Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Justitie raad aan webcam af te plakken  (gelezen 11437 keer)

Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #50 Gepost op: 2014/01/19, 10:08:49 »
Maar goed, iets meer terug ontopic gaande: heeft iemand een suggestie hoe je een webcam af kunt plakken zonder dat je de laptop bevuilt, zonder dat je zorgt dat de laptop niet meer sluit en zonder dat het té erg opvalt? (vind mijn laptop mooi zoals ie is dus wil niet constant afgeleid worden door iets afgeplakts)

De iPatch is misschien iets? Wel een beetje duur voor iets wat feitelijk een stukje plakband is, maar goed, er staat 'i' in de naam...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #51 Gepost op: 2014/01/19, 11:16:52 »
Maar goed, iets meer terug ontopic gaande: heeft iemand een suggestie hoe je een webcam af kunt plakken zonder dat je de laptop bevuilt, zonder dat je zorgt dat de laptop niet meer sluit en zonder dat het té erg opvalt? (vind mijn laptop mooi zoals ie is dus wil niet constant afgeleid worden door iets afgeplakts)

De iPatch is misschien iets? Wel een beetje duur voor iets wat feitelijk een stukje plakband is, maar goed, er staat 'i' in de naam...

Dank! Dat is een goed idee! Die ga ik eens even bookmarken en wellicht aanschaffen, al was het maar voor de zekerheid :)

Dit zit op het niveau van alle wachtwoorden zijn te kraken dus Linux is even veilig als <noem maar een ander OS>. Veel plezier met deze discussie.

Zeg, een beetje dimmen hoor. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Jij ook, maar jij hebt echt de waarheid niet in pacht.

Een discussie kan leuk zijn, de meningen zijn wellicht verdeeld, maar laat die meningen dan in hun eigen waarde.

Inderdaad. Grappige wending ineens, meestal komt het door mij ;) ;) Maar goed, ik vind dit een leuke discussie in dit topic so far :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #52 Gepost op: 2014/01/19, 12:35:18 »

Dit zit op het niveau van alle wachtwoorden zijn te kraken dus Linux is even veilig als <noem maar een ander OS>. Veel plezier met deze discussie.

Zeg, een beetje dimmen hoor. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. Jij ook, maar jij hebt echt de waarheid niet in pacht.

Een discussie kan leuk zijn, de meningen zijn wellicht verdeeld, maar laat die meningen dan in hun eigen waarde.
Jammer dat het weer zo persoonlijk moet.

Laten we meningen en feiten uit elkaar halen. Het is een mening dat ieder wachtwoord gekraakt kan worden, graag dan een bewijsvorming daarvan. Zonder die bewijsvoering blijft het een mening en geen feit. Meningen kunnen verschillen (hangt af van je perceptie), feiten niet.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #53 Gepost op: 2014/01/19, 13:37:31 »
En een mening hoef ik niet te bewijzen.
Klopt.

Wat ik bedoel is dit: als een mening tegengesproken wordt door een feit, heeft het weinig zin of daar over te discussiëren.

Voorbeeld: een mening is dat de aarde plat is, want ja, iedereen mag zijn eigen mening hebben zoals je zegt en je hoeft dit ook niet te bewijzen. Iemand anders is van mening dat deze niet plat is, maar juist ovaal. Vervolgens gaan die twee fijn met elkaar in discussie. En dan komt de derde die met het feit komt dat deze toch echt rond is. Conclusie is dat de discussie van de eerste twee voorkomen had kunnen worden door eerst naar het feit te kijken.

Offline MKe

  • Lid
Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #54 Gepost op: 2014/01/19, 19:50:36 »
pfff, jullie zijn erg vermoeiend, hoor ;)

Ik heb ondertussen op onze win7 machine de camera afgeplakt. Baat het niet, dan schaad het niet. De camera werd toch nooit gebruikt en nu zit er een mooie pinguïn op :D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #55 Gepost op: 2014/01/19, 20:16:58 »
ik ben van mening dat je het je zelf wel heel moeilijk maakt nu.....
en ons ook. Ik vraag mij zelfs af wat nu je bedoeling hiervan is....
Ach, een filosofische kwinkslag, iets om over na te denken? Moet kunnen toch?

Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #56 Gepost op: 2014/01/19, 22:40:39 »
Ik heb concurrentie van markba =D

Nee, maar even zonder dollen: denk altijd aan Ramana's bekende uitspraak hè mensen. "Niets is 100% veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets".

Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #57 Gepost op: 2014/01/20, 11:19:58 »
pfff, jullie zijn erg vermoeiend, hoor ;)

Ik heb ondertussen op onze win7 machine de camera afgeplakt. Baat het niet, dan schaad het niet. De camera werd toch nooit gebruikt en nu zit er een mooie pinguïn op :D

ik heb een Ubuntu-logo erover geplakt ; kwestie van nostalgie ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #58 Gepost op: 2014/01/22, 12:12:00 »
By exploiting bugs in Google Chrome, malicious sites can activate your microphone, and listen in on anything said around your computer, even after you’ve left those sites.

Even while not using your computer - conversations, meetings and phone calls next to your computer may be recorded and compromised.
Ook in Linux Chromium/Chrome?
Millions of Chrome users place their trust in the hands of extension developers. But what happens when add-ons are sold to a new owner?
Dit probleem is niet direct gerelateerd aan webcam-malware maar mogelijk ook een risico voor niet-Windows gebruikers van Chromium/Chrome.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Re: Justitie raad aan webcam af te plakken
« Reactie #59 Gepost op: 2014/01/22, 15:48:13 »
Een stikker op de camera en een plugje in de Mic. ingang en dit is opgelost.
De mic. word dan hardware matig uitgeschakeld.
Als het uitstekende gedeelte van de plug storend is dan even afknippen en glad schuren.
Afknippen net waar de lipjes waaraan gesoldeerd kan worden is prima, zodat de lipjes net
weg zijn.
Nu steekt er maar 4 mm uit.
Gezien een audio signaal nog niet over een onderbroken contact kan springen is dit opgelost. =D
« Laatst bewerkt op: 2014/01/22, 15:54:19 door Hommel »