Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voip nummer in  (gelezen 3665 keer)

Offline kjvdveer

  • Lid
Voip nummer in
« Gepost op: 2009/12/04, 16:05:51 »
hallo allemaal,

ik werk nu een paar dagen met Windows Voipbuster en weet niet waar ik het kan downloaden voor Ubuntu.

Intussen ben ik bezig een Voip phone aan te schaffen, maar zou hierop ook graag een inbelnummer willen hebben en dat is bij Voipbuster in Frankrijk niet mogelijk(geen nummers meer beschikbaar)
Is er een aanbieder die gratis inbellen met een SIP telefoonnummer mogelijk maakt ?

voor reacties bij voorbaat hartelijk dank
kareljack


Offline Petervdw

  • Lid
Re: Voip nummer in
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/04, 16:21:36 »
Aan kjvdveer

Met de Ekiga softfoon heb ik het werkend onder Ubuntu 8.04 via Voipbuster. Alleen geen inbel nummer. Ooit een heel verhaal over op het forum gezet. Degenen die mij bellen, bellen naar mijn vaste nummer. Kunnen toch ook Voipbuster nemen, bellen ze ook goedkoop.
Op die handleiding één reactie gehad, dat het voor geen meter werkte, maar ws was dat onder Ubuntu 8.10. Werkte bij mij ook niet (meer). Het staat ook ergens. Dus terug naar 8.04.

Vr.groet, peter

Hier is de link:
http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/handleiding-telefoneren-via-pc-via-voipbuster/msg302730/#msg302730
« Laatst bewerkt op: 2009/12/04, 16:37:06 door Petervdw »

Offline kjvdveer

  • Lid
Re: Voip nummer in
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/04, 16:40:54 »
hallo Peter,

dat is wel behelpen, maar op Voipbuster onder windows in Nederland zijn wel degelijk gratis inbelnummers voorhanden, maar dit moet worden aangevraagd op hun site.

Hoe kan via Ekiga softfoone met Voipbuster gebeld worden ?

vriendelijk gegroet
karel
 

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Voip nummer in
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/04, 19:34:15 »
Karel

Ik ken inderdaad iemand die zo'n inbelnummer van Voipbuster heeft. Direct bij het begin al aangevraagd en gekregen. Eén van de weinige gratis nummers. Toen ze op waren hebben ze dat uitbesteed, probeer maar, en dan moet je voor zo'n nummer betalen, ik meen 60 iri per jaar. Of ze nu weer vrij verkrijgbaar zijn weet ik niet, voor mij ook niet relevant meer. Maar ik denk het niet. KPN is daar nl vierkant vóór gaan liggen, en nog steeds vierkant tegen uiteraard.

Met de Ekiga softfoon via Voipbuster bellen staat precies beschreven in de handleiding. De link er naar toe heb ik in mijn vorige post al aangegeven. Even gezocht en naderhand toegevoegd. Misschien dat je hem daardoor niet hebt gezien? Bij mij werkt ie prima, hoewel ik hem bijna niet meer gebruik. Met een speciaal Linksys kastje bel ik nu met alle gewone telefoons ook via Voipbuster. Dan ga je niet meer met zo'n headsetje op je kop zitten.

Vr.groet, peter

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Voip nummer in
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/04, 20:12:00 »
Bij VOIPbuster kun je voor 1 euro een inbelnummer nemen. Staat nergens aanvullende kosten. Ik heb dit een paar weken geleden ook gedaan en een nummer gekregen. Als iemand dit belt gaat mijn VOIP toestel bellen. Getest met Nokia E71 die een standaard SIP client heeft.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Voip nummer in
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/04, 20:31:14 »
TonH
Het is me niet opgevallen, maar ik ga er direct naar kijken.
Bedankt voor de hint.
Toen ik met die handleiding bezig was kon het alleen via een andere (duitse) firma.

Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Voip nummer in
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/04, 20:54:58 »
Voipbuster heeft inderdaad voip nummers beschikbaar voor 1 iri. Jullie hebben gelijk.
Direct één aangevraagd. Heeft toch echt een tijdje stilgestaan.
Gesprek komt wel op mijn gewone vaste nummer binnen, maar dat zit 'm ws in dat Linksys kastje.

Vr.groet, peter

Offline kjvdveer

  • Lid
OPGELOST Re: Voip nummer in
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/05, 08:18:57 »
hallo Peter,

ik vind het leuk dat we nu beide geholpen zijn, die handleiding voor Ekiga was een geweldige hulp, alleen jammer dat ik voor Frankrijk nog geen inbelnummer heb, maar we blijven zoeken.
Prettige feestdagen.

Karel

Re: Voip nummer in
« Reactie #8 Gepost op: 2009/12/05, 23:25:15 »
Ik heb het als volgt gedaan. er bestaat geen voipbuster voor linux maar je zou via de website kunnen bellen, dat doe ik als ik in hotels zit.

Ik heb ook een appartement in Frankrijk en daar doe ik het volgende. Ik heb een Tiptel Cyberbox 22 met een Nederlands voipbuster account en een Nederlands voipin nummer. Dus iedereen die mij wil spreken bel het Nederlandse nummer en belt voor lokale kosten naar mij in Frankrijk. En uit Frankrijk kan ik goedkoop over de hele wereld bellen. En mijn voip in nummer is een lokaal nummer waar ik woon, (Het Zuiden van Nederland). En dat nummer kreeg ik gratis, al is dat wel ruim 2 jaar terug.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04