Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pulseaudio equalizer  (gelezen 946 keer)

pulseaudio equalizer
« Gepost op: 2016/03/08, 15:22:30 »
OS = Xubuntu 14.04

Ik heb pulseaudio equalizer geinstalleerd. Alles werkt prima alleen moet ik iedere weer "EQ enabled¨ aanvinken na een reboot. Het aangevinkte vakje blijft niet 'gehandhaafd'. Vervelend. Er is ook nergens een mogelijkheid te vinden dat dit definitief zo moet blijven. Ook wanneer ik 'Apply Settings' aanklik, is na een reboot de EQ weer disabled.

Weet iemand misschien hoe dit gerealiseerd te krijgen? Thx!
« Laatst bewerkt op: 2016/03/08, 15:25:14 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Offline jolo

  • Lid
Re: pulseaudio equalizer
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/08, 20:48:48 »
Dat is dus een programma dat niet in de standaard repo's staan. Had je die pulseaudio equalizer geïnstalleerd via deze PPA instructies http://www.webupd8.org/2013/10/system-wide-pulseaudio-equalizer.html

En als je nu behalve EQ Enabled ook Keep Settings aanvinkt.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: pulseaudio equalizer
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/09, 13:29:22 »
Ik heb 'm via deze link geinstalleerd :
https://www.maketecheasier.com/pulse-audio-equalizer-ubuntu/

Beide opties had ik al aangevinkt, maar dat helpt dus niet.

Deze software wordt overigens niet meer bijgehouden dus navraag doen op de website heeft geen nut denk ik. Het werkt overigens wel prima!

Ook het Advanced menu geeft geen verdere bruikbare mogelijkheden.
Een boek doet het altijd...

Re: pulseaudio equalizer
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/09, 14:59:04 »
Ik loop helaas tegen een ander probleem met PulseAudio aan. M'n geluid doet het helemaal niet meer! Ik heb de EQ geheel verwijderd, Pulseaudio opnieuw geinstalleerd en pc gereboot, maar ik blijf de melding krijgen : 'Connection to PulseAudio failed" .Zie de bijlage voor details. Ik snap er niets van. Zou dit komen doordat ik de EQ heb geinstalleerd.

Via de cli heb ik PA getracht manueel te starten en krijg dan deze output :

jan@jan:~$ start-pulseaudio-x11
Connection failure: Connection refused
pa_context_connect() failed: Connection refused
jan@jan:~$ sudo start-pulseaudio-x11
[sudo] password for jan:
Home directory not accessible: Permission denied
Connection failure: Connection refused
pa_context_connect() failed: Connection refused
jan@jan:~$ pulseaudio
E: [pulseaudio] module-ladspa-sink.c: Master sink not found
E: [pulseaudio] module.c: Failed to load module "module-ladspa-sink" (argument: "sink_name=ladspa_output.mbeq_1197.mbeq master= plugin=mbeq_1197 label=mbeq control=-0.2,-0.2,-0.2,-0.2,3.5,3.5,3.5,3.5,3.5,3.5,3.5,2.5,2.5,0.0,0.0"): initialization failed.
E: [pulseaudio] main.c: Module load failed.
E: [pulseaudio] main.c: Failed to initialize daemon.

Ik kwam deze oplossing (?) ook tegen maar die stamt uit 2012 : http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1881366
De pulse-folder zit nu in /etc geloof ik. Ik heb deze 'oplossing' niet uitgeprobeerd omdat ik niet technisch genoeg ben om de gevolgen daarvan te overzien.

(Overigens ismijn OS Xubuntu 14.04)

Weet iemand hoe ik PulseAudio weer aan de gang krijg en derhalve weer geluid heb? Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2016/03/09, 19:26:05 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: pulseaudio equalizer
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/09, 17:10:02 »
Probeer eens de "lichte" oplossing: verwijderen van de gebruikersconfiguratiedata van pulseaudio. Zorg dat je "verborgen bestanden" ziet (in bestandsbeheer: "Beeld - Toon verborgen bestanden", navigeer naar .config en wis daar de folder "pulse". Dan computer afsluiten en heropstarten.

Re: pulseaudio equalizer
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/09, 19:20:49 »
Vanadium, heel erg bedankt!! Alles werkt weer als vanouds! Alleen dan zonder de PulseAudio EQ. En die installeer ik ook maar niet meer, want ik ben ervan overtuigd dat dat de boosdoener was. Mijn systeem reageerde soms ook met 'unexpected error'.

Kun je misschien ook uitleggen wat er gebeurt wanneer ik die folder in .config verwijder en reboot? Wordt die folder dan automatisch weer aangemaakt? Geldt dat voor alle folders in de .config folder?

Ken je wellicht een goede system wide equalizer voor (X)Ubuntu die nog wel geupdated wordt?

Hoop vragen he  ;). Alvast bedankt! Ben erg blij dat ik weer geluid heb....
Een boek doet het altijd...

Offline jolo

  • Lid
Re: pulseaudio equalizer
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/09, 21:33:16 »
Ik heb geen aanwijzingen dat pulseaudio equalizer de melding: 'Connection to PulseAudio failed" zou kunnen hebben veroorzaakt. Ik had tenslotte op de test pc 2007 uit mijn onderschrift in Ubuntu 14.04 die  pulseaudio equalizer geïnstalleerd, via die webupd8.org PPA. De beide vinkjes EQ Enabled en Keep Setting blijven bij mij na de reboot gewoon staan.

Ik ken overigens geen andere  equalizer applicaties. Of zou je wellicht deze equalizer plugin for ALSA kunnen proberen https://apps.ubuntu.com/cat/applications/raring/libasound2-plugin-equal/ Zie ook http://www.ubuntuupdates.org/package_metas?utf8=%E2%9C%93&cx=005406051221663887916%3Aaw7ejs-ceqo&cof=FORID%3A11&ie=UTF-8&q=libasound2-plugin-equal&commit=Package+Search

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: pulseaudio equalizer
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/10, 14:41:27 »
@ jolo :Het feit dat bij mij het enabled vinkje niet blijft staan, geeft m.i.  aan dat er iets niet in de haak is. Wat precies is mij niet bekend. Mogelijke dat er op de een of andere manier in mijn configuratie iets niet lekker 'samenwerkt'. Bij een andere configuratie - zoals de jouwe - kan het dus blijkbaar wel goed gaan. Jammer is het wel, want het ding doet prima z'n werk (zolang er geen problemen optreden).

Bedankt voor de link! Ik zal eens gaan kijken.

Mijn geluid is terug en dat is momenteel het voornaamste  =D
Een boek doet het altijd...