Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit  (gelezen 36164 keer)

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #50 Gepost op: 2015/02/11, 15:17:09 »
Haha, ik geef het op met BQ. In 4 minuten was alles alweer weg.

Opzich niet erg, maar de problemen waren zeker en vast niet verholpen. Ik kon niet meer inloggen met mijn account wat ik deze middag had aangemaakt, speciaal om dat tikkeltje sneller te zijn bij het opgeven van het adres. Dus enkele malen verkeerd wachtwoord en dan maar "wachtwoord vergeten" link geklikt. Ik heb na 15 minuten nog steeds geen mail, ik vraag mij af of mijn account wel nog bestaat.
Dan maar snel alles handmatig ingevuld en bij het veranderen van het "Land" begonnen ineens de verschillende delen te laden en dat zijn ze nu nog steeds aan het doen. Ik kon dus helemaal geen betalingsmethode kiezen.

Offline daido

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #51 Gepost op: 2015/02/11, 15:26:28 »
Ik zou gewoon wachten op iets beters dan dit,  je weet niet eens of hij goed functioneerd.  Of een androidphone waar je ubuntu op kan zetten zoals iemand al suggereerde.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #52 Gepost op: 2015/02/11, 15:29:17 »
Ik twijfel er sterk aan of er wel telefoons te koop waren, om 5 voor 9 kon je nog niets bestellen, en exact om 9 uur stond er out of stock.

Zijn er hier op het forum mensen die er werkelijk 1 hebben kunnen bestellen?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #53 Gepost op: 2015/02/11, 15:33:44 »
Ik twijfel er sterk aan of er wel telefoons te koop waren, om 5 voor 9 kon je nog niets bestellen, en exact om 9 uur stond er out of stock.

Zijn er hier op het forum mensen die er werkelijk 1 hebben kunnen bestellen?

Op het forum weet ik het niet, maar in het kanaal #ubuntu-touch (op Freenode, net zoals ubuntu-nl en ubuntu-nl-offtopic) zijn er wel mensen die het gelukt is. Ook op Twitter zijn er berichten te vinden.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #54 Gepost op: 2015/02/11, 15:52:08 »
Ok dan zullen er wel een paar te koop geweest zijn, ik heb BQ om opheldering gevraagd maar die willen hier geen uitleg over geven.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #55 Gepost op: 2015/02/11, 16:24:18 »
Ik vind de hele sfeer eromheen, en ook de manier waarop dingen (ge)gaan (zijn) nogal vaag. Zijn ze hier nu een enorme hype aan het creëren om de geïnteresseerden het gevoel te geven van: "Dit MOET je hebben, want dit is een EXCLUSIEF item!", of is dit werkelijk een farce en hebben ze de aanloop onderschat? Ik weet het niet. Maar het geeft me wèl enigszins een bijsmaakje.
 
Citaat
Op het forum weet ik het niet, maar in het kanaal #ubuntu-touch (op Freenode, net zoals ubuntu-nl en ubuntu-nl-offtopic) zijn er wel mensen die het gelukt is. Ook op Twitter zijn er berichten te vinden.

Zijn dit échte berichten, of is het afgesproken werk om de boel onder de Ubuntu-community nog even flink aan te sporen mee te doen met deze - lijkt wel - opgepompte hype? Ik weet het niet meer eigenlijk. Je zou namelijk toch denken dat Ubuntu er alles aan gelegen is om hun product in de markt te zetten, willen ze enigszins serieus meedoen in het mobiele segment. Bq zal het misschien wat minder interesseren met betrekking tot deze Ubuntu Phone, aangezien zij ook "normale" smartphones verkopen. Misschien zien zij het meer als een soort extra reclame voor hun andere producten, aangezien zij er toch extra exposure mee krijgen. Oftewel: Wordt Canonical hier een beetje gebruikt of zelfs keihard (sorry voor het woord) genaaid?

Laat ik het anders formuleren: in deze actie herken ik "ons" Ubuntu helemáál niet meer. Met betrekking tot deze flash-sale denk ik meer aan een zéér exclusief, duur merk bestemd voor de niche. Is dit dan de bedoeling van Canonical? Ik vind het in dát geval dan nogal pretentieus....  ???
« Laatst bewerkt op: 2015/02/11, 16:25:51 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #56 Gepost op: 2015/02/11, 16:33:00 »
Juist zo denk ik er ook over, en alleen al het feit dat BQ geen reactie wil geven vind ik zeer merkwaardig.

Ik heb het idee dat dit plan gelanceerd is omdat er nu eenmaal gezegd was dat die telefoon in februari uit zou komen en de Ubuntu fans maar niets hoorden.
Dan doen we net of we ze gaan verkopen dan zijn ze weer een poosje zoet.

Ik heb hier en daar bij vrienden en kennissen rondgevraagd en heb nog niemand gesproken die iets heeft kunnen bestellen.




Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #57 Gepost op: 2015/02/11, 16:36:28 »
De manier waarop Oppo de Oneplus One aan de man bracht was dan beter bedacht en uitgevoerd....

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #58 Gepost op: 2015/02/11, 19:14:22 »
Op Twitter reageert BQ op zoveel mogelijk berichten vandaag. Ik probeer zo hier en daar wat te volgen, zij zeggen dat deze "flash sales" een idee van Canonical zijn en zei daarmee akkoord zijn gegaan. Het is dan ook Canonical die het aantal toestellen per sale bepaalt.
Ik vind dit jammer van beide partijen. BQ dat ze hun handeltje niet op orde hebben en Canonical voor hun idee van deze manier van verkoop. Zoals hierboven door enkelen gezegd is, lijkt dit veel te veel op een hype en ik vind niet dat dit thuishoort in de verschillende Linux/FOSS gedachten. "Linux voor iedereen"

Volgende week zouden er nieuwe flash sales zijn, geen gewone verkoop. Maar ik heb het wel wat gehad na vandaag en wacht op een volgende generatie met Ubuntu op.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #59 Gepost op: 2015/02/11, 20:31:15 »
Ik heb de 2e FlashSale geprobeerd en 0 resultaat gehaald.
Voor mij is de fun eraf. Ik zal wel een foon kopen als ik mijn octacore versleten heb (nog 3 dagen en hij is netjes afgeleverd ;))
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #60 Gepost op: 2015/02/11, 20:49:30 »
Op de plaatjes ziet het er best goed uit moet ik zeggen, weer eens wat anders dan Android en iOS. Maar buiten dat vind ik het lastig om nu te zeggen wat het grote voordeel is van Ubuntu Phone. http://www.ubuntu.com/phone/ Zat daar een beetje te kijken maar wordt er niet direct warm van. Er word ook nauwelijks een link gelegd met Ubuntu voor de desktop. Misschien dat in de toekomst beter wordt ('convergence') maar ik kan met nog die filmpjes herinneren waarin je een Android-telefoon (met Ubuntu-app) in een docking station deed en er een Ubuntu desktop op het grote scherm kwam. Blijkbaar werkte dat technisch niet helemaal 100% want het is nooit uitgerold voor zover ik weet. Wacht het wel af.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #61 Gepost op: 2015/02/11, 21:49:14 »
Op Twitter reageert BQ op zoveel mogelijk berichten vandaag. Ik probeer zo hier en daar wat te volgen, zij zeggen dat deze "flash sales" een idee van Canonical zijn en zei daarmee akkoord zijn gegaan. Het is dan ook Canonical die het aantal toestellen per sale bepaalt.
Ik vind dit jammer van beide partijen. BQ dat ze hun handeltje niet op orde hebben en Canonical voor hun idee van deze manier van verkoop. Zoals hierboven door enkelen gezegd is, lijkt dit veel te veel op een hype en ik vind niet dat dit thuishoort in de verschillende Linux/FOSS gedachten. "Linux voor iedereen"

Volgende week zouden er nieuwe flash sales zijn, geen gewone verkoop. Maar ik heb het wel wat gehad na vandaag en wacht op een volgende generatie met Ubuntu op.
Ik kan me dat heel goed voorstellen. Na mijn enorme enthousiasme gisteravond dat ik mogelijk de volgende dag de trotse eigenaar-in-spé ben van een Ubuntu Phone is bij mij inmiddels de magie er ook wel vanaf. Ik lig er verder niet wakker van of zo, maar ergens ben ik wèl een beetje teleurgesteld in de hele gang van zaken.

Nou ja, ik stel me er maar op in dat ik het voorlopig nog even moet doen met Android. Jammer maar helaas. Ik denk dat Mark S. hier toch een inschattingsfout heeft gemaakt. Of ik moet me vergissen...
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #62 Gepost op: 2015/02/12, 16:00:50 »
Reactie van BQ.

Dear customer
 
We have in fact sold-out of Ubuntu phones for first flash sale. Due to high demand, many of you faced server issues which we apologies for.

As a result of the inconvenience and understandable frustration, we have decided to allocate an additional batch and hold another flash sale next week. We don't anticipate any further server issues and the BQ shop will be open until stock lasts - please note phones are available in European Union only. Thank you all for your patience and understanding.

For any further questions, do not hesitate to contact us.

Best regards,

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #63 Gepost op: 2015/02/12, 19:52:04 »
https://twitter.com/bqreaders/status/565528229734547456

zou dit waar zijn ? In dat geval kan ik het begrijpen dat je er niet 1 te pakken kan krijgen.
Ik wacht dus nog even een paar FlashSales af .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #64 Gepost op: 2015/02/13, 23:53:47 »
Ik heb geen enkel probleem gehad met de aankoop vanuit Frankrijk in BQ Spanje.
Order geplaatst op de 11/02/2015 en vanmorgen 13/02/2015 om 10:00 uur lag hij in de brievenbus.
Moet nog  wel e.e.a. uitproberen.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/14, 00:02:25 door petineke »
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #65 Gepost op: 2015/02/14, 11:09:32 »
In spanning wachten wij je ervaringen af!
 ;)

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #66 Gepost op: 2015/02/14, 19:54:38 »
*kuch* *kuch* petineke ............. je mag een complete review maken in offtopic over deze BQ . Succes (screenshots mag hoor) ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #67 Gepost op: 2015/02/14, 20:05:20 »
*kuch* *kuch* petineke ............. je mag een complete review maken in offtopic over deze BQ . Succes (screenshots mag hoor) ;)

Mag ook in Algemeen daar dit Ubuntu betreft ;)

Offline bwman

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #68 Gepost op: 2015/02/15, 01:58:35 »
denk dat je beter kan wachten op beter specs phone volgens een you tube filmpje lijkt YouTube met horten en stoten af te spelen, en is de camera niet van de beste,  in hoeverre dit opgelost gaat,kan worden met updates is af te wachten

https://www.youtube.com/watch?v=a0oQy7jgH_w
« Laatst bewerkt op: 2015/02/15, 02:01:17 door bwman »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #69 Gepost op: 2015/02/18, 19:27:16 »


Ik ben benieuwd of het deze keer dan wel mag lukken; maar ik heb er nu al geen hoop op (misschien helpt dat)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #70 Gepost op: 2015/02/19, 09:37:11 »
Wauw !!! Om 9h36 heb ik met alle gemak een order kunnen plaatsen en een aankoop kunnen doen  =D , ze staan nog steeds 'available in stock' op dit moment = doe je voordeel.

Nu wachten op de levering  :P

Voor de liefhebbers: http://store.bqreaders.com/en/ubuntu-edition-e-4-5

EDIT: de link werkt niet meer; de FlashSale is afgelopen ; uitverkocht vandaag
« Laatst bewerkt op: 2015/02/19, 18:32:17 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #71 Gepost op: 2015/02/19, 10:11:39 »
Ook ik heb hem kunnen bestellen, ik denk dat er de vorige keer iets anders aan de hand was want alles verloopt nu vlekkeloos.

Overigens zijn de verzendkosten nu maar €10 in plaats van €27 zoals vorige week.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/19, 10:13:15 door Johan Velthuizen »

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #72 Gepost op: 2015/02/19, 11:44:35 »
Jullie Uphone reviews zullen wij gretig ontvangen!  =D

In de laatste c't magazine een overzicht van niet alledaagse OS'en:
http://www.heise.de/ct/ausgabe/2015-5-Smartphone-Betriebssysteme-abseits-des-Mainstream-2537049.html
http://www.heise.de/ct/ausgabe/2015-5-Ubuntu-fuer-Smartphones-und-Tablets-2536791.html
Citaat
Smartphone-Systeme

    Firefox OS S. 110
    Sailfish OS S. 112
    Tizen S. 113
    Ubuntu S. 114
    Blackberry S. 116
    Die Ausgestorbenen S. 117


Offline PKing

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #73 Gepost op: 2015/02/19, 11:57:22 »
Een kleine tweehonderd Euri uitgeven voor iets wat je nog niet weet hoe goed het werkt, ik zit echt tussen die hards hier :evil:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #74 Gepost op: 2015/02/19, 12:08:47 »
Nee,tussen mensen met te veel geld kennelijk.. :o
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.