Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met lotta nzb  (gelezen 1434 keer)

Offline Gamer

  • Lid
Problemen met lotta nzb
« Gepost op: 2012/05/11, 17:57:29 »
Ik maak al jaren geruik van lotta nzb zonder problemen. Ik klikte op create nzb. openen met lotta nzb en de rest ging vanzelf.
Nu ik ubuntu 12.04 gebruik, is het niets anders dan probleem na probleem. En heb er eigenlijk al weer spijd van dat ik het heb geinstalleerd.
Maar ja, het staat er nu een maal op.

Nu ik lotta nzb wilde installeren begind het te zuren dat het sabnzbd nodig heeft. Dit heb ik nog niet eerder gezien. Maar goed, dan ook maar sabnzb installeren.
De eerste start ging goed. Alleen toen ik een tweede nieuws server wilde instellen, kon ik alleen de huidige instelling zien. Maar niets aanpassen of toevoegen.
Dan maar eens kijken wat sabnzb te bieden heeft. Nu vond ik daar de instellingen, die ik de eerste keer dat ik lotta nzb starte heb ingevuld. Heb daar dan maar mijn tweede nieuws server ingesteld.
En een dag later dat ik lotta nzb gebruikte ging het helemaal mis. Vensters bleven grijs en er gebeurde niets meer. Met niet veel later. Een totale systeem crach.
Ik heb later lotta en sabnzb maar eens compleet verwijderd en op nieuw geinstalleerd. Maar kan nu in lotta nzb niets meer instellen en bij sabnzb opend het in een venster van firefox. Waar ik dan wat intellingen kan doen. En dan komen er te staan dat java nodig is, en of ik de site lokalhost8080 vertrouw. En nu begijp ik er helemaal niets meer van.

Hoe moet ik dit nu weer oplossen. Of zijn er nog andere en simpel in gebuik programma's om nzb file's te openen / downloaden.

Offline liawim

  • Lid
Re: Problemen met lotta nzb
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/11, 18:11:41 »
installeer alleen sabnzbd en gebruik die. ff stuurt die ook gewoon automatisch door naar sabnzbd. lotta is alleen maar een gui voor sabnzbd en heb je helemaal niet nodig. sabnzbd werkt perfect en doet alles voor je. Het draait alleen in je webbrowser en niet als apart programma. sinds 11.10 heb ik ook problemen met lottanzb. sinsdien gebruik ik alleen nog sabnzbd.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Problemen met lotta nzb
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/11, 18:28:46 »
Oke.

Alleen nu is er met de installatie van lottanzb, sabnzbd+ meegekomen. Kan ik deze behouden of moet ik die vervangen voor gewoon sabnzb.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Problemen met lotta nzb
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/11, 19:03:15 »
Verwijder beide gewoon,
Dan installeer sabnzbd gewoon via ubuntu software center.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Problemen met lotta nzb
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/11, 21:09:47 »
Oke, Heb ik gedaan.
Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat hij gaat downloaden.
Ik heb alles standaard gelaten, en alleen de gegevens van mijn nieuws server ingevuld.
Maar hoe zorg ik er voor dat het nzb bestand automatisch naar sabnzb gaat.
Wand dat gebeurt nu niet.
Of even als tussen oplossing. Hoe kan ik een nzb bestand toevoegen wat al op mijn pc staat?

Offline Gamer

  • Lid
Re: Problemen met lotta nzb
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/11, 21:28:46 »
Heb het al gevonden. Het wekt eindelijk weer.

Iedereen  bedankt voor de hulp.