Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.  (gelezen 1632 keer)

Offline Tom

  • Lid
Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Gepost op: 2011/09/07, 20:07:20 »
Even iets over Add-ons voor Firefox.

Als u b.v de Add-on https everywhere installeerd en u zegt nee dat is het toch niet en verwijderd hem weer is hij dus totaal weg ....denkt u.

Mooi niet dus ,want typt u in de url balk ,,about:config,, dan ziet u dat de hele troep er nog in staat van https everywhere  inclusief de https url´s.

En dat geldt dus bijna voor alle Add-ons die u installeerd en ook eventueel deïnstalleerd ,het is dus maar een weetje. (heb het zelf ervaren).
En ik had er veel geprobeerd en ook weer gedeïnstalleerd in de loop der tijden en al die rotzooi stond er nog in (in about:config).

Plus het vertraagt uw Firefox enorm vooral als u veel experimenteerd met verschillende Add-ons.

Overleg dus grondig welke voor U nuttig zijn en welke niet.
Heb zonder 1 backup te gebruiken alles opnieuw geïnstalleerd koste mij vier uren werk met alles opnieuw in te typen wachtwoorden , url´s ,websites opzoeken etc etc.
Mijn Firefox start nu binnen de seconde op zo snel is hij nog nooit geweest.
« Laatst bewerkt op: 2011/09/07, 21:04:33 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline ivo

  • Lid
Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/07, 21:45:00 »
Ik vind dat dus allemaal onzin die add-ons. Als die noodzakelijk zijn dan bouwt Mozilla daar toch zelf wel wat voor? Op deze manier plak je allemaal modules van diverse partijen aan elkaar en dan kan het niet anders dan dat op den duur de zaak misgaat.

Ik gebruik nu al heel lang Chromium, gewoon "as is" en ik heb nog nooit om ene plug-in verlegen gezeten die wel in FF kunnen. Dus, zijn ze nodig? Volgens mij niet.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/07, 22:16:25 »
Dat add-ons firefox kunnen vertragen is bekend. Toch hebben een aantal add-ons zeker wel meerwaarde. Met name noscript, cookiemonster (of alternatieven als ghostery) voor veilig browsen. Adblock pro om allerlei knipperende ads uit te zetten. En webdeveloper is enorm handig bij het ontwikkelen van websites. De meeste zaken zal mozilla niet zelf in firefox willen integreren omdat ze dan wellicht problemen krijgen met wat financiers (google) enzo. Kritisch zijn is inderdaad wel handig - vele addons zijn slechts voor de leuk.

En dat opstarten... kom op zeg ik start mijn pc 1x in de maand op - hoogstens - de rest suspend ik. Firefox 1x per week ofzo. Dus als dat een paar seconden langer duurt is niet zo'n probleem.

BTW die wachtwoorden, history, bookmarks zijn allemaal in je profiel directory te vinden en separaat te kopieren.
URD - http://www.urdland.com - Usenet Resource Downloader

Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/07, 22:23:48 »
Dat add-ons firefox kunnen vertragen is bekend. Toch hebben een aantal add-ons zeker wel meerwaarde. Met name noscript, cookiemonster (of alternatieven als ghostery) voor veilig browsen. Adblock pro om allerlei knipperende ads uit te zetten. En webdeveloper is enorm handig bij het ontwikkelen van websites. De meeste zaken zal mozilla niet zelf in firefox willen integreren omdat ze dan wellicht problemen krijgen met wat financiers (google) enzo. Kritisch zijn is inderdaad wel handig - vele addons zijn slechts voor de leuk.

En dat opstarten... kom op zeg ik start mijn pc 1x in de maand op - hoogstens - de rest suspend ik. Firefox 1x per week ofzo. Dus als dat een paar seconden langer duurt is niet zo'n probleem.

BTW die wachtwoorden, history, bookmarks zijn allemaal in je profiel directory te vinden en separaat te kopieren.

Eens je moet ze zorgvuldig kiezen maar een aantal hebben duidelijk meerwaarde. NoScipt onderschrijf ik en zelf gebruikte ik ook een tijdje FireBug voor het ontwikkelen van JavaScript.

Je bookmarks kun je idd makkelijk los backuppen, zie de map: ~/.mozilla/jouwprofiel/bookmarkbackups

Offline h2o

  • Lid
Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/07, 22:53:32 »
@Wanda: Ik ga je even plagen (mag wel??)

Je had je een heleboel werk kunnen besparen met het installeren van de add-on password-exporter.
Daarmee kun je al je wachtwoorden en bijbehorende url's exporteren en later weer importeren.

Wat ik gebruik zijn de volgende add-ons:
Addblock-plus, Password Exporter en DownloadHelper. Die laatste om filmpjes te downloaden, maar die zet ik alleen maar aan als het nodig is.

Wat je ook nog kunt doen is na het aanmaken van een nieuwe .mozilla directory deze meteen te kopiëren als .mozilla-bk. Gaat er iets fout, dan het verkeerde profiel weggooien en de .mozilla-bk te kopiëren als .mozilla.

Gaat heel snel.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Tom

  • Lid
Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/07, 23:10:27 »
Ik gebruik NoScript , Downloadhelper en normaal nog Better privacy maar die laatste werkt niet met FF7.
Ik heb ook al een tijd Sync gebruikt voor mijn Wachtwoorden en URL´s.
Maar ik wou eens gewoon helemaal opnieuw install, zonder 1 backup middel.
Heb backup van mijn Mozilla map op drie plaatsen zelfs.
Maar dan heb ik nog altijd die gedeïnstaleerde add-on meuk erin staan.
En ik had nooit geweten dat als je een add-on verwijderd dat er nog een hele rest in je ,,about:config,, zou blijven staan.
Van HTTPS everywhere bijna een A4 blad vol. :o
Had de nodige URL´s en WW wel in mijn gedit staan.
En plagen mag ..doe ik ook tenslotte. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/07, 23:22:11 »
na het verwijderen van een add-on kun je de desbetreffende regel in je about:config verwijderen door er op te gaan staan dan rechtermuis knop en kiezen voor herinitialiseren, hierna FF afsluiten en opnieuw starten en weg is de regel of regels als je er meerdere tegelijk doet.

Zo doe ik het ook als ik eens een add probeer voor een gebruiker hier of voor me zelf ;)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Tom

  • Lid
Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/07, 23:31:23 »
Kijk die wist ik niet .. bedankt voor de tip. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/09/08, 01:19:33 »
helaas moet je ze dan wel 1 voor 1 aanpassen.... ik gok (niet geprobeerd) dat prefs.js editten in je profiel directory (~/.mozilla/firefox/xyz.profielnaam) ook wel werkt (eerst ff afsluiten dan editten, dan ff opstarten)
URD - http://www.urdland.com - Usenet Resource Downloader

Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/09/08, 10:19:13 »
Even van onder het stof gehaald: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/performance/#addon-11

Inderdaad niet zomaar add-ons installeren !

De populaire downloadhelper is een serieuze die de boel aanzienlijk vertraagt.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Waarschuwing Add-ons in Firefox pas er mee op.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/09/08, 11:17:16 »
helaas moet je ze dan wel 1 voor 1 aanpassen.... ik gok (niet geprobeerd) dat prefs.js editten in je profiel directory (~/.mozilla/firefox/xyz.profielnaam) ook wel werkt (eerst ff afsluiten dan editten, dan ff opstarten)
Ja dat klopt idd 1 voor 1, je kan wel gewoon door gaan dus 80 doen en dan afsluiten en ff weer opstarten.
prefs.js aanpassen kan idd ook, maar pas wel op want 1 fout en het werkt niet meer, dus maak in dat geval een copy voor je gaat bewerken.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........