Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] ubuntu 11 panel verdwenen  (gelezen 2170 keer)

[OPGELOST] ubuntu 11 panel verdwenen
« Gepost op: 2011/04/12, 09:13:59 »
Beste mensen,

als eerste vind ik het erg vervelend een nieuw topic te moeten starten over een misschien bekend probleem, maar ik heb helaas nog geen oplossing gevonden.

Afgelopen weekend heb ik mijn laptop weer eens nieuw leven ingeblazen en heb er toen meteen maar de nieuwste ubuntu opgezt.
Gister kreeg ik vervolgens het probleem dat mijn panel (taakbalk) volledig verdwenen was. Met ALT+F1 kon in nog we in mijn "start" menu komen, maar kon niks vinden wat het panel terug zou moeten brengen.
De eerste oplossing op internet was: klik rechtermuisknop en voeg panel toe. Maar helaas bij rechtermuisklik krijg ik deze optie niet. Ik krijg alleen de bureaublad opties.
De tweede oplossing was veelbelovend:
met ctrl+alt+f1 zult ge wel nog in een terminal komen.
daar moet ge u eerst inloggen en typ dan:
sudo apt-get install gnome-panel
dan:
reboot  (of sudo reboot kan ook zijn)


Gister avond heeft dit gewerkt en stond mijn menubalk er weer. Maar deze ochtend was hij weer verdwenen en helaas werkt bovengenoemde oplossing niet meer.

Mijn vraag is nu, is er nog een andere oplossing, ligt het aan de beta versie van ubuntu 11 of is mijn laptop misschien toch meer overleden dan dat ik dacht?

Alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2011/04/13, 23:03:27 door knorriedezoveelste »

Re: ubuntu 11 panel verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 11:23:26 »
Probeer eens het volgende:

Alt-F2
Dan "gnome-panel" <enter>

Als het goed is heb je dan je panelen weer terug. Om er voor te zorgen dat je de volgende keer ook weer je panelen ziet:

Systeem - Voorkeuren - Opstart-toepassingen

Dan tabblad opties. Vinkje zetten bij "Automatisch actieve toepassing onthouden bij uitloggen"

Alle toepassingen die je niet automatisch op wilt starten (bijv. je browser) sluiten en uitloggen.

Als je nu weer inlogt heb je als het goed nog steeds (of weer) je panelen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu 11 panel verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/12, 11:30:55 »
11.04 is nog steeds in bèta en zit daarom nog stikvol fouten. Het heeft geen zin om daar al teveel aandacht aan te besteden. Doorgaans verdwijnen ze weer na een nieuwe ronde updates....

Meld het eens op Launchpad? Dan lezen de ontwikkelaars mee.

Re: ubuntu 11 panel verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/13, 23:03:03 »
Beste Mensen,

bedankt voor de antwoorden, probleem uiteindelijk simpel opgelost: update was nodig. Heb lijstje van Pjotr nog eens goed doorgelezen. Thnx