Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: E-mail en uitwisselbaarheid  (gelezen 1703 keer)

E-mail en uitwisselbaarheid
« Gepost op: 2006/09/25, 17:53:32 »
Denk er serieus over om 'over te stappen'.

I.v.m. mijn Palm zou ik Evolution willen gebruiken (kalenderfuncties e.d.); wat mail betreft heb ik ook wel goede ervaringen met Thunderbird onder XP, hoewel ik toch nog Outlook gebruik.

Wat ik me afvraag: hoe zit het met de uitwisselbaarheid van mails tussen de programma's? Kan ik van Evolution overstappen naar Thunderbird en alle mail meenemen? Ik kan er niets over vinden; er wordt alleen gesproken over standaardisering van bv tekstbestanden

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/25, 18:20:05 »
Thundebird XP -> Thunderbird Lin gaat zeker (gewoon de map kopi

Offline theokus

  • Lid
E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/25, 19:16:14 »
Citaat van: zappa
Thundebird XP -> Thunderbird Lin gaat zeker (gewoon de map kopi
As good as it gets

Offline eendje

  • Lid
E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/25, 20:53:58 »
@R Smit

Als ik je vraag lees kom ik een beetje in de war. Wil je de mail van Thunderbird naar Evolution overzetten of juist andersom. Van Thunderbird naar Evolution wil wel (Heb ik zelf ook gedaan) andersom weet ik niet. Als je nu nog Outlook gebruikt en je wilt over naar Evolution zou ik je aanraden om het in 2 stappen te doen. Eerst in XP van Outlook naar Thunderbird en dan van Thinderbird naar Evolution. In de help van Evolution staat een beschrijving over hoe dit werkt. Is wel wat bewerkelijk, want je moet elke map apart bewaren.

Het adresboek --> Ik had geen adresboek, dus er was niets te migreren ;) In Evolution zie ik wel de mogelijk om Vcards en vCalander bestanden te importeren, dus het zou wel mogelijk moeten zijn.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Jenske

  • Lid
E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/25, 21:01:51 »
Dag,

Ik heb goede ervaring met het overzetten van Evolution naar Thunderbird, maar dan enkel voor de mails.
Ik gebruik namelijk Thunderbird als een mailverwerker voor mijn yahoo-adres.

E
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/25, 22:37:20 »
Citaat van: eendje
@R Smit

Als ik je vraag lees kom ik een beetje in de war. Wil je de mail van Thunderbird naar Evolution overzetten of juist andersom. Van Thunderbird naar Evolution wil wel (Heb ik zelf ook gedaan) andersom weet ik niet. Als je nu nog Outlook gebruikt en je wilt over naar Evolution zou ik je aanraden om het in 2 stappen te doen. Eerst in XP van Outlook naar Thunderbird en dan van Thinderbird naar Evolution. In de help van Evolution staat een beschrijving over hoe dit werkt. Is wel wat bewerkelijk, want je moet elke map apart bewaren.

Het adresboek --> Ik had geen adresboek, dus er was niets te migreren ;) In Evolution zie ik wel de mogelijk om Vcards en vCalander bestanden te importeren, dus het zou wel mogelijk moeten zijn.
Ik wil gewoon weten wat de mogelijkheden zijn, of ik naar harte(n)lust kan experimenteren met mailprogramma's en of ik naderhand alle mails kan importeren in het programma van mijn keuze. Ja, ik kan natuurlijk alle mail op de server laten staan, maar als je 1-2 maanden wil experimenteren is dat niet zo handig.

Wat Evolution en Palm betreft:  ik wil inderdaad zeker weten of ik alles perfect kan synchroniseren voordat ik de grote overstap waag.

Offline mcgyver

  • Lid
E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/25, 22:43:09 »
Doe in xp van outlook naar thunderbird. Exporteer dan van thunderbird naar memorystick. In Linux importeer je dan vanuit je memorystick weer in thunderbird(linux) Geen dataverlies. Ook niet van contacts. Evolution geeft wel dataverlies. Synchronisatie weet ik niet.

Offline Jelle

  • Lid
E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/26, 09:52:52 »
Adressen kan volgens mij alleen met export/import.
Met de e-mails is wel meer mogelijk.

Zelf heb ik het volgende gedaan:

In XP thunderbird openen, rechtermuisknop klikken op 'Lokale mappen'. Zo wist ik waar thunderbird alle mail bewaart. Deze mappen heb ik vervolgens (via deze computer of verkenner) gekopieerd naar een FAT32 partitie, in een map met de naam 'gedeelde thunderbird mappen' Daarna in thunderbird weer rechtermuis op 'locale mappen' dan klikken op 'eigenschappen' en daar het pad veranderen in (in mijn geval) d:/gedeelde thunderbird mappen/local files.

Nu ubuntu opstarten, thunderbird, en ook daar 'lokale mappen' laten verwijzen naar de map 'gedeelde thunderbird mappen/local files'

Het maakt nu niet meer uit of ik in Ubuntu de mail ophaal of dat mijn vrouw dit doet in XP. Het komt allemaal in dezelfde mappen.

Ik ken Evolution (nog) niet, maar ik stel me zo voor dat je ook daar het pad naar de mappen met mail kunt wijzigen.

E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/27, 08:54:26 »
Citaat van: Jelle
...

Het maakt nu niet meer uit of ik in Ubuntu de mail ophaal of dat mijn vrouw dit doet in XP. Het komt allemaal in dezelfde mappen.

Ik ken Evolution (nog) niet, maar ik stel me zo voor dat je ook daar het pad naar de mappen met mail kunt wijzigen.
Dat is een goede truc, maar er is dus blijkbaar geen mogelijkheid om van TB naar Evolution (of omgekeerd) over te stappen met meenemen van alle mail. Er is dus blijkbaar nog geen universele e-mailformaat of goede conversiesoftware.

Saamelainen

  • Gast
E-mail en uitwisselbaarheid
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/27, 10:28:07 »
Nog een grappige tip voor mensen met zee