Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8800GT driver & Ubuntu uit safe graphics mode schoppen  (gelezen 1204 keer)

Buzzer

  • Gast
8800GT driver & Ubuntu uit safe graphics mode schoppen
« Gepost op: 2008/01/21, 17:00:07 »
Hallo mensen,

Ik heb pas Ubuntu geïnstalleerd (naast XP) via de safe graphics mode van de livecd (de normale modus werkte niet, daarbij bleef hij hangen tijdens het opstarten). Nu heb ik alleen een aantal problemen:
- Volgens mij heb ik de driver voor mijn 8800GT kaart niet.  Ik had ergens een keer gelezen dat die standaard ook niet geïnstalleerd wordt omdat het een restricted driver is, en de restricted driver manager zegt dat er geen restricted drivers voor mijn computer beschikbaar zijn, dus neem ik aan dat ik hem niet heb. Weet iemand hoe ik die wel kan krijgen? Ik heb namelijk wat op internet gezocht, maar elk resultaat zei iets anders en ik word er niet echt wijzer van.
- Volgens mij start Ubuntu nu elke keer op in safe graphics mode. Hij gedraagt zich net als toen ik hem in safe graphics mode opstartte vanaf de livecd (grafische effecten kunnen niet aangezet worden, sommige input controls zijn spuuglelijk, etc). Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij wel in normale modus opstart?

Mvg, Buzzer


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
8800GT driver & Ubuntu uit safe graphics mode schoppen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/21, 17:20:31 »
En hier staat de handleiding over hoe je de driver van de Nvidia site installeert: https://help.ubuntu.com/community/NvidiaManual