Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Window word willekeurig geresized  (gelezen 3677 keer)

bloeper

  • Gast
Window word willekeurig geresized
« Gepost op: 2008/04/20, 16:14:33 »
Hoi allemaal,

Ben nu al een tijdje over op Ubuntu 7.10, werkt allemaal prima en ben er zeer tevreden mee.
Echter loop ik op tegen een probleempje en dat betreft het gamen op Ubuntu.
Ik speel een aantal spelletjes op mijn desktop pc en opzich gaat dit allemaal goed, maar wanneer ik bezig ben met gamen gebeuren er soms vreemde dingen met de window grootte.
Om een rare reden resized hij willekeurig in alle games (simpele spelletjes als SuperTux maar ook in Neverwinter Nights(heeft ook een native linux client)).

Mijn vraag is dus ook hebben hier meer mensen last van, en zoja hoe los je dit vervelende probleempje op?

Groeten,

Tom

Window word willekeurig geresized
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/20, 16:36:49 »
Heb je toevallig compiz aan staan?
Op de chat te vinden als debiantux

bloeper

  • Gast
Window word willekeurig geresized
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/20, 16:50:10 »
ja ik heb compiz aanstaan.. Maar waarom zou compiz een window willen resizen?

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Window word willekeurig geresized
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/20, 18:03:28 »
Dat weet ik niet, want ik werk zelf niet met Compiz, maar probeer eens om Compiz uit te schakelen voor je het spel opstart.

Als het werkt, dan werkt het, anders gaan we verder op zoek!
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

bloeper

  • Gast
Window word willekeurig geresized
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/20, 19:12:13 »
Het lijkt erop dat het werkt... Maarja dit is in ieder geval een tijdelijke work around.. Want nu word het uitzoeken geblazen waardoor compiz een window resized :P

Bedankt voor zover in ieder geval, als iemand nog tips heeft om dit op te lossen.. graag.

Window word willekeurig geresized
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/20, 19:38:23 »
Wat voor videokaart heb je dan? Dat kan ook een rol spelen ;)
Op de chat te vinden als debiantux

bloeper

  • Gast
Window word willekeurig geresized
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/20, 20:16:02 »
ik heb een geforce 6800

Window word willekeurig geresized
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/20, 21:00:09 »
Normaliter moet dat geen probleem zijn... Maar anders zit er niets anders op dan compiz uitzetten.
Op de chat te vinden als debiantux

Sander16

  • Gast
Window word willekeurig geresized
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/11, 13:58:34 »
Dit probleem heb ik ook met SuperTux, heb een Geforce 6700XL . (Ubuntu 8.04)

Offline shappie

  • Lid
Window word willekeurig geresized
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/11, 15:40:01 »
@bloeper: Misschien fusion-icon installeren en voor het gamen even compiz uitklikken ;), dat gaat wat makkelijker dan via de instellingen. Dan kan je snel wisselen. Of als je screenlets gebruikt de composite on/off screenlet gebruiken.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Dwarrel

  • Gast
Window word willekeurig geresized
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/12, 04:05:13 »
Citaat van: bloeper
Het lijkt erop dat het werkt... Maarja dit is in ieder geval een tijdelijke work around.. Want nu word het uitzoeken geblazen waardoor compiz een window resized :P

Bedankt voor zover in ieder geval, als iemand nog tips heeft om dit op te lossen.. graag.
Deze tijdlijke work around is volgens mij wel de enigste. Ik heb vele forums gezien met mensen met dit probleem en uit alle blijkt maar 1 oplossing tijdelijk compiz uitzetten.

Je kan wel een scripte zoeken of schrijven die je dan kan aanklikken die compiz uitzet en dan spel start en bij eindigen van spel compiz weer aanzet.

Als dit nog niet bestaat en je er behoefte aan hebt wil ik best even voor je kijken of ik een scriptje voor je kan schrijven die dit doet. (proberen hoor ben niet super goed er in)
Denk wel dat er meer mensen zijn die er meschien baat bij zouden hebben.

Gr Dwarrel

Sander16

  • Gast
Window word willekeurig geresized
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/13, 21:44:33 »
supertux.sh script:
metacity --replace &

supertux

compiz --replace &

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Window word willekeurig geresized
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/21, 23:52:01 »
Gebruik je misschien de sneltoets + Scrollklik tegelijk in je spel, want dit is namelijk een sneltoets om je window mee te risizen. Ook andere sneltoetsen kunnen dat effect hebben. Je zou idd het script van Sander16 kunnen gebruiken, zodat je van het probleem af bent.

PS. Niet vergeten het script uitvoerbaar te maken. Rechterklik op supertux.sh -> Tabblad rechten -> Uitvoeren aanvinken
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal