Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden van SAB satellietontvanger  (gelezen 2153 keer)

Offline malinas

  • Lid
bestanden van SAB satellietontvanger
« Gepost op: 2016/12/27, 19:58:39 »
ik heb zopas een nieuwe satellietontvanger aangeschaft van het merk SAB die usb- aansluitingen heeft waarmee ik programma's kan opnemen op een externe harde schijf. Hij slaat daarvoor .dvr en .ts bestanden op (3 bestanden in één map per opname). Is er een manier om deze bestanden te openen in VLC of in een andere toepassing zodat ik de opnames ook op computerscherm kan bekijken? In VLC lijkt hij de opname wel te lezen, er loopt een balkje met de juiste tijdsduur in minuten en secondes en je ziet bovenaan de naam vh opgenomen programma maar er is geen beeld of geluid.
Alvast bedankt!

Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/27, 22:59:09 »
Hallo, die dvr-bestanden kun je naar mp4 converteren mbv. het programma Transmageddon, zit in Softwarecenter. Misschien zijn er nog andere wegen die hetzelfde bewerkstelligen.

Offline malinas

  • Lid
Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/28, 10:08:07 »
Hallo, die dvr-bestanden kun je naar mp4 converteren mbv. het programma Transmageddon, zit in Softwarecenter. Misschien zijn er nog andere wegen die hetzelfde bewerkstelligen.
Heb het geïnstalleerd maar de knop transcode blijft grijs. Moet ik het .ts of .dvr - bestand converteren? de .ts is vrij groot (200MB voor 10 min opname), dus daar zit de meeste info in me dunkt.
Kan het converteren ook niet met WinFF ?

Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #3 Gepost op: 2016/12/28, 10:51:30 »
Probeer ze allebei en kijk wat dat oplevert. WinFF ken ik niet (maar heb hoegenaamd geen verstand van video en conversies).

Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #4 Gepost op: 2017/01/09, 17:03:50 »
Hallo Malinas,

Even een update. Gisteren heb ik een film die ik van de tv had opgenomen naar m'n pc gekopieerd. Bij mij zijn het ook dvr- en ts-bestanden. De ts bevat de film, de dvr volgens mij de ondertitels. Een ts-bestand is gewoon in VLC te openen en wordt netjes afgespeeld. Je hoeft dus niets te converteren.

Een film van twee uur bestaat hier uit meerdere ts-bestanden, elk van ongeveer 1 GB groot. Door ze naar de afspeellijst van VLC te slepen, worden ze naadloos achter elkaar afgespeeld.


Offline malinas

  • Lid
Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #5 Gepost op: 2017/01/09, 20:01:07 »
Bedankt voor je bericht. Ik krijg een bestand, in dit voorbeeld van zo'n 9 Gig voor een film van 3,5 uur. Als ik hem sleep naar of open in VLC, dan begint het tellertje linksonder in het venster netjes te tellen in minuten en secondes, maar ik krijg beeld noch geluid. Dit bestand is versleuteld of zo, en alleen te openen op zo 'n SAB-ontvanger denk ik.

Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #6 Gepost op: 2017/01/09, 21:26:04 »
Hallo, ik denk dat die bestandsomvang van 9GB het probleem veroorzaakt. Probeer maar eens een tekstbestand van 9MB in een teksteditor te openen, dat duurt ook erg lang voordat je wat ziet. Een videobestand van 9GB is nog veel erger voor een gewone pc.

Probeer eens twee minuten film op te nemen en kijk of de boel dan wel werkt. Voor zover mij bekend is het ts-formaat niet versleuteld (is meen ik een containerformaat voor mp3/4...).

Offline malinas

  • Lid
Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #7 Gepost op: 2017/01/10, 19:05:21 »
Heb dat gedaan. Zorgde voor een bestand van 90 MB. Zelfde verhaal: de tijdsbalk in vlc begint te lopen, speelt de opname helemaal af, maar zonder beeld, zonder geluid :-(

Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #8 Gepost op: 2017/01/10, 22:52:09 »
Misschien een bibliothekenkwestie. Heb je ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd? (Of xubuntu-res.., misschien ook kubuntu-restr...)
O ja, kun je dat 90MB-bestand ergens ter beschikking stellen, in Dropbox of zo? Dan wil ik wel even verder kijken.
« Laatst bewerkt op: 2017/01/10, 22:53:40 door Paul Matthijsse »

Offline vanadium

  • Lid
Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #9 Gepost op: 2017/01/11, 13:56:41 »
Dit zal wellicht met encryptie te maken hebben (DRM).

Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #10 Gepost op: 2017/01/11, 22:35:52 »
Het lijkt er inderdaad op dat SAB deze bestanden versleutelt (en alleen God weet waarom). Volgens deze site

http://www.sabsatellite.nl/en/site/product/786

gaat het om een ASIC-versleuteling. Dat klinkt als hardwarematig. Even verder zoeken om te zien hoe je dat ontsleutelt, volgens mij is dat vast wel mogelijk.

Offline malinas

  • Lid
Re: bestanden van SAB satellietontvanger
« Reactie #11 Gepost op: 2017/01/16, 20:26:13 »
Misschien een bibliothekenkwestie. Heb je ubuntu-restricted-extras geïnstalleerd? (Of xubuntu-res.., misschien ook kubuntu-restr...)
O ja, kun je dat 90MB-bestand ergens ter beschikking stellen, in Dropbox of zo? Dan wil ik wel even verder kijken.

Oef, het is gelukt om een korte opname in dropbox te zetten: 
ik hoop dat het met deze link lukt  https://dl.dropboxusercontent.com/u/20859208/000.ts
Er horen nog 2 andere bestanden bij:   https://dl.dropboxusercontent.com/u/20859208/000.dvr
en   https://dl.dropboxusercontent.com/u/20859208/info3.dvr