Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] wine en een exe bestand dat niet wil installeren  (gelezen 701 keer)

Offline roeland

  • Lid
[OPGELOST] wine en een exe bestand dat niet wil installeren
« Gepost op: 2010/08/19, 22:33:12 »
Ik werk met 10.04 LTS en probeer via wine dvd shrink te installeren.  Dat lukt niet omdat ik steeds een foutboodschap krijg dat het geen te vertrouwen executable is.  Die boodschap krijg ik trouwens bij elk exe bestand ook als ik 100% zeker weet dat de bron te vertrouwen is.
Bij vorige versies had ik dit probleem niet.

Hoe los ik dit op?
Is er een ubuntu alternatief voor dvd shrink? Ik heb wel gekeken naar k9copy e.d. maar vond daarin nog niet een eenvoudige oplossing.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/25, 14:35:13 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: wine en een exe bestand dat niet wil installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/19, 23:20:01 »
Met rechtermuisknop eigenschappen -> vinkje bij uitvoeren bestand toestaan
vervolgens met rechtermuisknop en dan openen met wine.

- Roc

Offline roeland

  • Lid
Re: wine en een exe bestand dat niet wil installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/25, 14:34:52 »
Werkt weer zoals vanouds!  Je moet het maar weten. Bedankt.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.