Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum  (gelezen 4041 keer)

Offline Drummies

  • Lid
[IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Gepost op: 2010/01/09, 11:52:58 »
Agendapunt IRC meeting 10/02/2010

Voorstel om de Communicatie/berichtgevingen naar het forum toe samen met de ¨board-leden¨op te stellen
Voor degene die niet weten wie de ¨board-leden zijn
Johan van Dijk,Dellkubuntu,track,Heir4c,Gijsbert,Roel1963.......deze leden worden mede geinformeerd door het team m.b.t tot belangrijke vorderingen/ideeen en/of lastige vraagstukken
« Laatst bewerkt op: 2010/01/11, 17:07:22 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/09, 14:14:28 »
Wat moet er zoal gecommuniceerd worden? En hoe staan leden daar tegenover, geeft dit niet het idee dat het team nog verder van de leden afstaat?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/09, 17:05:56 »
Gijsbert dit is een voorstel wat hier voordat het als agendapunt naar voren komt besproken kan worden,dus eigenlijk verwacht ik hier antwoorden, opties, voorstellen hoe het e.e.a zou moeten worden ingevuld om die communicatie beter te laten verlopen

Dus hoe de leden er tegenover staan dat zou hier tot uiting moeten komen ??

En waarom zou het team nog verder v/d leden af komen te staan als die communicatie door een ander word gedaan

De kritiek vanuit de Community is juist dat het team niet goed communiceert ...........nou Community laat maar horen hoe het dan wel zou moeten .......bij deze doe ik in ieder geval een poging om dit anders aan te pakken,wat niet wil zeggen dat het de juiste/beste manier is

Ik denk dat het board groepje meer de ¨taal¨ v/h forum spreekt en dat ze in staat zijn om de belangrijke zaken te filteren om dit in begrijpelijke taal te publiceren op het forum........maar dit is mijn visie en die is uiteraard niet ¨heilig¨
« Laatst bewerkt op: 2010/01/09, 17:14:32 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Mikkel

  • Lid
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/10, 18:14:00 »
Voorstel om de Communicatie naar het forum toe voortaan te laten verzorgen door de ¨board-leden.

Voor degene die niet weten wie de ¨board-leden zijn................

Gezien de reactie van Gijsbert zou ik bijna denken dat hij zelf niet eens weet wie de board-leden zijn. ??? En daar doet jouw uitleg aan Gijsbert nog een schepje bovenop, Drummies.

Hoe moeilijk is het om de 'taal' van het forum te spreken? Moet er nu nóg weer een nieuwe groep forumleden aangesteld worden om ons, de 'gewone' forumleden, te vertellen/uit te leggen wat jullie voorstellen/beslissen? Hoe dom denken jullie dat wij leden zijn? Waarom proberen de admins, moderators, Community Councils en weet ik veel welke titels er nog meer vergeven zijn, zélf niet om in hun berichten 'normaal' begrijpelijk Nederlands te schrijven? ??? Commentaar krijgen jullie toch wel van diegenen die het niet eens zijn met die voorstellen/beslissingen, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met dat bepaalde voorstel of die bepaalde beslissing dan met de 'taal' die jullie spreken.

(Nóg) Meer schijven in het leven roepen waarover de communicatie tussen 'bestuur' en leden moet gaan draaien, betekent echt niet dat die communicatie daardoor dús beter wordt. Er zullen altijd, bij elk voorstel/elke beslissing, voor- en tegenstanders zijn, daar ontkom je toch niet aan, maar om daarvoor nou een groepje leden te transformeren tot 'board-leden' die jullie blijkbaar 'onbegrijpelijke' voorstellen/beslissingen aan 'het gewone forumvolk' moet gaan proberen te slijten.............?

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/10, 18:19:20 »
Ik weet wel wie de boardleden zijn, ik heb alleen nog niet gehoord/gelezen wat er gecommuniceerd zou moeten worden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/10, 18:39:53 »
Mikkel de ¨board-leden ¨zijn al weer een tijd actief (dus er is geen sprake van een nieuw te formeren groep)
zie info
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-nl-updates/

Citaat
Moet er nu nóg weer een nieuwe groep forumleden aangesteld worden om ons, de 'gewone' forumleden, te vertellen/uit te leggen wat jullie voorstellen/beslissen? Hoe dom denken jullie dat wij leden zijn?

Als we dat echt zouden denken,dan word het tijd om onze functie neer te leggen,en deze door andere te laten invullen

Het idee om de Communicatie naar het forum toe door de ¨board-leden¨ te laten doen,is een voorstel niets meer of minder.En is ontstaan na steeds terugkerende kritiek op het team,blijkbaar doen we het als team niet goed genoeg.......dan lijkt het me logisch om de discussie in gang te zetten om dat te verbeteren.En de Community de gelegenheid te bieden om met mogelijke andere voorstellen/ideeen te komen


« Laatst bewerkt op: 2010/01/10, 19:04:29 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/10, 19:30:15 »
 :-X
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Mikkel

  • Lid
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/10, 21:13:46 »
Mikkel de ¨board-leden ¨zijn al weer een tijd actief (dus er is geen sprake van een nieuw te formeren groep)
zie info
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/ubuntu-nl-updates/

Dat topic lees ik wanneer daar een nieuw bericht gepost is, en het betreffende bericht:

Re: Ubuntu-NL Forum - Updates
Antwoord #13, 22 November 2009, 13:16:04
   
Geachte leden van Ubuntu NL,

Er is een besloten onderdeel opgestart ¨het board¨, dit onderdeel is een experiment waarin een aantal community leden uitgenodigd zijn om de community in staat te stellen actief mee te denken v.w.b verbeter punten,nieuwe ideeen en opmerkingen.

Dit besloten gedeelte wordt door de CC onderhouden en de CC is verantwoordelijk voor de communicatie naar het team
de leden die op dit moment actief zijn in dit besloten gedeelte zijn:

    * track
    * dellkubuntu
    * Roel1963
    * Johan van Dijk
    * heir4c
    * gijsbert


Zijn er vragen of items die naar voren gebracht zouden moeten worden,neem contact op met bovenstaande leden of met de CC:
Community Councils



heb ik toen ook gelezen, zonder daaruit op te maken dat die nieuw geformeerde groep voorstellen/beslissingen van 'het team' in begrijpelijke taal moet gaan overbrengen naar de andere leden.


Het idee om de Communicatie naar het forum toe door de ¨board-leden¨ te laten doen,is een voorstel niets meer of minder.En is ontstaan na steeds terugkerende kritiek op het team,blijkbaar doen we het als team niet goed genoeg.......dan lijkt het me logisch om de discussie in gang te zetten om dat te verbeteren.En de Community de gelegenheid te bieden om met mogelijke andere voorstellen/ideeen te komen

Kritiek houd je altijd, Drummies. ;) Ik denk dat het aanstellen van een groepje leden dat als 'buffer' moet fungeren dat niet zal voorkomen. En nee, ik heb ook dé oplossing niet. ^-^  Ik ben maar een simpele Ubuntu-gebruiker, die hier meeleest en af en toe iemand probeert te helpen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms berichten lees waar ik geen hout van begrijp, maar waarbij ik er dan maar van uitga dat dat aan mij ligt. XD

Ik moet zeggen dat ik het wél prijzenswaardig vind dat het team in ieder geval probéért om de communicatie naar de gewone forumleden toe, op te krikken. Maar misschien is het beter als het team zélf die communicatie verbetert i.p.v. daarvoor een apart groepje forumleden te gebruiken. ^-^ 

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/10, 21:35:29 »
Ik moet zeggen dat ik het wél prijzenswaardig vind dat het team in ieder geval probéért om de communicatie naar de gewone forumleden toe, op te krikken. Maar misschien is het beter als het team zélf die communicatie verbetert i.p.v. daarvoor een apart groepje forumleden te gebruiken. ^-^ 

En als iemand in het team denkt dit niet te kunnen moet die maar eens na gaan denken of die wel geschikt is.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/11, 13:30:26 »
Even voor de duidelijkheid, dit is geen idee dat vanuit het ubuntu-nl team komt. Het is een idee dat door de Community Council in "het board" is geopperd en vervolgens op de irc agenda is gezet om het met team en de ubuntu-nl community te bespreken. (Er wordt hierbij dus prima gebruik gemaakt van een van de door het team opgezette communicatiekanalen met de community. :) Chapeau hiervoor.)

Ik vind het persoonlijk geen goed plan. Ik denk dat het team prima zelf in staat is om met de rest vam de community te communiceren over zaken waar ze mee bezig zijn. Beslissingen en dergelijke waar we als ubuntu-nl team de verantwoordelijkheid voor dragen, daarover kunnen we wat mij betreft de communicatie al helemaal niet door anderen laten doen. Je moet wat mij betreft als team achter je besluiten staan, en deze zelf naar de community verantwoorden. En als er leden zijn die vinden dat de communicatie van het team beter kan, dan lijkt het me het best als deze gewoon in het team komen, en meehelpen om de communicatie van het team te verbeteren. Een aparte groep die niet op de hoogte is van alle ins en outs binnen het team de communicatie voor het team later verzorgen lijkt me niet handig. Daarnaast, hoe meer tussenschakels er in de communicatie zitten, hoe groter de kans dat er zaken verkeerd uitgelegd of begrepen worden.

Communicatie is moeilijk, zeker via het internet. Dus dat de communicatie niet altijd helemaal goed gaat is normaal, en wat mij betreft geen reden om meteen drastisch in te grijpen. Daar komt ook nog eens bij dat communicatie een proces is waar meerdere partijen aan deelnemen, en waar meerdere partijen een oordeel over hebben. Als je op dit forum kijkt zie je een hoop problemen met het Ubuntu besturingssysteem. Als je dat als uitgangspunt neemt voor je oordeel over Ubuntu denk je dat het een slecht product is. Dit komt vaak voor, mensen met klachten hoor je, mensen die geen klachten hebben hoor je niet. Het is op zijn minst betwijfelbaar of het team in het algemeen werkelijk slecht communiceert, of dat dit beeld ontstaat omdat er een aantal leden met klachten het beeld bepalen.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/11, 14:24:31 door Thomas de Graaff »

Offline Drummies

  • Lid
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/11, 17:04:12 »
Agendapunt gewijzigd
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/11, 18:41:53 »
Offtopic:

Moet mij ook even iets van het hart, er staat in de berichtgeving het volgende:

Citaat
Er is een besloten onderdeel opgestart ¨het board¨, dit onderdeel is een experiment waarin een aantal community leden uitgenodigd zijn om de community in staat te stellen actief mee te denken v.w.b verbeter punten,nieuwe ideeën en opmerkingen.

Ik neem aan dat het team dit besloten heeft, maar had dit niet met de leden eerst moeten worden besproken? Misschien waren er andere die zich in dit gedeelte wilde helpen of zo. Nu maakt het team uit wie of wat.

In eerste instantie is, was het board opgericht ter ondersteuning van de Community Council. De community council vertegenwoordigt de community binnen het team, maar dit is vrij lastig als ze niet met forumleden kunnen overleggen over gevoelige dingen die in het team spelen. Gevoelige dingen die (nog) niet openbaar kunnen. Vandaar dat er een besloten community board is opgericht. De Community Council kan dan vroegtijdig onderwerpen van het team inbrengen in het board, dit bespreken, en vervolgens terugkoppelen naar het team wat er uit deze bespreking kwam. Door vroegtijdige community inbreng (via het board en de Community Council) kan voorkomen worden dat het team in een kokervisie terecht komt bij zaken die (nog) niet openbaar besproken kunnen worden.

Er zijn verschillende voorstellen gedaan hoe de leden van dit board te werven. Eén ervan was openbare vacatures, een ander was het rouleren van leden, iedere maand een lid eruit, en een ander forumlid erin etc. Uiteindelijk is er voor gekozen dat de Community Council de leden uitnodigt, het was tenslotte "hun" board, en zij moesten er prettig mee kunnen werken. De community council heeft geprobeerd een samenstelling van betrokken forumleden voor het board te maken die de diversiteit op het forum representeert, goed kan samenwerken, en betrouwbaar is.

Inmiddels krijgt het "board" een iets andere invulling. De relatie tussen team en board is zeer recent directer geworden. Teamleden mogen nu direct zelf in het board posten (dat mocht eerder niet om de onafhankelijkheid van het board te garanderen), en direct deelnemen aan discussies in het board. De taak van het board is dezelfde, het bekritiseren van plannen van het team, en het inbrengen van nieuwe ideeën voor het team. Het verschil tussen het board en de rest van de community is dat het board bij alles wat in het team speelt op de hoogte gebracht kan worden. Ook heel vroeg bij zaken die (nog) niet openbaar kunnen.

@Femke
Als je van mening bent dat het werven van leden voor dit board anders moet kan je dit onderwerp natuurlijk op de agenda van de volgende irc meeting zetten.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/11, 19:23:18 door Thomas de Graaff »

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/11, 19:24:56 »
Nu heb ik het log van gister gelezen maar als je in een irc meeting mensen links laat liggen en later vreemd op kijkt dat die gene weg is gegaan vind ik zo'n irc meeting ook maar flauwe kul, voor mij al een reden om niet naar zo'n irc meeting te komen.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/11, 19:32:21 door bas »
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/11, 19:52:49 »
Offtopic:
Nu heb ik het log van gister gelezen maar ik als in een irc meeting mensen links laat liggen en later vreemd op kijkt dat die gene weg is gegaan vind ik zo'n irc meeting ook maar flauwe kul, voor mij al een reden om niet naar zo'n irc meeting te komen.

Je hebt het denk ik over Femke? Ze kwam, zoals ze zelf aangaf, te laat binnen, en de meeting was al bezig. Ze begint (19:36) vervolgens haar opmerkingen te plaatsen, walst over de gaande discussie heen, en een minuut later trekt Femke al de conclusie dat ze er voor Jan Lul bij zit (19:37). Normaal als je zo handeld bij een vergadering mag je blij zijn als je bij de rest van de vergadering mag blijven zitten. Laten we wel wezen..

Maar goed. Een minuut later (19:38) wordt er wel degelijk gereageerd op het punt dat Femke maakte. Maar Femke's standpunt staat al vast, ze wordt genegeerd. Dit terwijl er wel degelijk op haar punt gereageerd wordt. Alleen SWAT had denk ik wel eerder op Femke kunnen reageren daar hij discussieleider was, maar om 19:40 geeft hij duidelijk aan dat er later teruggekomen wordt op het punt Dave dat Femke inbracht. Dat is ook gedaan, dat Femke toen inmiddels weg was mag jij normaal vinden, maar het is geen ongebruikelijke procedure in een vergadering om een punt dat ingebracht wordt door te schuiven naar het einde van de vergadering.

Misschien dat het niet soepeltjes ging, maar dat ligt denk ik meer aan de communicatie van Femke dan aan iets anders.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/11, 19:54:28 door Thomas de Graaff »

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/11, 20:39:55 »
En dan is er nog het vooraf besproken punten topic wat besproken zal worden in de meeting voor als er leden zijn die er niet bij kunnen zijn.
Zoals het deel van het dossier/registratie ook een flauwekul zeggen het is een voorstel word op in gegaan in de meeting waar als je tussen de regels door leest allang vast heeft gestaan dat het gewoon door zou gaan, en amper echt besproken is. En op de kritiek eigenlijk niet eens in gegaan is.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/11, 21:21:26 »
Bas, kan je even aangeven wat die kritiek was waar niet op is ingegaan?

En dat het voorstel op voorhand allang vastgestaan zou hebben is niet correct, het voorstel heeft belangrijke wijzigingen ondergaan ten gevolge van de kritiek die in de forumdraad hierop geleverd is. Zie ook:
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/(irc-meeting)-voorstel-nieuwe-werkwijze-modereren-forum/msg534006/#msg534006

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/11, 21:32:19 »
Nou de kritiek dus uit dat hele topic ik had toch wel verwacht dat dat wat meer aangehaald zou worden maar niet dus.
Ik hou er ook mee op met deze onzin.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/11, 21:46:38 »
Prima. :) Dat lijkt me ook beter eerlijk gezegd. Zeggen dat er niet op kritiek wordt ingegaan, en vervolgens niet duidelijk maken welke kritiek dat dan was, sja.. daar kan natuurlijk niemand wat mee.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/11, 21:57:00 »
Prima. :) Dat lijkt me ook beter eerlijk gezegd. Zeggen dat er niet op kritiek wordt ingegaan, en vervolgens niet duidelijk maken welke kritiek dat dan was, sja.. daar kan natuurlijk niemand wat mee.

Het hele topic staat vol met kritiek maar daar lees jij natuurlijk overheen.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #19 Gepost op: 2010/01/11, 22:02:49 »
Nee hoor Bas. Zoals ik al eerder heb aangegeven  is het voorstel op verschillende belangrijke punten aangepast ten gevolge van de kritieken die in die draad zijn geleverd. Jij beweert dat er niet op kritiek is ingegaan, ik vraag je dus om je stelling te funderen door aan te geven op welke kritiek niet is ingegaan. Door dergelijke loze, ongefundeerde opmerkingen als hieronder geciteerd te maken, draag je niet bij aan een zinvolle discussie.

Het hele topic staat vol met kritiek maar daar lees jij natuurlijk overheen.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/11, 22:07:48 »
Ik ben niet zinvol en jij hebt een bril nodig.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt


Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #22 Gepost op: 2010/01/12, 12:24:03 »
Klopt helemaal, ik kwam te laat de meeting binnen en vroeg mij af welk onderwerp er nu bezig was, of dat de opgelost knop was. Mag ik dat vragen of niet? En als jij Thomas dat walsen noemt, dan weet ik niet wat jij nu aan het doen bent.

Femke, lees de log nog maar eens... Want hoewel je dat hierboven beweert, vraag je niet over welk onderwerp bezig was. Je stelt vast dat het onderwerp de opgelost knop is, en vervolgens begin je je punt in hoog tempo te posten zonder even het woord te vragen oid. omdat je wat laat bent binnen gekomen. Dat noem ik over de gaande discussie heenwalsen.

Citaat
En
 wie denkt dat ik weg gegaan ben om dat gene wat Bas en Thomas beschrijven, heeft het goed mis.
Ik heb ook nog een leven naast Ubuntu en ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil. Ook om weg te gaan wanneer ik dat wil en wanneer dat nodig is. Wat een flauwekul beschrijf je hier Thomas!!
Hoe kom je erbij dat ik vaststel waarom je bent weggegaan? Ik geef alleen aan dat je weg bent gegaan. Dat is inderdaad je goed recht, maar als er een punt naar voren is geschoven in een vergadering dat je zelf hebt ingebracht is het niet zo handig om bij de bespreking daarvan dan niet aanwezig te zijn.

Citaat
Inderdaad Bas, ik lees het net zo als jij. Er is nog steeds veel kritiek over dat administratie gedoe, maar als daar niet over gesproken wordt in een meeting (waarschijnlijk omdat men het toch door laat gaan) waar is dan een meeting voor? Waar zijn dan de punten voor de vergadering voor nodig?
In de agenda van de wiki stonden duidelijk de belangrijkste punten uit de draad op het forum gemeld:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20100110

 In de draad op het forum zelf heeft nog een oproep gestaan om deze punten aan te vullen als iemand van mening was dat het onvolledig was:
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/(irc-meeting)-voorstel-nieuwe-werkwijze-modereren-forum/msg538958/#msg538958

Dat er niemand was die deze punten heeft aangevuld, of uitgebreid wou bespreken dat is jammer voor de mensen die belang hechten aan punten die niet aan de orde zijn geweest, maar dat kan je verder niemand kwalijk. Het staat eenieder vrij om deel te nemen aan de irc meeting en zijn of haar belangen te vertegenwoordigen.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/12, 12:32:37 door Thomas de Graaff »

Offline track

  • Lid
Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #23 Gepost op: 2010/01/12, 13:32:43 »
Deze discussie bevalt mij helemaal niet.

Ik heb ook de log van de irc-meeting gelezen en het valt mij op dat Femke meerdere malen geprobeert heeft
oom aandacht voor het onderwerp "Dave" te krijgen, maar haast niemand is erop ingegaan.
SWAT heeft dit punt aan het eind verplaatst maar feitelijk werd er niet meer over gesproken.

En als ik de oorspronkelijke draad opzoek:  http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/werken-pb's-met-vertraging-of/msg522271/#msg522271
dan wordt ook daar zichtbaar dat daar al iets behoorlijk mis is gegaan tussen het team en Dave.

Ik heb het gevoel dat hier mogelijk zelfs persoonlijke differenties in het spel zijn, in ieder geval is dit geen voorbeeld
van een oprechte en rechtstreekse communicatie.  Het is beslist geen oplossing als je differenties negeert en probeert
onder de tafel te schuiven. 
En ik vind het onfair als nu iemand Femke verwijt dat zij aan dit spel niet meedoet.   (sorry !)

Hoe dat van de technische kant zit kan ik niet beoordelen, ik heb er te weinig verstand van forum-software.
Maar die stijl van communictie is een no-go. 
En ik wens dat deze misklank opgeruimd wordt, van beide kanten.

Zover mijn 2½ centen als een buitenstaander.

track

Re: [IRC meeting 10/02/2010]communicatie team»»forum
« Reactie #24 Gepost op: 2010/01/12, 14:04:27 »
Wat mij betreft even bij de feiten blijven. Op Femke is wel degelijk gereageerd. Een minuut nadat Femke haar punt heeft duidelijkgemaakt wordt er door verschillende mensen aangegeven dat ze niet weten van de kwestie Dave. Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor mij was dit oprecht. Zelf ga ik een paar minuten later tegen de leider van de discussie SWAT in omdat ik doorheb dat Femke geen genoegen neemt met het vooruitschuiven van de kwestie Dave in de vergadering, en stel voor dat er contact opgenomen wordt met Dave om dit uit te praten.

Uiteindelijk is de kwestie Dave aan het einde van de vergadering wel degelijk behandeld, en is er afgesproken dat rman contact opneemt met Dave om te kijken wat er nu aan de hand was, en of Dave zijn aanbod genegeerd is. Want als dat het geval is is dat natuurlijk kwalijk.

Ik ben het er mee eens dat SWAT de vergadering nogal strak leidde, maar wil niet zeggen dat Femke geheel genegeerd is of dat er dingen onder de tafel worden geschoven oid. Dat klopt namelijk gewoon niet met de feiten.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/12, 14:17:37 door Thomas de Graaff »