Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz werkt niet helemaal goed  (gelezen 599 keer)

Compiz werkt niet helemaal goed
« Gepost op: 2008/07/14, 18:35:55 »
Hoi,

Ik krijg compiz nog niet werkend zoals ik het zou willen. Ik heb compizconfig-settings-manager geinstalleerd, maar telkens als ik daar wat in verander verdwijnen de 'visual effects'  en moet ik deze weer opnieuw aanzetten ('visual effects'  springt dan uit). Ik merk daarna niet zoveel verschil, volgens mij werken de door mij ingestelde effecten niet. Er zijn wel effecten, maar dat zijn de standaard effecten, het 'wiebelen'  van de windows bijvoorbeeld. Het 'kubus'-effect doet het niet. Zodra ik dat effect probeer, door een venster naar een andere desktop te slepen worden de 'visual effects' afgesloten. Ook als ik [alt] [tab] probeer dan crashen de visuele effecten.

Ik vind de 'Advanced desktop settings' niet prettig werken, Beryl is duidelijker. het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt. Hoe kan ik de vensterkaders doorzichtig maken? En waar kan ik vensteranimaties instellen (effecten bij maximailiseren, minimaliseren, afsluiten e.d.?).

Weet iemand hoe ik de 'visual effects' moet instellen? Is er nog een manier om terug te keren naar Beryl?

Compiz werkt niet helemaal goed
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/14, 20:36:52 »
zeg eens wat voor grafische kaart ge hebt, want compiz is toch wat zwaarder geworden en het lijkt me dat als de effecten vanzelf uitgeschakeld worden als ge iets probeert als de kubus, dat uw grafische kaart wat te zwak is.

terug gaan naar beryl zou ik niet doen, aangezien hier niet meer aan gewerkt word.

Compiz werkt niet helemaal goed
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/14, 22:57:23 »
Mijn grafische kaart is een Geforce FX 5200 (128 mb ram), van het merk XFX.

Compiz werkt niet helemaal goed
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/15, 00:50:50 »
Die kaart hoort ruim voldoende te zijn voor de genoemde effecten.
Voor de effecten van de vensters moet je kijken bij animaties ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Hanssun

  • Lid
Compiz werkt niet helemaal goed
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/15, 07:30:44 »
je moet dit eens lezen.

http://www.compiz.org/Documentation/Documentation

ik wil nog even aanhalen dat ATI ook perfect werkt onder compiz .



Gr Hans,