Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth  (gelezen 1786 keer)


Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/30, 17:46:32 »
en heeft iemand het al geprobeerd?
Ik heb net een usb Bluetooth stickje besteld en ga het zeker uitproberen................al was het maar voor de fun.

Gr Ruud

Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/30, 17:49:39 »
http://www.webupd8.org/2011/05/blueproximity-use-bluetooth-device-to.html

Wauw, dat is wel een leuke uitvinding :)

Kwam zo"n tweeëneenhalf jaar geleden ook al voorbij op dit forum...
http://forum.ubuntu-nl.org/vertalingen/request-for-translation-of-httpblueproximity-sourceforge-net/
Ondergetekende staat overigens in de lijst... XD
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/30, 17:53:46 »
is idd al behoorlijk oud, zit zelfs standaard op mijn Nokia (en Windows), ben er mee gestopt omdat mensen zich stoorden aan de piep piep steeds als ik iets tever van mijn laptop afwas dus het ding opslot ging

Offline emiel1976

  • Lid
Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/30, 18:20:25 »
Hahaha net of je bij je auto vandaan loopt waarbij de deur open gaat en je de motor kunt starten zonder de sleutel te gebruiken.
Wel grappig om iemand te irriteren maar aangezien ik alleen ben werkt het bij mij niet.

Hoe zit het als je, je telefoon vergeten bent?
Kun je dan nog inloggen met een wachtwoord?

Edit: zag dat je met een wachtwoord alsnog kunt inloggen. Had niet heel het bericht gelezen.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/30, 18:23:16 door emiel1976 »

Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/30, 20:08:05 »
Ja leuk, maar heb je er ook iets aan?  ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/30, 20:59:34 »
Lijkt mij wel. Je zit te werken in een vrij ruime zaal en je moet even naar de printer: PC op slot. Of je wilt een nicotine-pauze nemen: PC op slot... enzovoort.
Nu moet ik er nog elke keer aan denken om met de hand het scherm te vergrendelen. Met BP zou dat automatisch gaan.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/30, 21:37:18 »
Lijkt mij wel. Je zit te werken in een vrij ruime zaal en je moet even naar de printer: PC op slot. Of je wilt een nicotine-pauze nemen: PC op slot... enzovoort.
Nu moet ik er nog elke keer aan denken om met de hand het scherm te vergrendelen. Met BP zou dat automatisch gaan.

Ja daarvoor is het heel handig.
Ik zit er aan te denken om het daarvoor ook te gaan gebruiken voor mijn laptopje.

Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/30, 22:21:17 »
Inderdaad. Ik wil het ook wel eens gaan proberen, want het lijkt me ontzettend handig voor inderdaad zoiets als wat Prosper noemt :)

Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/31, 17:57:36 »
Ik heb deze een hele lange tijd geleden eerder uitgeprobeerd, werkt in principe erg goed.
Het is alleen erg onhandig om je bluetooth de hele tijd aan te zetten, dat maakt het programma (in ieder geval voor mij) vrijwel nutteloos.. (Bluetooth vreet batterijen en is niet erg veilig)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: BlueProximity: vergrendel en ontgrendel je Linux-desktop via Bluetooth
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/01, 11:29:39 »
Ik heb hem ook aardig een tijdje gebruikt.

nadelen:
- Bluetooth vreet batterijen op je telefoon (smartphone)
- Heel af en toe wordt er geen signaal of zo verzonden waardoor je systeem zich opeens vergrendeld terwijl je aan het typen bent en zich weer snel ontgrendeld. Ik denk dat dit een bug is. Maar juist door deze reden ben ik het niet meer gaan gebruiken.