Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Creative soundblaster werkt niet.  (gelezen 790 keer)

Offline korbes

  • Lid
Creative soundblaster werkt niet.
« Gepost op: 2016/01/13, 14:34:38 »
Heb het een ander opgezocht op google maar ik word er niet wijs uit. Ik heb een creative soundblaster fx pci kaart  met 5.1 speakerset eraan. Ik heb Kubuntu 15.10. In de geluidsinstellingen zie ik wel mijn geluidskaart die heb ik ook aan staan maar het enige geluid wat eruit komt is geruis.
heel hard geruis continue als ik audio afspeel. Ik klik op luidspreker testen met mijn fx kaart en dan ook geruis. Hoe kan ik dit goed krijgen? Raar dat ie wel mijn kaart gewoon ziet maar geen geluid produceert.
Graag enig hulp.

Re: Creative soundblaster werkt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/13, 20:36:48 »
Staat de microfoonschuif misschien wijd open?
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline korbes

  • Lid
Re: Creative soundblaster werkt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/13, 20:49:51 »
Ja die staat op zn max.

Re: Creative soundblaster werkt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/13, 22:01:32 »
Ik heb geen Kubuntu, maar staat de output van de geluidskaart wel ingesteld op de aangesloten speakerset?
Ik kan mij namelijk iets van een hele poos geleden herinneren dat het geluid via een HDMI poort naar buiten ging bij iemand.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Creative soundblaster werkt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/13, 23:20:02 »
Ja die staat op zn max.
Dan moet je die dicht zetten,en alleen open doen als een microfoon is aan gesloten.Grote kans dat de ruis weg is..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline korbes

  • Lid
Re: Creative soundblaster werkt niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/15, 21:47:23 »
Mic dichtgezet. En de 5.1 luidsprekers zijn geselecteerd bij mn kaart. Maar heel raar.... als ik kubuntu  opnieuw opstart, doet het geluid het weer. Maar bij een volgende reboot is t geruis weer terug zonder iets in de instellingen te veranderen. Volledig willekeurig. Doms gewoon geluid en soms geruis. Raar of niet?

Re: Creative soundblaster werkt niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/15, 22:18:03 »
Je maakt een instelling die dan standaard  moet zijn,dus die instelling moet op geslagen worden!Helaas kan ik je dan niet zeggen hoe je dat bij die soundblaster moet doen. :(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.