Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux doet een mickiesoftje  (gelezen 1183 keer)

Offline edehont

  • Lid
Linux doet een mickiesoftje
« Gepost op: 2012/01/04, 06:59:25 »


Oeps! Ik ga gauw een backup van mijn /dev/null maken! Al veel te lang niet meer gedaan!

 XD
Groeten,
Eric

Re: Linux doet een mickiesoftje
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/04, 07:10:27 »
Waarom die vergelijking met dat andere OS ?

Ik geef toe dat de zin niet van de allerduidelijkste is, maar na een paar keer herlezen zijn de keuzes die voorgesteld worden best zinnig.
"Keep files"=gastsessie beëindigen maar wel de eventuele bestanden bijhouden die dan alleen door sudoers kunnen gerecupereerd worden;
"Don't remove account"= eerst even teruggaan om dan zelf die files ergens te parkeren;
"Delete files"=gastsessie beëindigen èn alle bestanden permanent verwijderen.

Al is de plaats van die files (/dev/null) best wel raar...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Linux doet een mickiesoftje
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/04, 10:38:52 »
Ik zet mijn geld op een niet goed geconfigureerde Samba  :D
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Linux doet een mickiesoftje
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/04, 11:08:26 »
open eens een kapotte video of een video die nog niet helemaal gedownload is...
dan krijg je

"kan de soort van de stroom niet herkennen"

euuhhh.. gewoon 230V~ 50Hz hoor!

Offline edehont

  • Lid
Re: Linux doet een mickiesoftje
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/04, 13:04:09 »
Waarom die vergelijking met dat andere OS ?

Wat denk je? Dit soort suffe pop-ups associeer ik eerder met dat andere OS dan met Linux. En aangezien Samba een implementatie van een Microsoftprotocol is (SMB/CIFS) toont dat zomaar aan dat je meer Windows je Linux binnenhaalt dan je lief is...  ;)

Citaat
Ik geef toe dat de zin niet van de allerduidelijkste is, maar na een paar keer herlezen zijn de keuzes die voorgesteld worden best zinnig.
"Keep files"=gastsessie beëindigen maar wel de eventuele bestanden bijhouden die dan alleen door sudoers kunnen gerecupereerd worden;
"Don't remove account"= eerst even teruggaan om dan zelf die files ergens te parkeren;
"Delete files"=gastsessie beëindigen èn alle bestanden permanent verwijderen.

Het verhaal is duidelijk genoeg, maar alle keuzes zijn even onzinnig. Files bewaren of verwijderen die in /dev/null staan? Hoe stel je je dat voor?

Citaat
Al is de plaats van die files (/dev/null) best wel raar...

Voor een guest account is dat heel logisch. Je wil immers niet dat hij files in zijn homedirectory aanmaakt.

De maker van het ubuntu-tooltje om gebruikers en goepen te manipuleren had best even een check in kunnen bouwen of het een account betreft met een homedir in /dev/null. Maar eigenlijk bedoelde ik het allemaal niet zo serieus. Ik moest alleen lachen om de pop-up.
Groeten,
Eric

Re: Linux doet een mickiesoftje
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/04, 13:19:46 »
Tja, dat bedoelde ik dus: de keuzes zouden zinnig zijn als het over een andere plaats ging dan /dev/null...

Misschien kun je best proberen om dit ergens te melden als een nutteloze popup...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...