Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IE 11 win 7 in Virtualbox  (gelezen 688 keer)

IE 11 win 7 in Virtualbox
« Gepost op: 2016/01/04, 16:47:36 »
Misschien een rare vraag, maar met google ben ik niet veel wijzer geworden. Ik draai nu IE 11 win 7 op VB, en ik vroeg me af of Windows geupdate moet worden. Ik draai wel AVG antivirus, maar updaten wil hij niet. Laat ik hem op automatische updates staan, dan blijft de processor vol draaien. Dus heb ik die uitgezet, en dat scheelt een hoop. Maar handmatig updaten wil hij niet. Nu ben ik er wel achter dat het aan de netwerkinstelling ligt, die staat bij mij op NAT. Daar is bewust voor gekozen door MS, een update zou de versie van IE kunnen aanpassen, en dat is niet gewenst bij websites testen. Voor mij is dat niet aan de orde.Ik vraag me alleen af of updates echt noodzakelijk zijn, ook al surf ik niet met Win?  ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/01/04, 16:52:44 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/04, 18:52:25 »
Ik zou beslist geen updates toepassen in die Win 7-VM: duurt allemaal veel te lang..... Als je er niet mee websurft, waarom zou je?  Mocht er een of andere besmetting in komen, dan gooi je de VM gewoon weg.  :)

Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/04, 19:04:26 »
Dat is mooi.  :)
Ik had het trouwens via jouw handleiding op je site gedaan. Ik heb hiervoor alleen maar Linux distro's in VB gedraaid gehad, met  Win in VB heb ik geen ervaring. Ik heb die Win nodig voor Bryce 5 en Photo Impact, dus ik ben zeer geholpen met je tip.
Kubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/04, 19:06:33 »
Mooi zo!   :)

Overigens: ik ben van plan om eens een keertje zo'n Windows 7-VM maximaal te besmetten met alle kwaadaardige zooi die ik maar kan vinden.... Gewoon voor de lol. Kijken wat er allemaal gebeurt.  =D

Na dat experiment duvel ik de betreffende VM uiteraard gewoon weg.

Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/04, 19:08:33 »
Ik ben zeer benieuwd wat er dan gebeurd. Dus ik hou het wel in de gaten wanneer je met het experiment begint.  =D
Kubuntu 20.04

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/04, 20:07:11 »
Overigens: ik ben van plan om eens een keertje zo'n Windows 7-VM maximaal te besmetten met alle kwaadaardige zooi die ik maar kan vinden.... Gewoon voor de lol.
In dat geval: ook virtualisatiesoftware als Virtualbox is “slechts” software en kan zal kwetsbaarheden bevatten. Het is niet onmogelijk vanuit een gastcomputer kwaadaardige code op de gastheer uit te voeren (voorbeeldje) of een andere gastcomputers te infecteren. Of via de virtuele netwerkaansluiting andere apparaten in je netwerk aan te vallen.
100% zekerheid is er ook met een VM niet maar als de originele vraagsteller uitsluitend offline bepaalde (vertrouwde) software gebruikt (dus niet internetten met IE) is de kans op besmetting beperkt (maar pas wel op, je speelt met vuur).
« Laatst bewerkt op: 2016/01/04, 22:53:45 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/04, 20:37:08 »
Ik gebruik het wel offline. Voor de rest  heb ik het niet nodig. Alleen voor programma's die niet draaien op Linux. Met Wine heb ik dat ook wel eens gedaan, maar die laat een hoop troep achter op mijn systeem die niet te verwijderen is (nadat ik wine verwijderd heb). Ik heb net een schone Mint 17.3 install gedaan, vandaar dat ik die Wine niet meer wil. ;)

Ik heb trouwens de 3d acceleratie uitstaan, dus dat scheelt. ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/01/04, 20:43:49 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/04, 22:41:53 »
Alleen voor programma's die niet draaien op Linux. Met Wine heb ik dat ook wel eens gedaan, maar die laat een hoop troep achter op mijn systeem die niet te verwijderen is (nadat ik wine verwijderd heb).
Wat noem je “troep”? Het installatieprogramma zal naast de wine-motor automatisch aanvullende software installeren, bijvoorbeeld MS-fonts. Als je wine weer wist blijven die mogelijk achter maar wat is daarvan het probleem? Als je die bepaalde Windows programma’s op Linux wil gebruiken waarom wil je wine dan überhaupt weer wissen?
Uiteindelijk is de keuze aan jou maar als die programma’s goed werken met wine zou ik daar zelf geen extra virtueel Windows-systeem voor installeren, dat installeert nog veel meer (closed-source) “troep” (en gebruikt meer opslag, geheugen, processorkracht enz.)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: IE 11 win 7 in Virtualbox
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/04, 23:15:00 »
Met 'troep' bedoel ik verwijzingen naar een internet explorer om programma's mee te openen, terwijl ik Wine finaal verwijderd heb en die programma verwijzingen naar IE nergens op mijn systeem terug kon vinden. Als ik een foto wilde openen (openen met andere toepassing) met bv. Gimp, kreeg ik ook 3 verwijzingen te zien naar IE.
Kubuntu 20.04