Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: certificaat forum verlopen  (gelezen 6078 keer)

Offline Anco

  • Lid
certificaat forum verlopen
« Gepost op: 2016/01/07, 19:17:36 »
Waarschijnlijk overbodig, aangezien iedereen die forum bezoekt de melding krijgt, maar het certificaat is verlopen:

forum.ubuntu-nl.org uses an invalid security certificate. The certificate expired on 07-01-16 15:36. The current time is 07-01-16 19:13. (Error code: sec_error_expired_certificate)

Linux user #485563

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/07, 19:29:00 »
Hier net zo.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

DarkEra

  • Gast
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/07, 19:29:39 »
Bij deze ook een bevestiging van mij.

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/07, 19:30:41 »
Ik was dus net hetzelfde aan het typen, maar je bent me voor...
In Chromium kan ik een uitzondering maken, waardoor ik er toch op kon komen.



Werk aan de winkel dus voor het team  =D
« Laatst bewerkt op: 2017/03/22, 12:32:53 door nicolaasjan »
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Tom

  • Lid
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/07, 19:53:53 »
Uitzondering toestaan (Firefox) en ik kom er ook zo op ,van mij hoeft het niet een verlenging van dat spul ...
« Laatst bewerkt op: 2016/01/08, 04:11:37 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/07, 20:04:53 »
Uitzondering toestaan (Firefox) en ik kom er ook zo op ,van mij hoeft het niet een verlenging van dat spul ...

Uitzondering toestaan is NIET mogenlijk.
Mijn tijd 1 dag terug zetten ging het wel.
Tja.. wat ik hiervan denken.


MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Frederik

  • Gast
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/07, 21:50:48 »
Uitzondering toestaan (Firefox) en ik kom er ook zo op ,van mij hoeft het niet een verlenging van dat spul ...

Firefox geeft mij geen uitzonderingsmogelijkheid,  dus een andere browser (Chromium).
Vervelend gedoe.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/07, 22:19:03 »
Ik moet ook een andere browser gebruiken dan Firefox.

Graag toch https, even wachten maar tot de certificaattent hun zaakjes weer op orde hebben.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/07, 22:38:53 »
Stompzinnig gedoe, ik moest Midori installeren om dit forum te bekijken en te kunnen reageren. Kan iemand die certificaattoestanden even uitzetten of in de prullenbak werpen? Bij voorbaat mijn dank.

DarkEra

  • Gast
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/08, 00:04:09 »
De beheerders hebben buiten het forum ook nog een privé leven en zijn niet 24/7 online. Geef ze even de tijd, ze zullen dit topic wel lezen.
Duurt het je te lang dan meld het op IRC of stuur de beheerders een email, dat werkt soms wat sneller.

Offline SWAT

  • Administrator
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #10 Gepost op: 2016/01/08, 09:24:11 »
Het certificaat is bijgewerkt en vanaf dit moment werkt het overal weer correct  8-)

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #11 Gepost op: 2016/01/08, 09:53:46 »
Ik heb 3 browsers geprobeerd (Chrome, Firefox en Opera) en bij alle drie geen toegang.
Maar nu gelukkig dus weer "gerepareerd".
« Laatst bewerkt op: 2016/01/08, 09:55:32 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #12 Gepost op: 2016/01/08, 10:45:05 »
De beheerders hebben buiten het forum ook nog een privé leven en zijn niet 24/7 online.

En dat kan allemaal zomaar? :evil:

Duurt het je te lang dan meld het op IRC of stuur de beheerders een email, dat werkt soms wat sneller.

Was al gebeurd. Had ik al gedaan. =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Anco

  • Lid
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #13 Gepost op: 2016/01/08, 10:50:26 »
Stompzinnig gedoe, ik moest Midori installeren om dit forum te bekijken en te kunnen reageren. Kan iemand die certificaattoestanden even uitzetten of in de prullenbak werpen? Bij voorbaat mijn dank.
Liever niet, of je moet willen dat je data gewoon over internet geslingerd wordt. Meeste mensen die hier ubuntu gebruiken hebben privacy redelijk hoog in het vaandel, lijkt me dan schadelijker dat een tijdje je wachtwoorden leesbaar over internet worden geslingerd dan dat forum een dagje / halve dag niet goed te bereiken is. Maar dat is mijn mening.
Daarnaast is uitzetten of in prullenbak werpen ongeveer net zoveel moeite als een nieuw certificaat aanvragen
Linux user #485563

Offline Anco

  • Lid
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #14 Gepost op: 2016/01/08, 10:57:48 »
Trouwens, nu we het toch over certificaat hebben, ik zie dat startcom certificaat gebruikt wordt, niks mis mee. Maar is het ook idee om te kijken naar een overstap op let's encrypt, aangezien deze volgens mij goed aansluit bij de ideeën hier. Daarnaast is het deels een project van the linux foundation.
Linux user #485563

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #15 Gepost op: 2016/01/08, 11:37:59 »
Meeste mensen die hier ubuntu gebruiken hebben privacy redelijk hoog in het vaandel, lijkt me dan schadelijker dat een tijdje je wachtwoorden leesbaar over internet worden geslingerd dan dat forum een dagje / halve dag niet goed te bereiken is. Maar dat is mijn mening.

Ik bezoek ook (onbelangrijke) forums welke geen SSL gebruiken omdat ze dat simpelweg niet bieden. Als je je wachtwoorden hoog in het vaandel hebt gebruik je voor elke soort login weer een andere.
Ik ken genoeg mensen die van router tot computer, email tot website, en ga zo maar door, overal hetzelfde wachtwoord gebruiken. 1 hack en alles ligt open. Ze loggen dus in op een website met hetzelfde wachtwoord van het daar geregistreerde emailadres, onder een ip waar een router hangt met weer eenzelfde wachtwoord, waarachter een pc hangt met weer eenzelfde wachtwoord. Hetzelfde wachtwoord wat ze ingesteld hebben bij hun bank, want dat onthoudt zo makkelijk.  :evil: En als ze dan een probleempje op hun pc of forum hebben bieden ze je hun wachtwoord nog aan ook zodat jij makkelijker kunt helpen.
Er is nog veel te winnen omtrent veiligheid.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #16 Gepost op: 2016/01/08, 16:10:44 »
Trouwens, nu we het toch over certificaat hebben, ik zie dat startcom certificaat gebruikt wordt, niks mis mee. Maar is het ook idee om te kijken naar een overstap op let's encrypt, aangezien deze volgens mij goed aansluit bij de ideeën hier. Daarnaast is het deels een project van the linux foundation.

Dat is inderdaad iets waar we naar aan het kijken zijn. Omdat deze dienst nog een tijd in beta was en we ook de hoofdwebsite en wiki naar SSL willen omzetten hebben we dat nog niet gedaan. Maar binnenkort gaat dat dus wel gebeuren verwacht ik.

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #17 Gepost op: 2016/01/08, 19:15:43 »
Heeft dit ook er mee te maken.
Soms ben ik permanent verbannen, inloggen gaat niet.
Alleen een herstart is dan de oplossing.

PS:
Ben ook als eens verbannen als ik al ben ingelogd.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #18 Gepost op: 2016/01/08, 19:36:07 »
Dan moet je je ook maar gedragen MauRice2.  =D



(zal wel te maken hebben met het ip-adres waar je op dat moment mee inlogt, ooit gebruikt door een spammer?)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #19 Gepost op: 2016/01/08, 19:59:17 »
Dan moet je je ook maar gedragen MauRice2.  =D



(zal wel te maken hebben met het ip-adres waar je op dat moment mee inlogt, ooit gebruikt door een spammer?)

Partyrabbit,

Ik ben de brave hemzelf, hiervoor nooit last gehad.
Maar ja, van tijd tot tijd iets stout doen ....
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #20 Gepost op: 2016/01/08, 20:27:43 »
Heeft dit ook er mee te maken.
Soms ben ik permanent verbannen, inloggen gaat niet.
Alleen een herstart is dan de oplossing.

PS:
Ben ook als eens verbannen als ik al ben ingelogd.
Dat heb ik even gecontroleerd, jij maakt verbinding via een TOR netwerk.
Dan het je steeds een ander IP adres.
Mensen die kwaad willen gebruiken dit ook, dus is er iemand geblokkeerd op het IP adres, dat jij gebruikt, dan heb je pech :lol:
TOR is leuk, maar heeft in deze dus nadelen.............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #21 Gepost op: 2016/01/08, 20:55:53 »
Heeft dit ook er mee te maken.
Soms ben ik permanent verbannen, inloggen gaat niet.
Alleen een herstart is dan de oplossing.

PS:
Ben ook als eens verbannen als ik al ben ingelogd.
Dat heb ik even gecontroleerd, jij maakt verbinding via een TOR netwerk.
Dan het je steeds een ander IP adres.
Mensen die kwaad willen gebruiken dit ook, dus is er iemand geblokkeerd op het IP adres, dat jij gebruikt, dan heb je pech :lol:
TOR is leuk, maar heeft in deze dus nadelen.............
Ron,

Dat ik via TOR surf is zeker niet van gisteren...
Ook is niet op alle PC/Flaptop TOR ge-installeerd.
Maar dat ik die medeling "permanente verbannen" ziet is wel van gisteren.

Heb jij hiervoor een verklaring.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #22 Gepost op: 2016/01/08, 21:19:05 »
Heb jij hiervoor een verklaring.
Misschien wel, er zijn de afgelopen weken diverse bans uitgedeeld, aan "figuren" die zich registreren en gelijk reclame plaatsen en er was er zelfs één, die malware (of een virus) ging linken, op 8 plaatsen.
Deze figuren gebruiken ook dit soort netwerken, om anoniem te blijven, dus het aantal geblokkeerde IP adressen neemt alleen maar toe.
Mogelijk heeft de vakantie periode er ook mee te maken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #23 Gepost op: 2016/01/08, 21:49:04 »
Heb jij hiervoor een verklaring.
Misschien wel, er zijn de afgelopen weken diverse bans uitgedeeld, aan "figuren" die zich registreren en gelijk reclame plaatsen en er was er zelfs één, die malware (of een virus) ging linken, op 8 plaatsen.
Deze figuren gebruiken ook dit soort netwerken, om anoniem te blijven, dus het aantal geblokkeerde IP adressen neemt alleen maar toe.
Mogelijk heeft de vakantie periode er ook mee te maken.

OK Ron, dank u voor den uitleg.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: certificaat forum verlopen
« Reactie #24 Gepost op: 2016/01/08, 22:36:29 »
De ban waar jij last van hebt is ingesteld op een aantal hostnames van een hoster die o.a. gebruikt worden door een agressieve website crawler. Deze "indexeert" het forum om vervolgens te adverteren met allerlei schimmige SEO praktijken. En het indexeren (bezoeken van alle pagina's op het forum)  gebeurt zo veel en snel achter elkaar dat dit voor vertragingen en overlast zorgt. Dus vandaar de blokkade.

En zij hebben blijkbaar ook een exit node voor Tor waar jij af en toe op terecht komt. Dus dan word jij ook geblokkeerd.

Verder wat Ron al zei over figuren die Tor gebruiken om anoniem problemen te veroorzaken (spam, virussen, hackpogingen, enz). Als wij daar last van hebben dan blokkeren we die, maar daar kunnen andere Tor gebruikers ook last van hebben. Hoe vaker dit gebeurt, hoe meer exit nodes geblokkeerd gaan worden. Het registreren van een nieuw account via Tor zal ondertussen al wel onmogelijk zijn vanwege alle overlast en de blokkades hierdoor.


Maar dit heeft verder niets met een SSL certificaat te maken. Als je meer wil weten kan je beter even een mail of PB sturen naar mij of een andere admin.