Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik wordt gek van die verdwijnende topregel in ubuntu 12-4 met alle updates  (gelezen 814 keer)

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Na het installeren van de laatste updates van ubuntu ( ik dacht 12-4)  verdwijnt steeds de
topregel van de desktop. Als je de muis bovenaan het scherm zet komt de regel weer terug.
Maar direct daarna verdwijnt hij weer.
Ik kan hier absoluut niet tegen, ik raak compleet de weg kwijt.

Weet iemand hoe ik dit er uit kan gooien zodat deze regel altijd zichtbaar blijft?

Wim
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Zoals je het beschrijft, lijkt het de autohide-functionaliteit. Maar deze zit in gnome-panel, die dan weer niet in 12.04 zit. Ubuntu gebruikte tot aan 11.04 gnome-panel. Je zegt (denkt) dat je 12.04 hebt, maar daar kan dus geen autohide inzitten.

Kun je voor de zekerheid eens ingeven in de terminal:
lsb_release -a
« Laatst bewerkt op: 2012/11/19, 23:49:33 door markba »

Volgens mij bedoelt hij de menu-items, die zijn alleen zichtbaar als je de muis boven het paneel hebt, anders staat er de applicatienaam. Geen idee hoe je dat kan veranderen trouwens, ik vind het persoonlijk wel mooi.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Volgens mij bedoelt hij de menu-items, die zijn alleen zichtbaar als je de muis boven het paneel hebt, anders staat er de applicatienaam.
Ik denk dat je gelijk hebt. Mijn focus lag op 'topregel', dus vandaar mijn associatie.

Citaat
Geen idee hoe je dat kan veranderen trouwens, ik vind het persoonlijk wel mooi.
Zo kun je 'm verwijderen: http://www.webupd8.org/2011/03/disable-appmenu-global-menu-in-ubuntu.html

Maar dat ziet er allemaal best technisch en complex uit en zo. Niet echt iets voor een beginner.

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
ik heb dus:  Ubuntu 12.04.1 LTS (alle updates altijd geinstalleerd)
Maar het probleem blijkt bij nader onderzoek zich alleen bij de Firefox Web Browser voor te doen.
Het is ontstaan na de laatste automatische update, een paar daagjes geleden.


Dus wordt mijn vraag: hoe krijg ik het daar uit weg?
Ik raak echt helemaal de weg kwijt als ik niet meer kan zien hoe ik iets moet uitzetten.

Wim

 
Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......

Offline Roc.am

  • Lid
Heb je internet misschient op volledig scherm staan (F11) ?

- Roc

De laatste Firefox-update die via de updates binnenkwam is sowieso een ramp. Bij de TS dit probleem, bij mijn vader loopt FF de laatste paar dagen constant vast terwijl ie maandenlang perfect gedraaid heeft...

Ik denk dus eerder aan een buggy update van FF.

Ik snap de probleem stelling nog niet helemaal.

Veranderren de schermknoppen en menu's in de naam van het venster?
Verdwijnt de titelbalk met de schermknoppen menu's en systeem icoontjes?
Verdwijnt alles tot je alleen de pagina ziet in FireFox? Dit is vol scherm modus. Op te lossen met F11.

Gebeurd er wat anders?

Offline wimapon2

  • Lid
    • amateur radio-astronomisch waarnemingsstation
Heren, het probleem is opgelost. ( met F11)
Inderdaad ik had kennelijk per ongeluk f11 ingedrukt.

Gelukkig kan ik nu weer alles zien wat ik graag zie.


Heel erg bedankt

Wim


Een computer is een prachtig stuk gereedschap, jammer dat het zoveel tijd kost om het ding precies te laten doen wat je wilt......