Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: teamviewer start soms niet goed op  (gelezen 1598 keer)

Offline SirJohn

  • Lid
teamviewer start soms niet goed op
« Gepost op: 2011/05/02, 13:33:54 »
ik heb nu al even een tijdje teamviewer op mijn ubuntu staan zodat ik op afstand mijn pc kan besturen...
dit kan wel eens handig zijn als ik even geen zin heb om helemaal naar mijn computer te lopen
echter ervaring ik nogal vaak op mijn ubuntu dat teamviewer niet goed opstart..
en aangezien ik teamviewer niet kan afsluiten (zelfs niet bij de processen)..
zelfs soms de hele laptop opnieuw opstarten heeft soms nog geen eens nut.
ik schrijf dit bericht nu via mijn ubuntu systeem dus het internet op mijn laptop doet het prima  =D

waar kan het probleem liggen?

Offline SirJohn

  • Lid
Re: teamviewer start soms niet goed op
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/02, 20:10:29 »
niemand?

Offline ruujan

  • Lid
Re: teamviewer start soms niet goed op
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/02, 20:21:36 »
Je bedoelt dat je teamviewer als een soort van service/daemon wilt laten draaien op je pc? Voor Windows gebruik ik daar Teamviewer Host voor, maar voor Linux heb ik het eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik zal eens kijken, maar het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er een sessie timeout is.

Update 20:31

Ik heb net een Ubuntu machine aangezet als host. Morgen eens kijken of-ie nog in de lucht is.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/02, 20:32:25 door ruujan »

Offline SirJohn

  • Lid
Re: teamviewer start soms niet goed op
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/03, 12:36:19 »
Nou het zit zo...

ik heb mijn computer in mijn kantoor staan...
mijn vriendin heeft niet zoveel met computers dus mijn laptop is dan eigenlijk voor me vriendin en dus staat die in de woonkamer.
dus als ik in de huiskamer zit en ik heb geen zin om naar mijn computer te lopen dan start ik op ubuntu gewoon teamviewer op..
zodat ik de computer in mijn kantoor op afstand kan bedienen.
erg makkelijk

ik weet niet wat je eigenlijk bedoelt met deamon en dat host...
ik heb gewoon teamviewer geinstalleerd op ubuntu net zoals ik teamviewer geinstalleerd hebt op mijn computer.
ik heb het wel via de software centrum gedaan niet via wine of wat dan ook.

Offline ruujan

  • Lid
Re: teamviewer start soms niet goed op
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/03, 15:17:27 »
Ik bedoel eigenlijk dat TeamViewer gewoon altijd staat te wachten tot er een connectie wordt geopend.
Vanmorgen heb ik geprobeerd om dat te doen en dat werkte prima. Ik sloot Teamviewer af en toen ik later nog wat wilde doen op het systeem dat ik overgenomen had, was het zo dood als een pier, ook direct vanaf het bijbehorende toetsenbord, dus niet via TeamViewer.


Offline toxbar

  • Lid
    • Zeilen met de Nova Cura
Re: teamviewer start soms niet goed op
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/03, 19:48:44 »
Ik onder vindt min of meer het zelfde probleem onder windows draait teamviewer probleemloos onder Ubuntu kan ik soms geen verbinding maken.
Ik had bedacht dat dat aan de veiligheids protocollen van Linux lag of de toch wat minder goed ontwikkelde versie voor Linux. Wel jammer is een super programma als het werkt draait het ook goed.

Re: teamviewer start soms niet goed op
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/03, 21:16:24 »
Ik gebruik bij teamviewer alleen de .tar.gz versie. Hoef je niks te installeren, en nog nooit problemen mee gehad (met de andere versies dus wel)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ruujan

  • Lid
Re: teamviewer start soms niet goed op
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/04, 10:11:09 »
Ik gebruik mijn Linux machine eigenlijk alleen maar om een remote Windows of Mac machine over te nemen. Dat werkt eigenlijk prima, een enkele keer krijgt het scherm zijn focus niet terug als ik van applicatie wissel.