Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu installeren bijna onmogelijk  (gelezen 1439 keer)

Rasheed2

  • Gast
Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Gepost op: 2007/01/08, 13:17:22 »
Ik heb speciaal voor mijn oude laptop Xubuntu te installeren, maar de onderste knoppen passen niet op mijn 800 x 600 pixels display. Ik moest daarom blind installeren.

Is dit normaal, of heeft iedereeen een 1024 x 768 display?

P.S. Ik moest opnieuw registreren, omdat mijn oude login en wachtwoord niet meer werden geaccepteerd.

Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/08, 13:26:22 »
Citaat van: Rasheed2
Ik heb speciaal voor mijn oude laptop Xubuntu te installeren, maar de onderste knoppen passen niet op mijn 800 x 600 pixels display. Ik moest daarom blind installeren.

Is dit normaal, of heeft iedereeen een 1024 x 768 display?

P.S. Ik moest opnieuw registreren, omdat mijn oude login en wachtwoord niet meer werden geaccepteerd.
Voor dat opnieuw registeren kijk even bij aankondiging, je moet een nieuw wachtwoord aanmaken. zie hier

Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/08, 13:31:46 »
Je had je niet opnieuw hoeven registreren hoor, in het vernieuwd forum topic stond dat je je wachtwoord moest resetten, via e-mail en zo..klik hierboven maar 'ns op "het vernieuwd forum topic". Ik weet niet zoveel van Xubuntu, maar bij de Ubuntu liveCD kun je in het boot-scherm met de F-toetsen o.a. je taal en schermgrootte aanpassen, is dat bij Xubuntu niet ook zo?

Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/08, 13:33:41 »
@thijssie je bent me net voor geweest ;)

Rasheed2

  • Gast
Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/08, 13:39:06 »
Waar kan ik die informatie over Functietoetsen vinden?

Offline siegi

  • Lid
Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/08, 14:29:55 »
Ik denk dat het gemakkelijk gaat zijn als je gewoon de alternate cd gebruikt deze installeert in text mode is niet zo mooi maar even gemakkelijk. Het uiteindelijk resultaat is wel hetzelfde.

In xfce, gnome steek trouwens een handig functie om vensters te verschuiven.  druk op alt en klik links  eender waar in het venster en je kan het verslepen.  Dit is misschien zelfs nog gemakkelijker.
Bij windows gaat dit alleen als je op de titel balk klikt, (je zal vlug merken dat linux nog veel van die handige dingen heeft waar ze bij windows nooit aan gedacht hebben. )

Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/08, 14:37:04 »
Nou, als je de liveCD in je cd-drive hebt zitten, zie je na de BIOS SelfTest dat (X)ubuntu scherm verschijnen, onderaan zie je de functies dan staan maar je scherm is te klein dus dat zie jij niet, de oplossing: CD laden op een pc met 'n groter scherm en noteren welke f-toets je moet gebruiken voor "screen size" of zo. Dan de cd weer in je laptop, op die f-toets drukken, met de pijltjestoetsen en de enter-toets het formaat 800x600 kiezen en klaar ben je.

Rasheed2

  • Gast
Xubuntu installeren bijna onmogelijk
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/08, 15:49:00 »
Citaat van: Florian
de oplossing: CD laden op een pc met 'n groter scherm en noteren welke f-toets je moet gebruiken voor "screen size" of zo.
Ik heb maar een pc... Ik zal die truuk met alt eens proberen...