Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tekst als bijlage  (gelezen 1708 keer)

Offline sew

  • Lid
tekst als bijlage
« Gepost op: 2010/12/11, 23:56:16 »
als ik vanaf ubuntu een tekst als bijlage verstuur per mail kan de ontvanger dat niet openen.
hoe moet ik dat probleem oplossen ?

Re: tekst als bijlage
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/11, 23:57:27 »
Welk emailprogramma? Heeft het bestand wel de .txt extensie?

Offline sew

  • Lid
Re: tekst als bijlage
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/12, 00:14:30 »
Welk emailprogramma? Heeft het bestand wel de .txt extensie?


ik heb een tekst geschreven in het programma van ubuntu en opgeslagen en daarna als bijlage in een mail meegestuurd

Re: tekst als bijlage
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/12, 00:19:26 »
Welk programma van Ubuntu? OpenOffice, Gedit (teksteditor), Abiword, ...? Heeft deze een correcte extensie die in Windows te gebruiken is, zoals .txt?

Met welk emailprogramma? Evolution, Thunderbird, GMail webclient, ...?

Zonder deze info is het onmogelijk om een oplossing te zoeken.

Offline sew

  • Lid
Re: tekst als bijlage
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/12, 00:38:27 »
Welk programma van Ubuntu? OpenOffice, Gedit (teksteditor), Abiword, ...? Heeft deze een correcte extensie die in Windows te gebruiken is, zoals .txt?

Met welk emailprogramma? Evolution, Thunderbird, GMail webclient, ...?

Zonder deze info is het onmogelijk om een oplossing te zoeken.


open office

gmail

Re: tekst als bijlage
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/12, 01:20:37 »
Dan gok ik dat het bestand in odt staat en de ontvanger dit niet kan lezen met Microsoft Office.

Sla het bestand in OpenOffice eens op als doc. Dit kan door te kiezen voor "Opslaan als..." en dan rechtsonder voor "Microsoft Word 97/2000/XP (.doc)".

Offline sew

  • Lid
Re: tekst als bijlage
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/12, 02:35:19 »
Dan gok ik dat het bestand in odt staat en de ontvanger dit niet kan lezen met Microsoft Office.

Sla het bestand in OpenOffice eens op als doc. Dit kan door te kiezen voor "Opslaan als..." en dan rechtsonder voor "Microsoft Word 97/2000/XP (.doc)".


ik ga het proberen
dank je wel
bij opslaan als zag ik niet microsoft word 97 staan maar ik ga nog eens goed kijken

Offline sew

  • Lid
Re: tekst als bijlage
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/12, 02:51:56 »
Dan gok ik dat het bestand in odt staat en de ontvanger dit niet kan lezen met Microsoft Office.

Sla het bestand in OpenOffice eens op als doc. Dit kan door te kiezen voor "Opslaan als..." en dan rechtsonder voor "Microsoft Word 97/2000/XP (.doc)".


ik ga het proberen
dank je wel
bij opslaan als zag ik niet microsoft word 97 staan maar ik ga nog eens goed kijken


rechtsonder zie ik niet staan wat je omschrijft

Re: tekst als bijlage
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/12, 07:23:30 »
Open Office is standaard .odt, het Open Document formaat. Alleen MS Office 2010 en hoger kunnen dit lezen als ik het goed heb.

En bij opslaan als je naast waar je de naam opgeeft een optie staan 'opslaan als [.odt]' gok ik.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: tekst als bijlage
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/12, 10:04:43 »
Misschien heb je iets over het hoofd gezien;

kies je tekst --> 'bestand opslaan als' kiezen

dan kies je in dat nieuwe venster het 'bestandstype' (staat met een + teken op dat scherm)

Scroll in het uitgeklapte venster naar Microsoft word .doc (97/2000/XP)

en sla dit dan op op een locatie naar wens .

Dan in Evolution de bijlage toevoegen en verzenden .


Ps het 'opslaan als' kan je eenvoudig met de toesten  Ctrl+shift+s bereiken !!

Succes !!


Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Mikkel

  • Lid
Re: tekst als bijlage
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/13, 19:54:25 »
Een plaatje erbij ter verduidelijking........ ;)
Dit lijstje krijg je te zien wanneer je in OpenOffice.org een document opslaat via menu Bestand, Opslaan als... en in het venster dat dan opent, klikt op de knop '0DF-tekstdocument (.odt)'.