Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanwijspijl vergroten  (gelezen 779 keer)

Offline vlaar

  • Lid
Aanwijspijl vergroten
« Gepost op: 2015/06/04, 17:52:57 »
Mijn aanwijspijl in Ubuntu 14.04 is wel heel klein en ik wil deze vergroten. Maar dat is - met wat ik heb aan standaardconfiguratie - niet mogelijk.
Is er een - niet al te moeilijke - oplossing voorhanden?
Harry Vlaar

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Aanwijspijl vergroten
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/04, 18:06:37 »
1) Installeer dconf-tools via de terminal:
sudo apt-get install dconf-tools
2)  Start dconf-editor
dconf-editor
Ga in het venster naar org.gnome.desktop.interface   en wijzig de mouse cursor size(zie plaatje)

Offline vlaar

  • Lid
Re: Aanwijspijl vergroten
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/15, 16:14:09 »
Dag EZ man,

Veel dank voor uw aanwijzing. Ik ben meteen aan de slag gegaan maar het was (voor mij) een behoorlijke klus om het terminalvenster op scherm te krijgen.
De aanwijzing via de supertoets (Alt + F1) werkt niet. Maar goed, na vele uren is dat uiteindelijk gevonden. Met uw aanwijzing dconf geïnstalleerd, ging ook prima.
Via org - gnome - desktop - interface de pijl gevonden, ook prima.
Maar....... helaas, als ik het thema DMZ-white verwijder is er geen alternatief en blijft de regel blank en als ik de waarde van de pijl grootte verhoog, gebeurd er niets en staat de waarde daarna weer op 24. Heeft u nog iets in de hoge hoed??

Harry Vlaar

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Aanwijspijl vergroten
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/15, 17:48:51 »
Maar....... helaas, als ik het thema DMZ-white verwijder is er geen alternatief en blijft de regel blank en als ik de waarde van de pijl grootte verhoog, gebeurd er niets en staat de waarde daarna weer op 24.

Dat is een waarheid als een koe. Misschien ben je op zoek naar een nieuw thema: http://ubuntu-art.org/ ?