Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu 11.04 problemen netwerk instellingen  (gelezen 1769 keer)

Lubuntu 11.04 problemen netwerk instellingen
« Gepost op: 2011/07/01, 21:33:36 »
Ik heb op een oude PIII  Lubuntu 11.04 geinstalleerd, maar er zit geen networkmanager op. Ik heb 0,0 ervaring met Lubuntu of Ubuntu, ik weet dus ook geen goede sites voor downloads. Van een networkmanager voor Lubuntu kan ik niets vinden, alleen dat het er zou moeten zijn (zie https://wiki.ubuntu.com/Lubuntu/Applications). Wie help me een beetje op weg?

Ik moet een tool hebben waar ik de workgroup naam aan kan passen zodat ik de andere apparaten in het netwerk kan zien.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Lubuntu 11.04 problemen netwerk instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/01, 21:52:21 »
Alle software zit in lubuntu, je hoeft dus niet op het internet te zoeken.

Probeer eens samba, met dit programma kun je de workgroup instellen, tenminste in ubuntu.

Re: Lubuntu 11.04 problemen netwerk instellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/01, 22:20:41 »
Volgens mij zit er geen samba op. Ik heb het bij Run ingetikt, maar daar kan ie nix mee. Ik heb ook alle menu-tjes doorzocht maar daar zit ook nix tussen wat samba heet. Ik heb bij systeemgereedschap gekeken, maar daar zit ook nix. Volgens mij is Lubuntu erg kaal in vergelijking met Ubuntu

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Lubuntu 11.04 problemen netwerk instellingen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/01, 23:37:07 »
Doe eens menu > systeemgereedschap > synaptic pakketbeheer
installeer vandaar system-config-samba
Je krijgt nu in het menu de mogelijkheid om het systeem op netwerk niveau te laten communiceren met windowss systemen over het netwerk.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Lubuntu 11.04 problemen netwerk instellingen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/02, 14:02:21 »
Ik ben weer een paar stappen verder. Ik heb samba geïnstalleerd en de workgroup goed gezet. Ik zie nu mijn laptop in het netwerk (vanaf mijn windows Laptop). Ik heb alleen nog geen rechten op te kijken en te schrijven. Dit krijg ik niet voor elkaar. Ik heb de root/home toegevoegd aan gedeelde mappen.  Ik heb een vinkje gezet bij schrijven en lezen en toegang gegeven aan iedereen. Maar vanaf de windowspc krijg ik de melding dat ik geen rechten heb.