Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu 8.04 + Windows Active Directory probleempje  (gelezen 992 keer)

Kubuntu 8.04 + Windows Active Directory probleempje
« Gepost op: 2008/12/18, 11:06:19 »
Op mijn Kubuntu installatie heb ik AD authenticatie ingesteld. Werkt allemaal prima, is winbind icm ldap, op één dingetje na en dat is dat winbind ergens op blijft hangen bij het opstarten. Ik krijg dan de melding Could not receive trustdoms in /var/log/samba/smbd.log en vervolgens kan winbind geen gebruikersgegevens opvragen. Het rare is dat precies 5 minuten later de trusted domains alsnog opduiken in de logs en alles werkt dan wel weer. Ook als ik vanaf de command line winbind herstart worden de trusted domains ook meteen toegevoegd. Debug level op 10 zetten in smb.conf onthult geen spannende dingen waar ik wat aan heb. Ook heb ik samba al geüpdate naar 3.2.5 vanuit de Debian Sid repo omdat er een bug in 3.0.28a zit die misschien de oorzaak zou kunnen zijn. Ook het herstarten van winbind vanuit rc.local helpt niet, dan zie ik de melding Could not receive trustdoms gewoon twee keer voorbij komen. Als iemand hier een remedie voor weet, graag! Het gekke is ook dat het op mijn Fedora 9 bak wél werkt met praktisch dezelfde instellingen.

Jeremy

Re: Kubuntu 8.04 + Windows Active Directory probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/18, 15:39:28 »
Een herstart van winbind vanuit /etc/kde/kdm/Xsetup lijkt de boel aan te zwengelen. Maar ook dat werkt niet feilloos en is ook niet de manier natuurlijk. Dus als iemand een betere oplossing heeft, graag.