Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".  (gelezen 4417 keer)

Offline Reijer

  • Lid
Opgelost: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Gepost op: 2012/11/20, 11:40:40 »
Geen Ubuntu probleem, ik weet het. Maar ik zoek een verklaring waarom mijn FritzBox 7360 de Samsung Galaxy Nexus (met Android 4.2) om de 10 minuten de  wifi toegang ontzegt. Twee andere smartphones (HTC desire) en twee laptops hebben dat probleem niet. Zie afbeelding; een klein stukje van een lange lijst in de FritzBox.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/23, 16:51:08 door Reijer »

Re: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/21, 10:45:15 »
Kan natuurlijk aan heel veel dingen liggen omdat het netwerken betreft en ook nog eens Wifi, dus dubbel ramp.

Je hebt misschien op je Samsung voeding besparing aanstaan op je NIC waardoor die word uitgezet waarna de Fritz hem niet meer ziet.?
Je hebt op die Samsung de broadcast uitstaan ?
Je hebt op de Fritz de lease time heel erg laag staan, zet die eens op 14 dagen ...

enz enz enz.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/21, 11:09:27 »
Is de Galaxy nog met WiFi actief in stand-by ? Mogelijk schakelt die de WiFi uit bij scherm dimmen, heb ik ook met de (custom) ROM van Hyperdroid 2.3.7 en de HTC HD2 ; ik wou deze als 'mediacentertje' gebruiken met Spotify, maar bij scherm dimmen verbreekt die de Wifi-connectie. Wanneer terug actief, scherm aan, is er geen enkel probleem.

Ik dacht dat de Samsungs daar ook 'last' (lees: energiebesparing ....) van hadden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/21, 17:19:10 »
probeer eens cyanogenmod op je galaxy, lost om de een of andere reden veel problemen op. mijn galaxy tab werd er sneller van en mijn vaders galaxy s2 gaf geen vreemde verificatiemeldingen meer als hij zijn werk-e-mail probeerde te lezen.
dus gewoon clockwork recovery mod van teamhacksung.org downloaden, met heimdall of odin op je telefoon zetten en dan cyanogenmod + gapps er overheen flashen (get.cm)

Re: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/21, 23:21:21 »
probeer eens cyanogenmod op je galaxy, lost om de een of andere reden veel problemen op. mijn galaxy tab werd er sneller van en mijn vaders galaxy s2 gaf geen vreemde verificatiemeldingen meer als hij zijn werk-e-mail probeerde te lezen.
dus gewoon clockwork recovery mod van teamhacksung.org downloaden, met heimdall of odin op je telefoon zetten en dan cyanogenmod + gapps er overheen flashen (get.cm)


Alleen als je even goed had gelezen dan had je gelezen dat de TS al stock Android draait op zijn Nexus dus een aantal problemen is al uitgesloten en skins is al helemaal geen sprake van i.t.t. de S2 en Galaxy Tab.

Offline Reijer

  • Lid
Re: Opgelost: Fritz!Box "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/23, 16:59:14 »
Ik heb de vraag uiteraard ook aan de fabrikant ( beneluxsupport@avm.de ) gesteld.
Hun antwoord: "......... is een probleem tussen de Fritz!Box en de energiebesparende modus van de telefoon. We werken aan een oplossing, en zullen dit zo snel als mogelijk met een komende firmware-update voor de Fritz!Box voorzien."
Maar ze kunnen geen concrete termijn mededelen.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Opgelost: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/23, 18:14:49 »
Ik heb dit probleem dus ook met mijn Nokia N9. Blijkt al sinds juni ofzo te spelen en AVM zegt ook al sinds juni 'binnenkort' een update uit te rollen. Wifi repeater van de Aldi doet het hier wél goed...

Offline Reijer

  • Lid
Re: Opgelost: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/23, 21:34:40 »
Ik heb dit probleem dus ook met mijn Nokia N9. Blijkt al sinds juni ofzo te spelen en AVM zegt ook al sinds juni 'binnenkort' een update uit te rollen. Wifi repeater van de Aldi doet het hier wél goed...
Let op: volgens de gebruiksaanwijzing van mijn 7360 is WPA2 encryptie bij WDS alleen mogelijk als de repeater ook een AVM-apparaat is. Welke encryptie gebruik jij met een ALDI repeater?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Opgelost: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/24, 09:20:01 »
Die aldi repeater gebruikt gewoon WPA2 vreemd genoeg. Marketingpraatje van AVM?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/26, 17:37:15 »
probeer eens cyanogenmod op je galaxy, lost om de een of andere reden veel problemen op. mijn galaxy tab werd er sneller van en mijn vaders galaxy s2 gaf geen vreemde verificatiemeldingen meer als hij zijn werk-e-mail probeerde te lezen.
dus gewoon clockwork recovery mod van teamhacksung.org downloaden, met heimdall of odin op je telefoon zetten en dan cyanogenmod + gapps er overheen flashen (get.cm)

Ik vind dit soort berichten altijd een beetje eng.... Gebruik liever iets dat je kent / begrijpt hoe het werkt. Anders krijg je problemen die je later niet kunt oplossen, zoals met Ubuntu-tweak achtige tools...

Re: Opgelost: FritzBox "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/26, 20:12:18 »
probeer eens cyanogenmod op je galaxy, lost om de een of andere reden veel problemen op. mijn galaxy tab werd er sneller van en mijn vaders galaxy s2 gaf geen vreemde verificatiemeldingen meer als hij zijn werk-e-mail probeerde te lezen.
dus gewoon clockwork recovery mod van teamhacksung.org downloaden, met heimdall of odin op je telefoon zetten en dan cyanogenmod + gapps er overheen flashen (get.cm)

Ik vind dit soort berichten altijd een beetje eng.... Gebruik liever iets dat je kent / begrijpt hoe het werkt. Anders krijg je problemen die je later niet kunt oplossen, zoals met Ubuntu-tweak achtige tools...


Ubuntu Tweak is niks mis mee. Cynanogenmod ook niet maar ik ben het wel met je eens dat dat inderdaad niet zomaar iets moet zijn wat je moet aanraden... Cynanogenmod is voor knutselaars of evt. als laatste oplossing voor een probleem als dit.

Re: Opgelost: Fritz!Box "gooit Samsung Galaxy er steeds uit".
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/30, 09:12:38 »
Ik heb de vraag uiteraard ook aan de fabrikant ( beneluxsupport@avm.de ) gesteld.
Hun antwoord: "......... is een probleem tussen de Fritz!Box en de energiebesparende modus van de telefoon. We werken aan een oplossing, en zullen dit zo snel als mogelijk met een komende firmware-update voor de Fritz!Box voorzien."
Maar ze kunnen geen concrete termijn mededelen.

hou je maar vast aan een battery-drain ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort