Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke distributie (???)  (gelezen 6065 keer)

Offline bjeli

  • Lid
Welke distributie (???)
« Gepost op: 2013/04/14, 01:22:26 »
Hoi iedereen,

Van het onderwerp alleen al krijg ik al buik pijn. Deze vraag is al zo oud als de weg naar Rome. Maar hopelijk nemen jullie mijn vraag (vragen) serieus. Smaken verschillen, meningen verschillen, gebruik verschilt. Maar antwoorden geven op mijn vragen en erover praten, kan altijd lijkt me?

Ten eerste; hardware. http://www.sony.nl/product/vn-y-series/vpcyb1s1e Het zou dus fijn zijn als de distributie hier naadloos mee kan werken.

Dat is dus een van mijn eerste wensen. Dat het maximale uit mijn bescheiden laptop kan halen.

Sorry als onderstaande voor sommigen als vloeken in de kerk is. Maar zelf heb ik al tig keer met Ubuntu geprobeerd. Tot heden nog niet super gelukt. Terwijl het me boeit en niet los laat. Graag zou ik windows op een heel laag pitje zetten.

Andere wensen zijn, redelijk makkelijk in gebruik. Bij voorkeur dat het een beetje op windows lijkt. Wel mooi maar heel soepel verloopt. Ivm mijn hardware dus niet de zwaarste van het zwaarste.  Hou ook van OS X stijl/look.

Zie verschillende distributies, natuurlijk alle *buntu. Maar ook veel andere. Ik weet gewoon niet waar ik kan beginnen maar geen zin om allllle versies uit te proberen.

Voorkeur om makkelijk up to date te houden. Ook programmas installeren zoals de ubuntu software centrum. Dagelijks gebruik is surfen, torrent client en videos van alle formaten afspelen.

Windows is mijn intentie om pure noodzaak erbij te laten. Voor MS Office en iTunes (voor iPhone).

Hopelijk kan iemand me helpen. Of anders nog meer vragen stellen haha. Dan kan ik mee helpen.

Groeten

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline Bloom

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/14, 03:21:22 »
In principe zou elke moderne Linux keurig moeten werken op je hardware.
Wil je een desktop die meer op die van Windows lijkt, kijk dan eerder naar Linux Mint. De versies met een nummer (huidige is Mint 14) zijn op Ubuntu gebaseerd.

Ik zie dat je notebook een AMD Radeon HD6310 grafische kaart heeft. Heel veel Linux'en leveren een zwart scherm op (of een scherm met gekleurde ruis) en dat komt omdat een welbepaalde kernelparameter niet goed staat.
Wacht bij het booten totdat je het scherm van Grub (het bootmenusysteem) ziet en druk dan een keer op Esc om het automatisch booten te stoppen. De cursor zou op de normale startlijn van Linux Mint moeten staan. Druk op 'Tab' om de editor te openen. Navigeer naar de regel beginnend met linux en eindigend op quiet splash.
Ga achter die 'splash' staan, tik een spatie en voeg dan deze parameters toe: nomodeset radeon.modeset=0
Nu zou je een normale grafische omgeving moeten zien. Als dit de 'live'-omgeving is, kun je het systeem nu installeren. Helaas worden hierbij de kernelparameters niet mee overgenomen. Als je het kersvers geïnstalleerde systeem dus start, krijg je opnieuw een zwart of "ruizig" scherm. Voorkom dat door de instructies van hierboven te herhalen.
Hiermee verander je de kernelparamters alleen voor deze lopende sessie. Na elke reboot zou je dit opnieuw moeten doen. Om de juiste parameters permanent te maken, wijzigen we de geïnstalleerde grub-configuratie.
(vervang in het onderstaande gedit door pluma voor een MATE-desktop en door leafpad voor een XFCE-desktop)
sudo gedit /etc/default/grubTik je wachtwoord in. Je ziet niks, dat is normaal.
Zoek de lijn beginnend met linux en eindigend op quiet splash.
Ga achter die 'splash' staan, tik een spatie en voeg dan deze parameters toe: nomodeset radeon.modeset=0
Bewaar en sluit af.
Voer nu dit uit:
sudo update-grubDit maakt de wijziging permanent in je systeem. Na elke boot zal dit nu automatisch uitgevoerd worden.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/14, 07:48:52 »
Kijk eens op distrowatch.com; zoveel keus...

iets uit de ubuntu-school: Ubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Xubuntu of Mint, Bodhi
of iets moois met RPM-pakketten: Mageia, PCLinuxOS, Rosa

 Voor zover ik weet draait MS-office ondertussen heel aardig onder wine in Linux.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/14, 09:54:15 »
Kubuntu lijkt een beetje op windows, maar linux is toch anders, dus je zult toch tijd erin moeten steken om dit te leren.

Indien je iets lichters zoekt dan is xubuntu of lubuntu een goede keus.
Ik gebruik zelf xubuntu met een i7 920(met een ssd wat veel uitmaakt), is lekker vlug.

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/14, 10:55:52 »
Hoi allen,

Bedankt voor jullie wederom snelle reacties. Iets wat de Ubuntu familie me erg aanspreekt!

Tijd er in steken om het te leren is prima. Maar met windows bedoel ik meer dat het niet nodig is om te tweaken alvorens het prima draait. Ik wil niet zeggen dat Windows top is. Als je huis tuin en keuken gebruiker bent zet je aan en ga je aan de slag.

Ik wil ieder geval bij de Ubuntu familie blijven die de software center hebben?

Verder heb ik de tip van Ramana opgevolgd en naar distrowatch.com gegaan. Ik heb een top 10 lijstje gevonden en die bekeken. Inderdaad zoals jan11000 aangeeft, kwam ik zelf ook uit op xubuntu. Het startmenu (KDE - Kubuntu ?) hoeft niet per se op windows te lijken. Dan hou ik meer van OS X en zo kwam ik Pinguy OS tegen. Ergens las ik dat het op ubuntu gebasseerd is. Maar heb er geen goed gevoel bij zoals ik die bij Ubuntu heb. Heeft lang geen versie uitgebracht.

Zijn de Ubuntu versies gelijkwaardig? Niet de prestaties en de looks. Meer de stabiliteit, updates, veiligheid etc.
Ik neig namelijk erg naar de Xubuntu. Ik las dat hij voor de minder snelle systemen is gebouwd. Of zoals jan11000 het omschrijft, lekker vlug op een goed systeem. Redelijk mooi er uit zien.

Is LinuxMint een beetje vergelijkbaar met Ubuntu? Maar dan met KDE omgeving. Maar neig toch naar de Xubuntu. Lubuntu vind ik net iets minder mooi.

Dat wat Bloom zegt is handig om te weten. Volgens mij is een van mijn vorige pogingen tot Linux hierdoor gestrand omdat het een lelijk beeld was. Misschien zelfs bij Linux Mint. Weet het niet meer.

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline jan11000

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/14, 11:32:41 »
Voordeel van ubuntu, xubuntu en lubuntu (ook mint, hier heb je ook meerdere versie's), is dat alles gemakkelijk installeert, veel hetzelfde is.

Alle software kun je in alle versie gebruiken, en alles is deb  paketten, dus hetzelfde.(standaard geinstalleerde software kan verschillen).
Ubuntu wordt veel ondersteund, dus bij nieuwe software zie je vaak ubuntu deb paket, of en ppa(server) om de software teupdaten naar nieuwe versie.
En natuurlijk veel hulp op forums te vinden met een bekende linux versie.

Ik zou zeggen probeer verschillende versie's.
(en van open suse hoor ik ook goede dingen, zelf heb ik nog niet gebruikt, maar daar is installatie ook goed en software ook, en je kunt zelf je installatie cd maken, dus wat er geinstalleerd wordt, ze hebben daar een server die cd cd samenstelt, en dan kun je de iso downloaden. Is alleen natuurlijk geen deb paketten).
« Laatst bewerkt op: 2013/04/14, 11:36:54 door jan11000 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/14, 11:35:57 »
Maar met windows bedoel ik meer dat het niet nodig is om te tweaken alvorens het prima draait. Ik wil niet zeggen dat Windows top is. Als je huis tuin en keuken gebruiker bent zet je aan en ga je aan de slag.
:o
Niet helemaal mijn ervaring, zal ik maar zeggen.... Ik was vroeger vier tot vijf uur bezig om Windows bij te werken en het systeem af te werken zoals ik het wilde hebben. Bijna 3 x zo lang als ik nodig heb voor een *buntu....

Citaat
Zijn de Ubuntu versies gelijkwaardig? Niet de prestaties en de looks. Meer de stabiliteit, updates, veiligheid etc.
Ja. :)

Citaat
Is LinuxMint een beetje vergelijkbaar met Ubuntu?
Ja. Kijk hier eens:
https://sites.google.com/site/computertip/mint

Citaat
Maar neig toch naar de Xubuntu.
Mijn favoriet.... Kijk hier eens voor wat tips en handleidingen voor Xubuntu:
https://sites.google.com/site/computertip/xubuntu
« Laatst bewerkt op: 2013/04/14, 12:22:09 door Pjotr »

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/14, 16:30:15 »
Inderdaad. Dat was ik vroeger ook. Sinds windows 7 heb ik het meer out-of-the-box geaccepteerd zonder uren te moeten tweaken haha.

Het ging mij meer om de standaard dingen instellen en werkend krijgen die bij een windows het al standaard doen. Net kwam ik in een andere topic achter waarom mijn internet er mee ophield. Bluetooth adapter. Hopelijk heb ik daar nu geen last meer van. Maar zulke dingen bedoelde ik. Niet de persoonlijke aanpassingen.

Bij Mint heb ik nog niet helemaal de vertrouwde gevoel van Ubuntu te pakken. Misschien klinkt het vreemd. Maar heel Linux is voor mij nieuw. Waarbij Ubuntu als "veilig" en windows vergelijkbaar aanvoelt en inmiddels afgelopen jaren bij mij is geintegreerd. Alle andere varianten niet.

Pjotr; jij gebruikt ook Xubuntu?
Ten opzichte van windows 7 heb ik het gevoel alsof Xubuntu er trager op werkt. Dat niet alle drivers geinstalleerd zijn of dat het gewoonweg niet soepel loopt. Herkenbaar?

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/14, 17:08:34 »
Pjotr; jij gebruikt ook Xubuntu?
Meestal wel. Maar ik gebruik meerdere Linuxsoorten...  :)
Citaat
Ten opzichte van windows 7 heb ik het gevoel alsof Xubuntu er trager op werkt. Dat niet alle drivers geinstalleerd zijn of dat het gewoonweg niet soepel loopt. Herkenbaar?
Nee, Xubuntu zou merkbaar sneller moeten werken.... Zeker als je er wat ingrepen op loslaat, waarvan het verlagen van de swapneiging de belangrijkste is:
https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Swapneiging-is-te-hoog:-op-computers-met-weinig-RAM-geheugen-is-Ubuntu-erg-traag

Voor het optimaliseren van de prestaties van een videokaart van Nvidia of ATI, kun je het beste 't fabrieksstuurprogje installeren:
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu#TOC-Controleer-of-alle-hardware-goed-werkt-en-installeer-eventueel-stuurprogramma-s-drivers-

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/14, 21:17:21 »
Voor het optimaliseren van de prestaties van een videokaart van Nvidia of ATI, kun je het beste 't fabrieksstuurprogje installeren:
Behalve dan op mijn Acer met ATI kaart.
De opensource driver werkt prima, met de gesloten-bron-driver krijg ik o.a. problemen met Youtube.
Een kwestie van éénmalig uitproberen wat het beste werkt is dus aan te raden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/15, 14:39:44 »
@Pjotr: Haha ik snap het. Jij bent niet gebonden aan een variant.

Gek genoeg heb ik het gevoel dat Ubuntu 12.04 sneller werkt dan Xubuntu 12.10. Misschien door versie verschil? Maar dat zou me geen op te merken verschil moeten geven.

Heb nu weer Xubuntu 12.04 LTS geinstalleerd. Hopelijk vanavond de wifi problemen kunnen tackelen zodat ik wat meer ongestoord ermee kan spelen dan uit ergernis terug schakelen naar win7.

Het zal denk ik bij mij meer het aanpassen van Ubuntu naar eigen smaak zijn dan dat ik het bij een andere distributie zal vinden. Bijv. de dash home geval wanneer je op windows toets drukt vind ik ideaal. Naam van toepassing intikken en gaan met de banaan. Dat miste ik erg bij Xubuntu. Maar de menu structuur bij Xubuntu was wel fijn omdat je daar alle programmas in (bijna) een keer ziet. Via Dash home moet je aardig wat klikken verder zijn om dit te bereiken.

Iemand nog tips hoe de touchpad beter te kalibreren? Hij werkt beetje onwennig ten opzichte van standaard win7. Met een fysieke muis minder last van. Maar die gebruik ik liever niet.

En Gnome 3 achtig installeren met Ubuntu kan niet he?

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/15, 14:57:01 »
@Pjotr: Haha ik snap het. Jij bent niet gebonden aan een variant.
Naas verschillende *buntu's, gebruik ik ook regelmatig openSUSE en Linux Mint. :)

Iemand nog tips hoe de touchpad beter te kalibreren? Hij werkt beetje onwennig ten opzichte van standaard win7. Met een fysieke muis minder last van. Maar die gebruik ik liever niet.
Voor Xubuntu:
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-xubuntu#TOC-Tem-uw-muis-en-aanraakveld-touchpad-
(punt 2.9, rechterkolom)
« Laatst bewerkt op: 2013/04/15, 15:08:24 door Pjotr »


Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #13 Gepost op: 2013/04/15, 16:20:37 »
Hoe verhouden zich de verschillen tussen Mint en OpenSUSE kijkend naar zo veel mogelijke gebruikers gemak 'out of the box'? Dat Wifi het bij voorkeur direct en probleem loos doet?

En kun je na installatie van OpenSUSE nog steeds kiezen voor welke desktop variant je kiest? Gnome, KDE of Xfce? Uit een grijs verleden kan ik me herrineren dat dit niet kon?!

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #14 Gepost op: 2013/04/15, 16:41:58 »
Die ingreep voor je draadloze kaart zal waarschijnlijk in alle distro's moeten, want het is een tekortkoming van het stuurprogramma. En dat is vermoedelijk in alle distro's hetzelfde....

Als ik me goed herinner betreft het 'n Atheroskaartje, waarbij je de hardware-encryptie even moet uitzetten:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Stuurprogramma-ath9k-of-ath5k:-schakel-hardware-encryptie-decryptie-uit

Dat zal waarschijnlijk afdoende zijn. En anders kun je nog wat meer dingen toepassen die op die pagina staan.

Mint is uit-de-doos wat completer dan Suus, maar beide zijn goede alternatieven voor de *buntu's. Er is zoveel keuze in Linuxland, het lijkt wel de AutoRAI. Voor elck wat wils.  =D

In Suus kun je je werkomgeving ook kiezen, indien je de DVD gebruikt voor installatie:
https://sites.google.com/site/computertip/opensuse

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #15 Gepost op: 2013/04/15, 17:47:17 »
Ik download even de Suus dvd versie dan. Hopelijk is die ook vanaf USB te installeren??? Aangezien ik geen cd speler heb

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline joop905

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #16 Gepost op: 2013/04/15, 17:48:26 »
Mijn hart licht bij debian 7 (wheezy) Moeder der moeders
oersaai gaat nooit iets fout werkt altijd
met GNOME 3.4.2 Classic

Offline carbon

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #17 Gepost op: 2013/04/15, 19:26:09 »
Ik heb dan antiX en dat werkt heerlijk snel, en makkelijk. Erg tevreden over dus dat is het overwegen zeker waard!
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #18 Gepost op: 2013/04/15, 19:50:32 »
Die ingreep voor je draadloze kaart zal waarschijnlijk in alle distro's moeten, want het is een tekortkoming van het stuurprogramma. En dat is vermoedelijk in alle distro's hetzelfde....

Als ik me goed herinner betreft het 'n Atheroskaartje, waarbij je de hardware-encryptie even moet uitzetten:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Stuurprogramma-ath9k-of-ath5k:-schakel-hardware-encryptie-decryptie-uit

Dat zal waarschijnlijk afdoende zijn. En anders kun je nog wat meer dingen toepassen die op die pagina staan.

Hopelijk is het hiermee opgelost. Het begon welke een beetje irritant te worden  ;)

Maar voordat ik rigoreus andere varianten ga proberen, wil ik even Ubuntu goed de kans geven. Ook door vaker het forum in te schakelen  =D Wat me tot heden zo bevalt dat ik graag ubuntu wil laten werken  8-) ipv een andere zoeken
Alle vorige pogingen (afgelopen 5 jaar iedere jaar een keer) stranden bij pogingen waar ik zelf geen oplossing kon vinden maar geen vragen stelde.... wie weet!

Nu maar even jouw site doorspitten om toe te passen wat mij aanspreekt

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Welke distributie (???)
« Reactie #19 Gepost op: 2013/04/15, 20:01:27 »
Ik heb dan antiX en dat werkt heerlijk snel, en makkelijk. Erg tevreden over dus dat is het overwegen zeker waard!

Wanneer je met debian en icewm/fluxbox uit de voeten kunt is dat een hele fijne, snelle en lichte distro :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #20 Gepost op: 2013/04/15, 20:26:30 »
Die ingreep voor je draadloze kaart zal waarschijnlijk in alle distro's moeten, want het is een tekortkoming van het stuurprogramma. En dat is vermoedelijk in alle distro's hetzelfde....

Als ik me goed herinner betreft het 'n Atheroskaartje, waarbij je de hardware-encryptie even moet uitzetten:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Stuurprogramma-ath9k-of-ath5k:-schakel-hardware-encryptie-decryptie-uit

Dat zal waarschijnlijk afdoende zijn. En anders kun je nog wat meer dingen toepassen die op die pagina staan.

Hopelijk is het hiermee opgelost. Het begon welke een beetje irritant te worden  ;)

Maar voordat ik rigoreus andere varianten ga proberen, wil ik even Ubuntu goed de kans geven. Ook door vaker het forum in te schakelen  =D Wat me tot heden zo bevalt dat ik graag ubuntu wil laten werken  8-) ipv een andere zoeken
Alle vorige pogingen (afgelopen 5 jaar iedere jaar een keer) stranden bij pogingen waar ik zelf geen oplossing kon vinden maar geen vragen stelde.... wie weet!

Nu maar even jouw site doorspitten om toe te passen wat mij aanspreekt

Nou het is nog steeds niet opgelost. Lijkt het... iemand nog ideeën?

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Offline Dave

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #21 Gepost op: 2013/04/15, 20:41:51 »
Maar met windows bedoel ik meer dat het niet nodig is om te tweaken alvorens het prima draait. Ik wil niet zeggen dat Windows top is. Als je huis tuin en keuken gebruiker bent zet je aan en ga je aan de slag.
:o
Niet helemaal mijn ervaring, zal ik maar zeggen.... Ik was vroeger vier tot vijf uur bezig om Windows bij te werken en het systeem af te werken zoals ik het wilde hebben. Bijna 3 x zo lang als ik nodig heb voor een *buntu....

Citaat
Zijn de Ubuntu versies gelijkwaardig? Niet de prestaties en de looks. Meer de stabiliteit, updates, veiligheid etc.
Ja. :)

Citaat
Is LinuxMint een beetje vergelijkbaar met Ubuntu?
Ja. Kijk hier eens:
https://sites.google.com/site/computertip/mint

Citaat

Het merendeel van de gebruikers kent alleen de voor-geïnstalleerde systemen en verwijderen van bloatware is zelfs niet aan de orde.
Gelijkwaardig in de genoemde onderdelen? Zeer zeker niet.
Véruit superieur in alle 3 genoemde. Laat u niet misleiden zoals vaker hier.

Enige "makke" is de beschikbare software. Deze is weliswaar gigantisch maar het windows systeem profiteert er nog steeds van dat het eerst enkel een schil om een dosversie was waar echt al giga veel software voor was en zowel de doorbraak voor het systeem als voor alle windows software was.
Het is dus even een andere wereld en software die vrienden en collega's (illegaal) willen delen heb je dus geen ruk aan.
Keerzijde is dat je niets illegaals op je pjuter installeert. (niet snel in ieder geval)

 


 


Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #22 Gepost op: 2013/04/16, 13:45:00 »
Heeft iemand trouwens ervaringen om met installeren van gnome3 op ubuntu?
http://www.gnome.org/getting-gnome/

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit

Re: Welke distributie (???)
« Reactie #23 Gepost op: 2013/04/16, 13:59:14 »
Heeft iemand trouwens ervaringen om met installeren van gnome3 op ubuntu?
http://www.gnome.org/getting-gnome/

Ja, gewoon met de GNOME 3 Team PPA: https://launchpad.net/~gnome3-team/+archive/gnome3
Overigens had je daar beter even een eigen topic voor kunnen openen ;)

Offline bjeli

  • Lid
Re: Welke distributie (???)
« Reactie #24 Gepost op: 2013/04/16, 14:05:40 »
Top. Heb je het zelf eens geprobeerd? Vind op zich Ubuntu systeem fijn maar Gnome 3 handig.

 =D strikt genomen is dit ook 'mijn topic' over de verschillende distributies. Dan kan ik mijn eigen reacties en die van anderen telkens in het zelfde topic terug lezen   :angel:

Fujitsu Lifebook E752  |  i5-3230M 2.60 GHz  |  Intel HD Graphics 4000  |  4 GB Ram  |  320 GB HDD  |  Linux Mint 17.2  64 bit