Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb  (gelezen 699 keer)

Offline carbon

  • Lid
usb
« Gepost op: 2016/02/06, 13:17:38 »
Hallo beste mensen,

Ik heb een live iso usb, als ik daar mee werk zonder instal te doen, hoe krijg ik mijn bewerkingen/ foto,s dan op de usb pen. Als ik dan herstart ben ik alles kwijt. Hoe safe ik dat dan?
Is dit mogelijk?

Carbon.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline jan11000

  • Lid
Re: usb
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/06, 13:35:35 »
Als je in linux een usb stick maakt, dan wordt er gevraagd om een gedeelte vrij te houden om files op te slaan.
Hoe dit precies werkt weet ik niet.(startup disk creator of unetbootin).

Wel is het niet verstandig om files op een usb stick op te slaan, en niet ook een copy naar een harde schijf, een usb stick kan snel weigeren, dus laat ook een copy op de hd achter.

Offline carbon

  • Lid
Re: usb
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/06, 14:36:46 »
Foto,s en dergelijke kan ik opslaan, programma,s helaas nog niet. Wie weet hoe ik die kan blijven behouden na stroomuitval?
Had ergens gelezen dat kan wel kan, maar das erg lang geleden, weet niet meer waar dat staat.

Carbon.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline DeBaas

  • Lid
Re: usb
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/06, 15:10:45 »
Ja het is mogelijk, wel erg traag en Google is je leermeester.

klik
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: usb
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/06, 15:56:23 »
Het is ook mogelijk, om een "echte" installatie te doen op een USB stick, je hebt dan gewoon een bruikbare (trage) PC.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline carbon

  • Lid
Re: usb
« Reactie #5 Gepost op: 2016/02/06, 16:03:15 »
Het is ook mogelijk, om een "echte" installatie te doen op een USB stick, je hebt dan gewoon een bruikbare (trage) PC.
Ja haha en toen ging het mis had sdb1 als schijf, maar ging anders dan geplant, toen was ik alles kwijrt op hd.
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: usb
« Reactie #6 Gepost op: 2016/02/06, 16:32:28 »
Ja haha en toen ging het mis had sdb1 als schijf, maar ging anders dan geplant, toen was ik alles kwijrt op hd.
Dat komt, omdat een /dev/sdb1 een andere keer /dev/sdx1 kan zijn.
Dit los ik op, door een label aan de partitie(s) te hangen, b.v. usb_Linux, dan is vergissen onmogelijk.
Wel oppassen met de locatie van Grub........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: usb
« Reactie #7 Gepost op: 2016/02/08, 20:30:14 »
Hallo Carbon, ik neem aan dat je AntiX of MX gebruikt.
In het geval van MX (ik vermoed dat je dit bedoeld) heb je ook nog te maken met 'legacy' en 'UEFI' modus.
Ik neem aan dat je eigenlijk een livestick wilt hebben waar je ook dingen bij op kunt slaan (persistence).
Op deze youtube kanaal (runwiththedolphin) https://www.youtube.com/channel/UCFWlej2CSKlXW5uE9opXukQ  staan beide methodes uitgelegd. Er is daar overigens heel veel uitleg te vinden voor de beginners tot gevorderden wat betreft de AntiX en MX distro's. Succes!
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline carbon

  • Lid
Re: usb
« Reactie #8 Gepost op: 2016/02/09, 03:09:54 »
Dank je wel Theo voor de link !!
ik heb nu mijn Snapshot (die ik eens gemaakt heb) op mijn usb stikkie staan met alle programma,s waar ik graag mee werk..en dat draait als een trein.

Helemaal blij ;-)
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: usb
« Reactie #9 Gepost op: 2016/02/09, 21:27:08 »
Mooi dat het gelukt is :) Ik volg het daar een beetje in de community, want een aantal (lichtgewicht) ideeën zijn zeker ook bruikbaar voor andere Debian achtigen en Ubuntu.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint