Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oproep aan de Loco-council.  (gelezen 5507 keer)

Offline heir4c

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/17, 20:10:24 »
Ik vind de reacties van de stemmers (loco council) eigenlijk wel positief, enkel de eerste is negatief.
De anderen erkennen dat er al veel veranderingen en inspanningen geleverd zijn. Ze willen enkel wachten met stemmen tot na de IRL van 16 jan.

Ik vind anders de oproep van Laacque wel ergens goed (een beetje diplomatieker zonder knieval te maken mag wel) maar even wachten wat er uit de bus gekomen is op de IRL.
(Ik kon er spijtig genoeg niet bij zijn)

En we moeten inderdaad Sense hierbij NIET voorbij lopen. Hij is het contact met "de buitenwereld". De woordvoerder van deze community als het ware. Het zou een foute zet zijn, echt wel.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/17, 20:17:18 »
-1

Wat maakt het uit of de toestemming nu of een maandje later komt? Zoveel toch niet?
Daarom zou ik rustig wachten en de councilleden de gelegenheid geven zich te beraden, ze hebben vast ook nog wel andere zaken te doen als alleen iets over ons kleine landje beslissen. Alles is zo betrekkelijk. Ik zou zeggen, maak je niet druk, wacht nog even af en als er dan iets gedaan moet worden laat dan Sense dit zelf doen met takt en diplomatie. Dat taktvol en diplomatiek doen duurt soms langer, maar levert meestal meer op.

Wij zijn het gewone klootjesvolk van dit forum, misschien moeten we het 'onderhandelen' gewoon overlaten aan diegenen die daar nu voor zijn -waaronder Sense-  en dat wij ons bemoeien met dingen die hier in NL belangrijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/17, 20:20:37 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/17, 21:30:00 »
Het lijkt me niet slim om het voorstel zoals het er nu staat te versturen, vooral omdat er volgens mij sprake is van enig gebrek aan begrip aan beide kanten. Dat is misschien ook wel mijn schuld, ik had iets meer door kunnen geven wat ik van de LoCo Council hoorde.

Sebastian is naar mijn weten nooit LoCo Contact geweest van Ubuntu Nederland, dat is vanaf de oprichting in 2004 totdat ik het stokje overnam Dennis geweest. Op het laatst leek het misschien zo dat Sebastian de rol over had genomen omdat hij als enige van de twee nog af en toe iets van zich liet horen, maar hij was niet het contactpersoon.

De LoCo Council heeft mij verschillende keren laten weten dat we, en dan vooral ik, bij hen terecht konden wanneer we hulp nodig hadden. Echter, er zijn verscheidene redenen waarom ik dit niet naar de gemeenschap heb gehaald, en er zelf ook spaarzaam gebruik van heb gemaakt. De internationale gemeenschap wordt gedomineerd door mensen die Engels als moedertaal hebben, en de cultuur is dan ook angelsaksisch. Dat is te merken in de organisatievormen, en ook in de samenstelling van de raden. Wanneer ik advies vroeg aan leden, dan kreeg ik vaak voorstellen en punten van kritiek die vooral te maken hadden met de culturele verschillen. In Nederland zijn we een iets andere organisatievorm gewend dan in de mensen uit Groot-Brittannië, of de Verenigde Staten.
Daarnaast kreeg ik vaak geen of nauwlijks antwoord op mijn e-mails, en leek het mij vooral lastig om een extern orgaan erbij te halen. De taalbarrière en het verschil in gemeenscahp zou ervoor gezorgd hebben dat de leden moeilijk een zinvolle bijdrage hadden kunnen leveren.
Maar misschien had ik daarover ook de mensen in de gemeenschap raad moeten plegen, misschien dat sommigen het nut er wel van in hadden gezien.

landfiets: ik geloof niet in het onderscheid tussen klootjesvolk van het forum, en de grote jongens en meisjes die het echte werk doen. Dat is juist een grens waar we van af moeten. Iedereen die bij wil en kan dragen, is het waard om naar te luisteren.

Als LoCo Contact Het is inderdaad mijn taak om met de LoCo Council te communiceren. Hoewel ik niet dictatoriaal alles wat ik niet controleer wil verbieden, lijkt het mij het handigst om niet zelf dingen naar de LoCo Council te gaan sturen. Niet alleen kan dat het beeld oproepen dat Ubuntu NL verdeeld is, maar ook zorgt het er voor dat ik mij niet bewust ben van wat er allemaal namens ons gezegd wordt tegen de raad.
Wanneer er iets is, dan kun je dat op dit forum plaatsen, mij mailen, of op een andere manier mijn aandacht trekken. Dan reageer ik wel.

Ik wil eerst de uitkomst van de vergadering afwachten, daarna kunnen we bedenken hoe verder.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/17, 22:07:54 »


landfiets: ik geloof niet in het onderscheid tussen klootjesvolk van het forum, en de grote jongens en meisjes die het echte werk doen. Dat is juist een grens waar we van af moeten. Iedereen die bij wil en kan dragen, is het waard om naar te luisteren.



Ik bedoel ook niet dat het klootjesvolk de grote mensen zijn, maar dat een ieder hier zijn of haar taak heeft. En daarom opperde ik om rustig af te wachten en jou stappen te horen. Soms is het heel Nederlands dat altijd iedereen met alles wil meepraten en beslissen en dit soms gewoon niet kan. Ook ik doe hier vrolijk aan mee, maar daarom maakte ik enigszins een onderscheid tussen de mensen die hier bijvoorbeeld het contact naar de council zijn, jij dus, en wij als gewone forumleden die best wel mee mogen denken maar niet al bijna op jouw stoel willen gaan zitten............   
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/17, 23:44:10 »
Sense, +1
Best is nog uiteindelijk om één stem te laten horen...

Verder mag hier zodadelijk nog wel een slotje op, hoor.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/18, 08:25:16 »

landfiets: ik geloof niet in het onderscheid tussen klootjesvolk van het forum, en de grote jongens en meisjes die het echte werk doen. Dat is juist een grens waar we van af moeten. Iedereen die bij wil en kan dragen, is het waard om naar te luisteren.

Dit is een belangrijk punt. We hebben een fase gehad waarbij contact met de lococouncil wel nodig/gewenst was maar dit tegengehouden werd door het lococontact. Zoiets moet niet weer gebeuren.


Ik wil eerst de uitkomst van de vergadering afwachten, daarna kunnen we bedenken hoe verder.

Laten we dat dan nu maar gaan doen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline glupper68

  • Lid
Re: Oproep aan de Loco-council.
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/18, 23:38:42 »
+1
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04