur zijn, maar het komt niet echt respectvol over.

Respectvol... sorry hoor, maar wie was er in dat andere topic ook alweer zich aan het uitlaten over het wangedrag van politici? Tja, misschien was ik wat onrespectvol maar ben daar niet de enige in op dit forum. Zo, en nu weer ontopic.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #14 Gepost op: 2013/12/31, 15:25:20 »
Voorlopig gaat dit nog niet in en is de oude overeenkomst nog van kracht.
Ze zullen het toch eerst moeten communiceren met de klanten.
Een overeenkomst kan alleen aangepast worden, na wederzijds goedvinden, anders moet het worden ontbonden.

Zomaar een gedachte, omdat ik nog niets heb gehoord van mijn bank ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #15 Gepost op: 2013/12/31, 15:56:35 »
OMG !! (Ubuntu!) ;) ;) ;) ;) ;)
Idd, Ubuntu draait om respect naar de ander toe. Als ik toevallig een voorkeur heb voor Ubunt/Lubuntu, ga ik alle andere varianten (Xubuntu, Fedora, etc.) toch ook geen meuk noemen?  Lijkt me niet teveel gevraagd.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #16 Gepost op: 2013/12/31, 16:38:46 »
Voorlopig gaat dit nog niet in en is de oude overeenkomst nog van kracht.
Ze zullen het toch eerst moeten communiceren met de klanten.
Een overeenkomst kan alleen aangepast worden, na wederzijds goedvinden, anders moet het worden ontbonden.

Zomaar een gedachte, omdat ik nog niets heb gehoord van mijn bank ........
Het zal niet lang meer duren, de sns bank:
Citaat
De Nederlandse Vereniging van Banken heeft samen met de
Consumentenbond regels opgesteld voor veilig elektronisch
bankieren en betalen. Deze veiligheidsregels gelden voor
particuliere klanten van alle Nederlandse banken. Hoewel we
deze veiligheidsregels nog niet in onze voorwaarden hebben
verwerkt, passen we ze vanaf 1 januari 2014 wel toe. Zodra we ze
hebben verwerkt, krijg je hier bericht over.

en een leuke regel voor menig windowsgebruiker:
Citaat
Zorg dat de geïnstalleerde software op de apparatuur die je voor je bankzaken gebruikt, is voor-
zien van actuele (beveiligings)updates. Bijvoorbeeld op een computer, tablet en smartphone,
Geïnstalleerde software is bijvoorbeeld het besturingssysteem en beveiligingsprogramma’s,
zoals virusscanner en firewall.
Installeer geen illegale software.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #17 Gepost op: 2013/12/31, 16:49:25 »
Installeer geen illegale software.
*proest*

"Maar meneer de bank, voor die Photoshop heb ik echt betaald hoor! Ik ben alleen 't bonnetje even kwijt...."    :laugh:  :laugh:

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #18 Gepost op: 2013/12/31, 16:52:21 »
Installeer geen illegale software.
*proest*

"Maar meneer de bank, voor die Photoshop heb ik echt betaald hoor! Ik ben alleen 't bonnetje even kwijt...."    :laugh:  :laugh:
Tja, het Photoshop- bonnetje, waar heb ik die gelaten  :rolleyes:

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #19 Gepost op: 2013/12/31, 19:38:07 »
Dat kan dus logischerwijze niet kloppen.  :o
Nee en ik zou ook een upgrade naar Windows 7/8 adviseren of Linux eens proberen maar blijkbaar worden de regels wel zo uitgelegd in antwoord op de vraag van de HCCWat bijvoorbeeld als je niet de allernieuwste versie van Windows hebt
gebruikers van Windows XP hoeven niet te vrezen
Installeer geen illegale software.
Misschien is illegale software wel gevaarlijker maar ook dat is niet zwart-wit:
het enkele feit dat ik een gekraakte Photoshop op mijn Windowslaptop heb, betekent niet dat schade door een Android-trojan automatisch voor mijn rekening moet komen. Echter, kwam een Windowstrojan mee met die gekraakte Photoshop, dan ga ik wél voor de bijl.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #20 Gepost op: 2013/12/31, 20:47:31 »
[gedachtengang van mijzelf] Ja....maar......eh....jij zei in dat andere topic van verleden week....dit en dat was ook niet netjes.
En in die andere topic......zei je ook weer wat niet zo leuk was....en ja, die andere topic van vorige week dan....toch ook niet leuk? [/gedachtengang van mijzelf]

Hè mensen, kunnen we eens normaal met elkaar praten zonder dat  er andere topics bij gehaald worden en wie wat toen heeft gezegd?
Of worden alle topics uitgeplozen met wie iets gezegd heeft, zodat het later tegen je kan worden gebruikt......

OMG !! (Ubuntu!) ;) ;) ;) ;) ;)

En nu ontopic maar weer. Einde van het jaar is er al bijna, kunnen we 2013 uit door normaal communiceren.

Jammer alleen dat je alleen dat dit soort dingen aanhaalt wanneer ik van me laat horen... maar zodra iemand zoiets bij mij doet dan valt de hele wereld stil. Achja, ben het ook wel gewend. Ben toch een loner tegenwoordig die niks goed kan doen. Een fijn 2014 allemaal.

Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #21 Gepost op: 2013/12/31, 20:50:03 »
OMG !! (Ubuntu!) ;) ;) ;) ;) ;)
Idd, Ubuntu draait om respect naar de ander toe. Als ik toevallig een voorkeur heb voor Ubunt/Lubuntu, ga ik alle andere varianten (Xubuntu, Fedora, etc.) toch ook geen meuk noemen?  Lijkt me niet teveel gevraagd.

Wauw, jij neemt alles wel heel serieus zeg. Ja, ik mag Android niet maar ik bedoelde dat 'meuk' niet zo negatief als dat jij ervan maakt. Als je die eerste zin al leest van 'helderziend', dan snap je toch zelf ook zeker wel dat die post niet al te serieus bedoeld was? Bovendien nam ik ook niet de moeite om te reageren op je 'waarom meuk' omdat ik dat de moeite waard al niet vond, zo onserieus was mijn post bedoeld.
Maarja, natuurlijk is het leuker om Vistaus uit de tent te lokken want dan krijg je me zover dat ik later weer een leuk berichtje van het Forumteam krijg dat ik me niet zo had moeten laten gaan. Achja, dat is voor sommigen ook een hobby hè, anderen steeds weer uitproberen om te zien hoe ver je ze uit de tent krijgt... ;)

Hoe dan ook: als je niet zeker wist hoe ik het bedoelde had je ook simpelweg even kunnen vragen of ik het wel of niet serieus bedoelde voordat je meteen over respect begon. Wat dat betreft vind ik dat jij je ook niet Ubuntu hebt opgesteld naar mij toe. Jammer.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/31, 21:01:44 door Vistaus »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #22 Gepost op: 2014/01/01, 01:43:20 »
OMG !! (Ubuntu!) ;) ;) ;) ;) ;)
Idd, Ubuntu draait om respect naar de ander toe. Als ik toevallig een voorkeur heb voor Ubunt/Lubuntu, ga ik alle andere varianten (Xubuntu, Fedora, etc.) toch ook geen meuk noemen?  Lijkt me niet teveel gevraagd.

Wauw, jij neemt alles wel heel serieus zeg. Ja, ik mag Android niet maar ik bedoelde dat 'meuk' niet zo negatief als dat jij ervan maakt.
Ah, ik begrijp nu dat meuk ook positief kan zijn. My bad.

Offline Tom

  • Lid
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #23 Gepost op: 2014/01/01, 02:08:30 »
Misschien de geschreven woorden iets minder op de weegschaal leggen ,helpt soms echt !......
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Nog 100 dagen windows xp
« Reactie #24 Gepost op: 2014/01/01, 02:16:05 »
Misschien de geschreven woorden iets minder op de weegschaal leggen ,helpt soms echt !......
Zou kunnen. Het is ook mogelijk een andere woordkeus te gebruiken:

Citaat
Zelfstandig naamwoord: meuk m/v
- oude troep of rotzooi
- Ik heb een zolder vol meuk.
http://nl.wiktionary.org/wiki/meuk#Zelfstandig_naamwoord