Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spellingscontrole in Writer?  (gelezen 1196 keer)

Regenerate

  • Gast
Spellingscontrole in Writer?
« Gepost op: 2006/11/04, 02:07:00 »
Aloha,

Ik vroeg mij af hoe de spellingscontrole in writer te activeren. Ik heb Ubuntu 6.10 en heb aan de standaardinstellingen voor Open Office Writer niets aangepast, maar toch gebeurt er niets wat op spellingscontrole lijkt. Automatisch gebeurt er niets (geen streepjes onder verkeerde woorden), maar ook als ik op F7 druk en de spellingscontrole activeer dan vind de spellingscontrole alle tekst prima en wordt er niets verkeerd gevonden (en neem van mij aan: er staat genoeg verkeerd).
Heb al op de site van nl.openoffice.org gekeken voor de juiste instellingen, maar alles staat al goed. Vroeg me dus af of het wellicht iets te maken had met de linux distributie en.of ik nog een pakket moet downloaden voordat dit gaat werken.

Alvast bedankt!

Offline rolmaat

  • Lid
    • Henk Boudewijn
Spellingscontrole in Writer?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/04, 10:32:55 »
Ga in writer naar Extra=>Opties, Taalinstellingen=>Linguistiek en controleer of je de Oo.org Hunspell SpellChecker en Oo.org New Thesaurus hebt aangevinkt. Als je die niet hebt moet je ze nog installeren. Dat kan via Synaptic. Even zoeken op Open Office en Myspell Nederlands installeren.

succes

Regenerate

  • Gast
Spellingscontrole in Writer?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/04, 14:04:30 »
Dit heb ik gedaan, ze staan er beiden in en zijn ook beiden aangevinkt. Dat was het dus niet...

Spellingscontrole in Writer?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/04, 15:56:45 »
Ik heb mn eigen PC momenteel niet tot beschikking, want ben bij mn ouders, maar ik weet dat je ergens wel een lijstje kan bekijken met de spellingscontroles en daar moet je nederlands bovenaan zetten, per default is namelijk engels bovenaan.

Offline siegi

  • Lid
Spellingscontrole in Writer?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/04, 15:58:42 »
dus dit pakketje is geinstalleerd? myspell-nl
sudo apt-get install myspell-nl

Regenerate

  • Gast
Spellingscontrole in Writer?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/04, 16:14:01 »
Citaat van: siegi
dus dit pakketje is geinstalleerd? myspell-nl
sudo apt-get install myspell-nl
Dat was 'm, thx!

Offline siegi

  • Lid
Spellingscontrole in Writer?
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/04, 16:15:56 »
eigenlijk had ubuntu het erbij moeten steken, want bv idutch is wel ge