Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taalinstelling kan niet worden gewijzigd [OPGELOST]  (gelezen 12028 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Taalinstelling kan niet worden gewijzigd [OPGELOST]
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/05, 13:35:07 »
Nou, je wil niet standaard de nationale spiegelservers uitschakelen, hoor.... Er is een reden voor het bestaan van spiegelservers: namelijk de beperkte capaciteit van de hoofdserver. Als iedereen standaard de hoofdserver zou aanzetten, dan lag die binnen de kortste keren plat.

Dit soort storingen van nationale spiegels is gelukkig zeldzaam. Net zo zeldzaam als storingen van de hoofdserver (ook dat komt voor!).

Het beste wat je kunt doen bij dit soort "hikjes" van een spiegel, is simpelweg negeren, want daags daarna komt meestal alles vanzelf weer goed.

Re: Taalinstelling kan niet worden gewijzigd [OPGELOST]
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/05, 20:12:36 »
Pjotr, met de taalinstellingen kan je eigenlijk het best kiezen voor de hoofdserver.
Als steunpunt krijg ik wel meer de vraag hieromtrent. Nu ja voor de overige updates kun je gelijk hebben, maar ik meen dat Ubuntu in de fout gaat met deze materie. Ten andere de snelheid van de downloads van updates is gevoelig anders dan de lokale spiegelservers.

Voor nieuwelingen zou ik zeggen neem de bovenstaande tip ter harte, er is een opmerkelijk verschil.
Bovendien voor de taalinstellingen is de lokale server ontoereikend (heb ook die van Nederland en Duitsland getest).
De pakketten worden niet juist toegekend !

Test het maar met een controle van updates; je zal het wel zien.

Ik meen dat de hoofdserver niet zó snel plat zal gaan; niet iedereen installeert op hetzelfde moment.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Taalinstelling kan niet worden gewijzigd [OPGELOST]
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/05, 20:19:54 »
Op alle spiegelservers staan toch echt dezelfde pakketten hoor. Alleen op sommige servers staan ze iets sneller dan andere.
Dus om overbelasting te voorkomen en jezelf een plezier te doen (downloaden van een mirror die dichtbij is gaat vaak een stuk sneller) gebruik je gewoon de Nederlandse of Belgische mirrors.

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Taalinstelling kan niet worden gewijzigd [OPGELOST]
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/06, 17:11:48 »
Ik heb in het verleden ook al een paar keer problemen gemerkt met de "default" mirror voor België (die bij Belgacom staat).

Als je die ook niet verder meer wil gebruiken kan je best een andere server in België (of misschien Nederland) kiezen.  De lijst met alle mirrors, gesorteerd per land, vind je onder "Overige..." (op dezelfde plaats als waar je "Hoofdserver" vindt).
« Laatst bewerkt op: 2011/04/06, 17:19:22 door JanClaeys »
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline vragen

  • Lid
Re: Taalinstelling kan niet worden gewijzigd [OPGELOST]
« Reactie #29 Gepost op: 2012/04/28, 22:36:48 »
Hier heb ik wat aan gehad, bedankt mensen. Via Google gezocht en hier uit eindelijk terecht gekomen.

Offline vragen

  • Lid
Re: Taalinstelling kan niet worden gewijzigd [OPGELOST]
« Reactie #30 Gepost op: 2012/05/02, 15:12:33 »
Via gebruikers en namen kun je ook de taalinstelling wijzigen!