Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!  (gelezen 1546 keer)

Offline Bloom

  • Lid
Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Gepost op: 2012/05/18, 12:54:17 »
Ik sta op het punt het op te geven en Xubuntu 12.04 naar de prullenbak te verwijzen waar het volgens mij thuishoort. Onbegrijpelijk dat zulke ROMMEL gereleased wordt en nog onbegrijpelijker dat dit de hemel ingeprezen wordt door verschillende mensen op dit forum.
Je krijgt het niet eens geïnstalleerd!
Ik heb verschillende 32-bit en 64-bit systemen geprobeerd, zowel desktops als notebooks. Elke keer weer crasht het installatieprogramma! Op één 64-bit systeem heb ik het geïnstalleerd gekregen door de installatie maar liefst vijf maal na elkaar te herhalen. Onmiddellijk na de reboot werd ik echter begroet met de mededeling dat een of meer programma's gecrasht waren en moesten worden afgesloten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/18, 14:11:19 »
Niet "je" (in algemene zin) krijgt het niet geïnstalleerd, maar JIJ krijgt het niet geïnstalleerd.

Ik heb inmiddels op bijna 20 verschillende computers en laptops, Xubuntu 12.04 geinstalleerd. Elke keer verliep dat perfect. En draait het systeem perfect.

Waaraan, of liever gezegd aan wie, zou jouw probleem nou liggen?  :rolleyes:

Inhoudelijk: het klinkt alsof je een corrupt installatiemedium of corrupt iso gebruikt. Controleer de md5sum eens van het iso dat je benut.

Indien de md5sum van het iso klopt: brand eens een andere CD of DVD, liefst op een andere brander. Op lage snelheid, 8 x is ideaal voor een CD.

Of probeer eens een USB-stokkie i.p.v. een CD (of juist omgekeerd). Of een ander USB-stokkie dan je normaal gebruikt. Enfin, zoiets dus....
« Laatst bewerkt op: 2012/05/18, 14:58:52 door Pjotr »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/18, 14:24:55 »
Heb ik ook gehad met 1 pc ( 4 andere werken direct), gebruik de alternate cd.
Was ergens een fout in de installatie cd, staat op internet vermeld, is dacht ik een bug.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/18, 15:42:24 »
@Pjotr: ik ben natuurlijk geen beginneling he, dat had ik allemaal al geprobeerd zonder soelaas. Normaal werk ik met usb-sticks, maar een schijfje had ik uit pure ellende ook al gebrand en geprobeerd. En uiteraard in het menu gekozen voor controle van de schijf om zeker te zijn. Niettemin de hoger beschreven installatieproblemen.

De Alt-versie had ik nog niet geprobeerd (helemaal niet meer aan gedacht), die heb ik nu gedownload en tot dusver gaat de installatie goed. Duimen maar!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/18, 16:01:59 »
Xubuntu had ik al op een andere pc geinstalleerd, en xubuntu werkt zeer goed, herkende ook de monitor goed (mint bijv deed dit niet goed).
3 andere pcś waar ubuntu op stond heb ik  xubuntu desktop erbij geinstalleerd, en ubuntu desfktop verwijderd, alles werkt goed, lekker stabiel en snel.

Vandaag heb ik een schone installatie gedaan op een pc ubuntu naar xubuntu, met ssd erin.
Werkt allemaal goed en zeer snel door de ssd.
Dus xubuntu is zeer goed.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/18, 16:32:50 »
De Alt-versie had ik nog niet geprobeerd (helemaal niet meer aan gedacht), die heb ik nu gedownload en tot dusver gaat de installatie goed. Duimen maar!
Op 3 desktops  (32 bit) en 1 laptop (64 bit) gaat hier alles goed, maar op een 2e laptop wil de life versie niet installeren.
De alternate doet het wel en het eind-resultaat is hetzelfde.
Je eerste bericht vond ik erg negatief, je zult zien, straks ben je helemaal om :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/18, 18:02:54 »
Een aantal oudere, onder andere AMD (Athlon/Sempron) en Intell (op VIA chipset),doosjes hebben ook dat vastloopprobleem. Zelfs de alternate CD kapte af.
Schone 11.10 erop en daarna direct updaten. Je moet er niet bij blijven zitten want dat duurt......
Heb nu wel 3 goed werkende 12.04 versies ;)

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Bloom

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/18, 20:32:13 »
De alternate versie deed het ook niet goed. Zodra hij de spiegelservers moest raadplegen, ging het fout en brak hij de installatie af. Met het tekstmenu dat dan verscheen, kon ik de installatie wel afronden en kreeg ik dus na de reboot een terminalsessie net zoals bij een blokkendoossysteem met een mini-ISO. Die heb ik dan maar manueel bijgewerkt (moest onder andere een correcte /etc/apt/sources.list aanmaken, degene die er stond wees alleen naar de cd-rom en niet naar de juiste spiegelservers op internet)  tot een volledige Xubuntu en nu draait alles.
Je zou toch denken dat op zijn minst de installatieprocedure grondig getest wordt alvorens een distributie te releasen?
Debian Wheezy is trouwens in hetzelfde bedje ziek: ik heb nog geen enkele versie daarvan gevonden waarvan de installatie behoorlijk werkt. Bij de Squeeze is er geen probleem.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/18, 20:45:36 »
en nu draait alles.
De problemen die jij beschrijft ben ik sinds de alpha versies niet meer tegen gekomen.
Blijkbaar gaat er toch iets fout met jouw hardware i.c.m. de installatie.
Voor een LTS versie hoort dit niet, het lijkt mij dus verstandig, om er een melding van te maken op launchpad, alleen dan kan het verbeterd worden met de eerste punt uitgave.
Voor de goede orde, jij bent (tot nu) de enige waarbij ik van deze problemen hoor.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/18, 22:24:15 »
Het gaat om MEERDERE pc's en notebooks waarmee ik dat geprobeerd heb. Hardwareproblemen zijn echt wel uitgesloten hoor.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/18, 22:25:57 »
Weet je zeker, dat je de goede release hebt, en niet een daily build ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/18, 23:58:27 »
Ja, natuurlijk. Meermaals gedownload van verschillende bronnen ook nog om helemaal zeker te zijn.

Offline Wiend

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/20, 09:46:53 »
Ja, natuurlijk. Meermaals gedownload van verschillende bronnen ook nog om helemaal zeker te zijn.

Ik had een soortgelijk probleem. Hoe het te verklaren is weet ik niet, maar nadat ik de ISO's eens op hele lage snelheid gebrand had (4x of zo) ging installatie wel probleemloos op verschillende systemen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/20, 10:48:13 »
Het installatieproces is hier meerdere malen onderbroken, met errors, tijdens het installeren van gnome Ubuntu 12.04. Feitelijk door herhalen, en meer geluk dan wijsheid staat hij er op. En werkt vlekkeloos nu. Die problemen had ik eerder opgemerkt bij het installeren van Xubuntu. Daar is het dus niet mee gelukt.
Vroeger ben ik nooit een fout tegen gekomen tijdens het installeren van Ubuntu: tientallen keren==> nooit een error.
Maar nu vind ik het vrij onrustig/crappy, en hoop niet dat veel mensen dit tegenkomen. Dus ja, ik herken het dus wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/20, 10:51:27 »
Misschien iets te maken met problemen van het stuurprogje voor de videokaart? In dat geval zou installeren met de Alternate CD uitkomst kunnen bieden. Zowel voor Ubuntu, Xubuntu als Lubuntu, want die hebben allemaal ook een iso voor een Alternate CD beschikbaar.

Offline Suns

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/20, 11:04:24 »
Ik had met Ubuntu 12.04 ook problemen met de stuurprogramma maar dat is helemaal verholpen en draait bij mij nu heel stabiel , ik heb ook even Xubuntu 12.04 geprobeerd kon ik ook zo installeren zonder problemen , alleen mis ik gewoon Ubuntu dus heeft die er weer opgegooid :-)
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04 crash, crash, crash, crash!!!
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/20, 11:14:15 »
Nog nooit één probleem daarmee gehad (gelukkig).
Al mijn opstartbare (install) Sticks gemaakt met Unetbootin
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.