Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MDM kon niet schrijven in uw identificatiebestand  (gelezen 959 keer)

MDM kon niet schrijven in uw identificatiebestand
« Gepost op: 2017/04/10, 11:40:06 »
Goedemorgen Forum,

OP een pc met linuxmint zie ik tijdens het opstarten en invullen van het wachtwoord zie ik een waarschuwing.

Die waaarschuwing begint met: "MDM kon niet schrijven in uw identificatiebestand"

Na opnieuw  opstarten met "shift"-key ingedrukt komt ik "Grub" en ik kan daar naar recorvery.

Welk commando moet ik dan invullen op dit probleem te verbeteren.

Wim
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: MDM kon niet schrijven in uw identificatiebestand
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/10, 19:48:54 »
2>All,

Ik heb het volgende uitgevoerd om het weer werkend te krijgen.

Via het Grub-menu naar de recovery regel. Dit laten runnen en in het keuzemenu eerst de verbinding gemaakt, hierna naar de "root" prompt (1 regel onder de verbinding)
Hierna de opdracht startx ingevoerd en uit laten voeren.

Je komt dan in een zg veilige modus. In het popup-frame kies je dan voor het laten uitzoeken waar de problemen zitten. Dit was de middelste button in het popupframe.

In mijn geval was er geen ruimte meer op de HDD.

In de boomstructuur  die dan te voorschijn komt zie je dan welke items geheel vol zitten. (helaas gen schermafdruk gemaakt)

In mijn geval was er een Backup-map die geheel gevuld was door een datarecovery programma dat in terminal draaide.

Deze map heb ik met rechtermuisknop op de map naar de prullebak gestuurd.

In de veiligemodus kan je terminalvenster openen.
Hierin heb ik met een gevonden opdracht regel de prullebak kunnen legen. sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/files/*
Vervolgens heb ik systeem opnieuw laten opstarten en hierna kwam ik weer in de werkende situatie.

groet

Wim
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: MDM kon niet schrijven in uw identificatiebestand
« Reactie #2 Gepost op: 2019/12/29, 10:32:42 »
Bedankt voor deze goede info,  ik had hetzelfde probleem.
Piet
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop