Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wie heeft er de cd van ubuntu?  (gelezen 1011 keer)

Offline katraus

  • Lid
wie heeft er de cd van ubuntu?
« Gepost op: 2009/11/03, 15:00:34 »
Hallo


Ik probeer ubuntu op mijn pc te zetten maar dit gaat verschrikkelijk traag . Duurt meer dan 5 uur zegt hij . Ik heb gelezen dat men een gratis cd van ubuntu kan krijgen maar ik vind niemand die het heeft ? Of kan  iemand anders mij helpen ?

Re: wie heeft er de cd van ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 15:03:29 »
https://shipit.ubuntu.com/

Hier is een gratis cd verkrijgbaar.

Re: wie heeft er de cd van ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 15:07:00 »
Hallo


Ik probeer ubuntu op mijn pc te zetten maar dit gaat verschrikkelijk traag . Duurt meer dan 5 uur zegt hij . Ik heb gelezen dat men een gratis cd van ubuntu kan krijgen maar ik vind niemand die het heeft ? Of kan  iemand anders mij helpen ?

en hier ook. Veel sneller geleverd, 1 a 2 dagen. Kleine donatie mag.

http://www.softwareconsulent.nl/

Gr Ruud

Offline katraus

  • Lid
Re: wie heeft er de cd van ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/03, 15:07:49 »
Ja maar moet men daan kosten betalen vermits deze van engeland komt ? portkosten ? En is dit een nederlandstalige of een engelse versie dan ?

Re: wie heeft er de cd van ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/03, 15:12:22 »
Ja maar moet men daan kosten betalen vermits deze van engeland komt ? portkosten ? En is dit een nederlandstalige of een engelse versie dan ?
Zoals gezegd, het is gratis. Een versie van Ubuntu in het Nederlands, Engels of welke taal dan ook bestaat niet. Alle beschikbare talen zijn namelijk na de installatie in te schakelen. Nederlands wordt automatisch gedownload tijdens de installatie als er een internetverbinding aan is.

Trouwens, je bedoelt dat het downloaden van Ubuntu erg traag gaat? Ik kan me niet voorstellen dat de installatie van Ubuntu 5 uur duurt.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: wie heeft er de cd van ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/03, 15:29:43 »
Er bestaat geen (Nederlandse) taal versie van de CD (of .iso). Taalobjecten worden grotendeels na de installatie via internet toegevoegd.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: wie heeft er de cd van ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/03, 15:31:55 »
Cumulus007 was me voor. Op de mobiele versie van het forum wordt je daar niet voor gewaarschuwd...
Klik links bovenin op Documentatie