Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live Streams en MMS ? Hoe krijg ik die in vredesnaam aan de praat....!!!!  (gelezen 1121 keer)

Wolje71

  • Gast
Tja waar zal ik beginnen.

Helemaal vers in Ubuntu maar niet meer bereid om terug te gaan naar Windows !

Wel op zoek naar een manier om filmpjes en live streams te kunnen zien op het net. (Bijv. RTLGP)

Veel geprobeerd maar weinig succes tot nu toe.

Heb nu Mplayer eropstaan incl. mozilla-plugin + Restricted extras.

Helaas doet hij het nog steeds niet. :-[

Wel een enorme shitload :o aan info doorgeploeterd over allerlei by-passes en codecs... maar wordt er niet wijzer op.

Ook gekeken op Medibuntu maar daar vliegen zoveel bestandjes en codecs om je oren dat ik nu de weg kwijt ben. :'(

Kan iemand mij misschien uitlegguh wat ik nou mis.....? ???

Wil graag de filmpjes bekijken zonder heel mijn PC vol te proppen met progjes om wat te kunnen zien....
« Laatst bewerkt op: 2009/06/20, 12:39:40 door Wolje71 »

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Wolje71

  • Gast
Ok. dank voor de tip,

Maar die had ik al geprobeerd, echter zonder resultaat....

Of ik heb bepaalde instellingen niet goed staan, of ik gebruik de verkeerd mediaplayer ????

Heb nu Mplayer doet wel iets (inladen) maar laat niks zien en stopt vervolgens.

Nog idëen...!!!

Offline track

  • Lid
Hoi Wolje,

welkom op het forim !

Kun je even iets duidelijker zeggen wat precies niet lukt, want het hele multimedia-verhaal is toch
(per se al !) vrij ingewikkeld achter de schermen.
Dan kunnen wij je verder helpen.

Vriendelijke groet,

track

Het hele Multimedia-verhaal hoef je absoluut niet helemaal toe te passen, 90% van de mensen gebruikt niet meer dan Flash, Java en een handje codecs. Het enige wat je in principe hoeft te installeren, zijn de Ubuntu Restricted Extras. Daar zitten Java, Flash, lettertypen, codecs, enzovoorts in.

Over de RTL-website: zij gebruiken Silverlight, een Microsoft-techniek die uiteraard alleen op Windows goed werkt. Linux-gebruikers moeten behelpen met een nog in ontwikkeling zijnde plug-in genaamd Moonlight, maar die werkt nog niet goed met de RTL-site.

Wolfje71

  • Gast
Jippiieieieieeieieeieei !!!!! =D =D =D

Het is grotendeels gelukt.... Inderdaad Medibuntu erop + Restricted extras en de juiste plugins.
Ook moonlight en Adobe flash plugin 10 erop.

Krijg nu bijna alles aan de praat (Zelfs RTLGP) ondanks het geheel nog wel veel buffert en hapert !!!!
Misschien is dit simpel op te lossen maar daar ben ik nog niet geheel achter.

Gebruik nu trouwens gewoon TOTEM voor alles. (Raar hé)

Mijn gedachte was dat ubuntu niet voor niets deze mediaplayer volledig ondersteunt... of zit ik mis ???

Geloof me, ik heb VLC en Mplayer ook geprobeerd maar met minder succes. (vraag mij toch af waarom er dan zoveel over gesproken wordt of is het alleen een kwestie van persoonlijke voorkeur....)

Groet allen die behulpzaam zijn !!!!